Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-21 22:35:47 följande:

Vad sa han då?
    Han läser säkert tråden och vet exakt hur han ska parera dina drag
    Hahaha,
    Afrodite79 skrev 2013-01-21 22:37:12 följande:
    Fast, att du skickar ett mess till honom - betyder att "snälla snälla, låt mig inte tvinga mig att släppa dig utan jag ger dig en chans att höra av dig ännu en gång genom att agera på sms:et" ...jag bara spånar fritt enligt Freud
    Ditt undermedvetna vet att han kommer reagera på det.. and he did
    Men VAR STARK! Släpp! Det går, övning ger färdighet  

Såhär skrev jag:
    "Ok, du är inte redo för det du först trodde i början.
    Fine, jag förstår att min situation är skrämmande för dig som inte har har den erfarenheten.
    Hur mycket känslor jag än har för dig så måste jag släppa dig.
    Det kommer att gör ont som fan men det kommer att går över. Du har en underbar personlighet, jag är inte arg på dig. Kommer alltid att tänka på dig med ett leende på läpparna."

Sen frågade jag om en adress stämde som jag googlat fram då jag tänkte skicka hans present som jag köpt till honom. 

• NooneBird

Han har suttit och förklarat länge och väl nu att han har haft fullt upp och har verkligen varit uppe i sitt med försäljning och köp och bokslut. 
    Jag sa till honom att han inte ska känna att han ska ringa mig pga skuldkänslor för att då kan han låta bli att höra av sig. Han sa att det absolut inte var så och att han inte skull höra av sig om han verkligen inte ville. Han sa att det kändes bättre att vänta tills han har tid att prata ostört och iom att vi brukar prata minst en timme varje gång han ringer så känner han att det är bättre att inte ringa då han inte haft tid med det.

JAg förklarade att jag tycker att det är att visa hänsyn att iaf skicka ett sms och säga att man inte hinner prata och att man kanske ringer nästa dag istället. Han tyckte att det kändes fel att göra så då det kan uppfattas som en dålig ursäkt. Gjorde klart för honom att det absolut inte var så och att jag uppskattar att man visar hänsyn. 

Han sa att han tog till sig allt och förstår hur jag ser på saken och han sa att det kändes bra att veta för att då kan han ringa en snabbis efter jobbet när han sitter i bilen om han inte har tid senare på kvällen.

Gjorde även klart för honom att detta inte ger honom en ursäkt att bara skicka sms och ringer en gång i veckan eller varannan vecka för att då kommer jag att lacka ur. 
    Han förstod sa han och förklarade att han inte är så enkel att förstå sig på. Han sa att han ska ringa imorgon och jag lät då tveksam. Han undrade varför och jag förklarade att man måste såklart förstå varför jag blir tveksam till att han verkligen kommer att höra av sig när han gjort som han gjorde. Det förstod han också. Sa till honom att nu är det upp till bevis, att det visar sig nu om han verkligen menar det han säger.

Han ville inte att jag skulle skicka hans present och ville hellre få den personligen av mig när vi ses.

Har jag varit tillräckligt hård och tydlig nu?
    Det kändes sjukt bra att få säga precis som jag kände eftersom jag nu redan hade förberett mig på att det var över och att jag inte längre hade något att förlora. 

• NooneBird
    Anonym (Singelpappan) skrev 2013-01-22 09:22:25 följande:
    Du har tyvärr inte varit det minsta hård och tydlig nu... ledsen att behöva säga det! Kan inte se att han skulle bli mannen med stort M i ditt liv hur mycket du än önskar att det skulle vara så. Säger som en föregående talare, du var alldeles för förstående och diplomatisk i ditt sk. "avsluts-sms". Du ger honom mer än tillräckligt med livlinor hela tiden för att han ska återkomma och då är karusellen igång igen. Även om han mot all förmodan har rätt känslor för dig, orkar du verkligen med ett sådant liv där du kommer i skymundan för hans jobb? Du lägger alldeles för mycket tid, kraft och känslor på en snubbe du faktiskt egentligen inte känner speciellt väl, oavsett hur många telefontimmar ni har i ryggen. En träff irl som avslutades på ett högst märkligt sätt!  Han har inte ens träffat dina barn, du vet ingenting om hur de fungerar tillsammans, när ska han ens ha tid att lära känna dem, lära känna dig ordentligt? Med tanke på avstånd och struliga och disträa beteende? 

Än en gång, förlåt om jag låter hård! Men i regel är det så att om det luktar skit, ser ut som skit, ja då är det högst sannolikt skit också!  
    Tack för input.
  • NooneBird

Men vilken tråkig stämning det blivit i tråden! tråkigt att se att vissa lämnar tråden, gör inte det ni ÄR ju tråden! Den här anonyma som sprider galla kan ju försvinna härifrån tycker jag. Skaffa sig ett liv och sluta hacka på andra anonymt!

Själv har jag lagt ner all nätdejting för tillfället vilken känns väldigt skönt! Har sporadisk kontakt med exdejten men inget som jag lägger ner tid och energi på. Har mycket på gång hos mig som flytt som gör att jag inte har energi för dejting. Kanske när jag kommit tillrätta i den nya staden börjar jag dejta igen.

Tänkte dock köra en ny metod, After work med någon vän, se glad och trevlig ut och söka kontakt med trevliga män. Någon som testat detta? är så trött på den hårda ytliga gallringen på nätet, känns som jag har större framgång att ragga ute än på nätet. Även jag gallrar hårdare och ytligt på nätet, många jag pratar med på krogen skulle jag säkerligen inte ge en chans på nätet. Tråkigt men sant.

Kan vi inte skapa en egen dold tråd här på FL? Då är det bara inbjudna som kan läsa och skriva i tråden och vi slipper alla dessa anonyma! Taboula vad säger du?

• NooneBird

Jag förstår 33-åring! kanske bara ska stå ut och ignorera dessa anonyma som inte tillför något så tröttnar de väl tillslut. tycker att alla som lämnat ska komma tillbaka! Det blir trist utan er

• NooneBird

Kul att det gick bra Afro! Slappna av och ho with the flow

Är det inte typiskt?! Kommer ni ihåg killen som bangade och inte dök upp? Träffade på honom igår, jag såg honom i garderoben men ignorerade honom och gick hemåt. Han sprang ikapp mig iaf och vi började prata. Och fattade tycke för varandra... Vi gick till McDonalds och tog en kaffe och pratade. Han vill ses igen, hörde av sig redan vid 10 idag. Och jag ska flytta 35mil härifrån om ett par veckor... Ja ja, det är mitt öde i ett nötskal.

• NooneBird

Rainbow, hör av dig om du känner gör fet.

Jag kommer att flytta om två veckor men vi kommer väl att ses ändå innan jag åker. Han blev besviken när han hörde att jag skulle flytta men han jobbar en del i min nya hemstad så han får hälsa på då. Men jag vill inte satsa på honom som jag känner nu.

• NooneBird

Rainbow, exakt! En ny spännande värld väntat, det är jag övertygad om. Livet flyter på alldeles sjukt bra just nu.

• NooneBird

Happ, blev bjuden hem till honom ikväll Varför kan det aldrig hå såhär smidigt med killar man verkligen vill ha?

• NooneBird

Inget händer på dejtingfronten, har ju lagt ner allt och avreggat mig från alla dejtingsidor. Det är livet i det hela som flyter på bra! Börjar också komma över exdejten vilket känns skönt!

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!