• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 21:47:05 följande:
    Ok då två dejter på två veckor, Opcode får dispens han får godkänt bara han haft en kort trevlig konversation med en tjej på stan (fast det kanske är svårare?) Tabula, Alexiandra och ni andra kräsna vad säger ni? Snällochglad kan tillgodoräkna sig sin "nätgubbe" och Papito verkar inte behöva pepp ....

Haha, sant! Jag gillar utmaningar! Nu är det lite orättvist för kvinnor kan dejta åtta på en dag. Vi män måste jobba mer för det och som jag, som inte ens har kort..det blir tufft med en om dagen. Två på två veckor är däremot piece of cake!

Grejen är bara att jag inte gillar att dejta flera samtidigt. Har en som jag fått bra kontakt med men vi velar väl lite just nu. Avståndet komplicerar det hela och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska testa med ngt dejt eller lägga ner.

Hon har gett lite dubbla signaler i helgen. Hon har tydligen ett killerass Säkert någon som lagt märke till det & därför är hon kluven men min dragningskraft är stoooor
  • Anonym
    Papito skrev 2012-07-23 15:32:12 följande:
    Haha, sant! Jag gillar utmaningar! Nu är det lite orättvist för kvinnor kan dejta åtta på en dag. Vi män måste jobba mer för det och som jag, som inte ens har kort..det blir tufft med en om dagen. Två på två veckor är däremot piece of cake!

Grejen är bara att jag inte gillar att dejta flera samtidigt. Har en som jag fått bra kontakt med men vi velar väl lite just nu. Avståndet komplicerar det hela och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska testa med ngt dejt eller lägga ner.

Hon har gett lite dubbla signaler i helgen. Hon har tydligen ett killerass Säkert någon som lagt märke till det & därför är hon kluven men min dragningskraft är stoooor
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...
  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-23 15:32:12 följande:

Men du har ju ett säkert kort om det strular, det vet du ju *vink vink* Muhahah
    Endast det bästa gott nog.

• Opcode
    Anonym skrev 2012-07-23 18:33:19 följande:
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...
    Det är nog lika varierande på killsidan, sen är det också lite skillnad på kvantitet och kvalité, jag vet inte om det egentligen är bättre att dejta en varje vecka under flera år än att dejta ett fåtal under samma tid, det är ju bara en person man vill komma åt och jag får känslan av att dom som lyckas få till många dejter letar lite på fel ställe ibland. Men allt beror ju på vilka krav osv man har och oavsett vilket så är det bara att önska lycka till.

Men ärligt skulle det vara lite kul att se hur statistiken såg ut på nätdejting alltså hur många som lyckas hitta en partner utav antalet registrerade, jag har en känsla av att det inte är ett dubbel siffrigt tal.
    Endast det bästa gott nog.

• Anonym
    Opcode skrev 2012-07-23 18:37:51 följande:
    Det är nog lika varierande på killsidan, sen är det också lite skillnad på kvantitet och kvalité, jag vet inte om det egentligen är bättre att dejta en varje vecka under flera år än att dejta ett fåtal under samma tid, det är ju bara en person man vill komma åt och jag får känslan av att dom som lyckas få till många dejter letar lite på fel ställe ibland. Men allt beror ju på vilka krav osv man har och oavsett vilket så är det bara att önska lycka till.

Men ärligt skulle det vara lite kul att se hur statistiken såg ut på nätdejting alltså hur många som lyckas hitta en partner utav antalet registrerade, jag har en känsla av att det inte är ett dubbel siffrigt tal.
    nej, visst är det så. Ja, med tanke på att jag känner igen namn från för tre år sen verkar det ju inte vara någon ENORM success rate i alla fall.
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 18:37:51 följande:

Hur menar du med att man letar på fel stlle om man lyckas på till många dejter? 

Angående utmaningen: Jag har fått tacka nej till en föreslagen dejt, eftersom dagen inte passade för mig. Får se om han nappar på att ses nästa vecka istället. 
  • Papito

Ja, du har givetvis rätt. Jag generaliserar lite väl hårt. Jag tror iofs att det generellt sett (även på krogen och i övriga irl) är lättare för kvinnor att få napp/dejt, däremot tror jag att det är lika svårt för båda könen att hitta rätt person.
  • Anonym (Ute igen)

Att jobba hårt är ingen garanti för framgång men träffytan för turen blir så mycket större

• Anonym (Ute igen)

Kollade precis min sajt jobbar lite mot dejt nr 2 ... Men är det stor risk att de ställer in?

• Papito

Egentligen skulle jag kunna barmhärtiga mig över dig och ställa upp på en dejt men jag vill vara solidarisk och tycker att opcode också ska få dejta

Han har det tufft just nu, inte ens polisen har överseende med hans frustration . Dessutom är jag skyldig honom det....enkvinna jag ville dejta båda men jag satte stopp för det..haha.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!