Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Jobbigt Velig! Jag kan känna om det verkligen vore rätt för mig så hade det varit värt att satsa men på ditt beteende verkar det inte som att du känner så? Känns som att du tvekar för mycket för att det ska vara rätt. Du bör verkligen fundera ordentligt på hur du känner, att inte vilja ta i sin partner är verkligen inget bra tecken. Det du beskriver kände jag i slutet på mitt samboförhållande.

• NooneBird

På tal om några kilon för mycket, är bjuden på en bastudejt ikväll. Vet inte hur bekväm jag är med det... Han ville att vi skulle gå på spa men där går min gräns. Känner mig inte så bekväm att strosa runt i bikini.

• NooneBird

Rainbow vi har träffats tidigare, och pratat i ett par månader känner mig ganska avslappnad med just honom.

• NooneBird
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-13 11:20:05 följande:
    Föresten, hur mycket vikt tycker ni att man ska fästa vid att någon valt "kort romans" på hp om man själv är ute efter ett seriöst (helst livslångt) förhållande?

Borde man liksom pressa på den punkten (dvs be honom förklara vad han menar) eller hur ska man tänka? Skulle jag bli dumpad en bit in i förhållandet när han känner att han fått sin korta romans tillfredsställd?
    Dessa killar skippar jag direkt, för mig säger de klart och tydligt att de vill ha en KK eller söker någon på sidan om...
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-13 11:22:05 följande:
    ..och ska man förutsätta att det som valt "inga" barn inte heller vill ha, eller borde man be om ett förtydligande där med? För är det verkligen inga barn för hans del så kan jag ju lägga ned direkt. 
    Detta tolkar jag som att de inte har barn, inte att de inte vill ha barn.
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-13 12:26:31 följande:
    I så fall tycker jag inte att du ska oroa dig. Slappna av och ha kul! :)
    Visst men jag känner mig inte sådär superbekväm med min kropp bara. Inte när det är så nytt, skillnad om man hamnat i säng redan och han sett allt, då kan jag slappna av men detta blir ju första ggn han ser mig så avklädd utanför sängen. Jobbigare än i sängen tycker jag.
  • NooneBird
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-13 13:55:14 följande:
    Jag brukar också tänka så, men den här killen verkar i alla fall inte vara ute efter en KK för vi har pratat i ett par veckor och varken sex eller träff har nämnts trots att jag fått meddelanden många gånger flera/dag. har han någon annan är det i så fall på distans...får helt enkelt ta och nysta lite i detta tror jag så vet jag om det är värt att lägga energi på eller om jag ska fokusera på annat. Tack för input!
    Hmm då har han kanske missuppfattat hela grejen med kort romans eller så vill han inte ha något superseriöst.
  • NooneBird

Afro, ja det är verkligen bara tomma ord! Fattar inte det där, varför inte bara säga hejdå, ha det bra när man går istället för att fjompa med vi ses/hörs igen/snart bla bla...

• NooneBird

Min dejt hörde av sig igår vid 11 och bjöd mig på dejt på kvällen och när kvällen kommer hör han inte av sig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!!! Han är struken! Skickade ett meddelande till honom på kvällen. Tack o hej! Och raderade nr

• NooneBird
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 14:36:25 följande:
    Samtidigt så förstår jag honom oxå. Det är lätt att säga så väl i stunden, fast att man kanske inte menar det. Sen han kände så när vi sågs men att det kommit andra grejer emellan... man jag håller absolut med. Det hela är bara så "fjompigt" gjort... bättre att inte säga nåt alls. Klart man blir irriterad och besviken... men ja ja, sånt man får ta när man är ute i dejting-världen I guess.

What?!?! E det samma snubbe som du dejtade hela hösten? Han ekonomisnubben eller?? Shit va dåligt gjort, idiot är bara förnamnet!

Nej det är han jag skulle träffa ute för någon månad sen som inte dök upp, han som jag träffade på ute i lördags som jag drack kaffe med. Fattar inte hur man kan vara så på och samtidigt inte… 
    Ja ja har fullt upp med min FB kille nu iaf Han ringde idag, väldigt trevligt! 
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-02-14 19:39:14 följande:
    Noone Bird och (33-åring), vilka konstiga killar ni råkar på. Noone du måste ju ha världsrekord i otur på den fronten. Okej för att en kille kan vara kass och/eller inte intresserad men att höra av sig hör ändå tid vanligt hyfs. Nu har jag inte dejtat så mycket men det skulle aldrig falla mig in att inte höra av mig efter en dejt, oavsett vad jag tyckte om den.

Eller är det så illa att det vanliga är att killar gör så?
    Ja jag måste ha någon förbannelse över mig som sagt… Jag har nog aldrig fått ett tack men nej tack någonsin! Alltid är det tystnad bara.
  • NooneBird
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 20:19:43 följande:
    Japp, du är hemsk! Snart kommer mia & co att hoppa på dig och kalla dig för elak och dålig

Men seriöst. Klart man inte behöver höra av sig efter dejten! Ursäkta men vad är det för dumheter?? Typ: -Tja! Läget? Jo du jag skulle bara säga att du var inte riktigt som jag hade tänkt mig men du..lycka till. Kram kram o hej!

Så då eller??

Att inte höra av sig är en signal tydlig nog.
    Håller med om att man inte måste höra av sig, speciellt om man pratat i ett par veckor bara eller så, men som min exdejt gjorde var ett big NO NO. Det var ju månader av prat. Jag tar inte åt mig om någon inte hör av sig som denna killen igår. Har ju inga känslor för honom och vice versa… Jag skulle inte heller höra av mig efter en dejt tror jag om jag inte var intresserad såvida jag inte lagt ner tid och möda på personen.

Men däremot behöver man inte säga att vi hörs igen om man inte menar det, då tar jag åt mig mer faktiskt. Känns vilseledande, då blir det som anonym säger att man blir hängande i luften. Jag skulle aldrig säga att jag vill ses igen om jag inte menar det. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!