Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Singelmorsan; ja det var en helvändning. Det var Ernst som peppade mig annars hade jag nog inte skrivit. Tur att vi har våra män att bolla med

• NooneBird

Modesto jag hittade på hans nr eftersom jag hade googlat det. Skrev ett avslappnat meddelande som vi brukar göra, om min tenta jag har imorgon. Han svarade sen har vi skrivit fram och tillbaka. Ernst tyckte att jag skulle skriva, vilket jag gjorde. Och det visade sig att det inte var som jag först trodde. Kanske... Vi hade en intressant diskussion idag på dejten så jag kör med den teorin och ser hur det går. Vi pratade om hur enkelt barnen har det att lära känna nya vänner. Att vi vuxna krånglar till det mer än vad vi behöver. Gillar man någon så kör man på bara, utan krussiduller..

• NooneBird

Seriöst Angelven, inte flyttbar från andra sidan stan? Då kan jag förstå att du har svårt att träffa någon. Du får reka genom din gata och runt omkring dig så kanske du hittar någon som bor nära nog

• NooneBird
    Angelven skrev 2013-01-19 10:32:13 följande:
    ... andra sidan stan i Stockholm handlar om 10 mil Det är inte jukkasjärvi vi pratar om Och, om bägge har barn, som går i skolan, och halv eller heltidar med barnen, och har ex  som har delad vårdnad, då är det inte bara att flytta. Jag har ytterligare problemet med att ena grabben är verkligen inte flyttbar - han skall helst inte byta skola/miljö på ett tag av andra orsaker. Så ja - en deltidsmamma på samma gata, det vore något det - känner du någon söt  

Haha ok då! Det var ju en bit och jag förstår nu att det inte är så lätt för dig att flytta. Då kanske Badoo är något för dig, där ser du direkt vilket avstånd personen befinnner sig på.
  • NooneBird

Nu mina vänner måste jag få berätta en sak. Min exdejt ringde mig igår och vi hade ett långt snack om vad som hänt. Kan börja med att säga han har känslor för mig och han har saknat mig under denna tid vi inte hörts av. Han tycker stt det varit tomt, så känner jag också. Problemet är att han fått panik kan man säga, han berättade att han aldrig varit med någon som har barn och har funderat över hur det skulle funka. Sen har han tagit beslut som jag egentligen ska ta, iom att han jobbar så mycket och kommer hem först vid 19 så tänkte han att jag inte skulle palla det. Samt vissa andra saker. Han har tänkt i de banorna att vi ska bo ihop som en familj berättade han och han vet inte hur allt skulle gå ihop med hans arbete. Det är väl ändå upp till mig att avgöra omjag tycker att det är värt att leva med någon som jobbar så mycket? Jag sa det till honom igår också att han har tagit beslut åt mig. Han fattade vad jag menade och han frågade mig sen om jag har tålamod (tålamod med hans arbetstider), jag sa att jag har tålamod, med mitt yrke när jag pluggat klart så kommer jag ju att jobba oregelbundna tider också. Vi pratade väldigt länge och mycket om hans tankar och rädslor och vi känner båda väldigt starkt för varandra och vill inte vara utan varandra. Vi ska prata mer om det idag. Så vi kommer att fortsätta att hålla kontakten och se vad som händer. Tycker ni att jag är galen som gör detta nu när ni vet lite hur han tänkt och varför han avslutade allt då? Hans sätt att göra det på var såklart förkastligt men om ni bortser från det, är jag galen?

• NooneBird
    Angelven skrev 2013-01-19 11:40:22 följande:
    INTE DET MINSTA! Galen alltså - man måste få göra misstag och om allt känns rätt, måste man få rätta till dom också eller hur ? Och jag tycker det framkommit mellan raderna att var väldigt ledsen över att det inte blev något - och om han nu tagit sitt förnuft till fånga, och dessutom verkar ha en riktig plan på hur det skall fungera - då är det ju hur bra som helst eller hur ?

Skönt att höra Angelven Klart att man måste få rätta till det som blev fel. Ja han lät sin rädsla ta över och valde att avsluta allt. Men inser nu att han inte vill vara utan mig, vi måste såklart prata mer om hans rädsla och han har förstått att han tagit vissa beslut åt mig. Han är verkligen min person, jag vill ha honom i mitt liv. Vi ska lösa detta...
  • NooneBird
    Afrodite79 skrev 2013-01-19 11:47:37 följande:
    Hm, galen...nja kanske inte galen men jag hade vart försiktig. Varningstriangeln lyser tänker jag... Och sen att fortsätta bara ha sms-kontakt under ytterligare en längre period tror jag inte på - utan om du ska ta han på allvar med vad han säger så får han se till att skrida till handling och att ni ses. För vad jag förstod det som så hade ni haft sms-kontakt i flera månader men bara setts 1 gång..?! Och jag tror inte du bara vill nöja dig med en sms-kontakt, du vill mer. Menar bara så att inte samma procedur upprepar sig igen... 

Nej vi har pratat i telefon, i timtal. Varje dag, han ringde alltid direkt efter jobbet och sen på kvällen. Ibland pratade vi upp till 4 timmar. Men helt klart kommer jag att vara försiktig. Och ja jag kommer att ta upp detta med att vi måste ses och att han måste visa att han menar allvar isf.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!