• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Ute igen)

Jamen en sak som jag undrar då, appråpå män som snackar mycket och lyssnar dåligt... Jag har haft en kontakt lite från och till, endast på nätet, med en kille. Men när jag refererar till något vi har mailat om tidigare, så minns han inte det. Ok om det hade varit ett irl samtal och man inte minns, men på nätet är det ju bara att scrolla bakåt i vår konversation så framstår man ju som mycket smartare. Och det är han som är mest "på" mig, så han har ju allt att vinna genom att kunna plocka upp en passning när den kommer ?

• Anonym (Ute igen)

Vissa pratar mycket när de är nervösa också ...

• Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 20:32:38 följande:
    Jamen en sak som jag undrar då, appråpå män som snackar mycket och lyssnar dåligt... Jag har haft en kontakt lite från och till, endast på nätet, med en kille. Men när jag refererar till något vi har mailat om tidigare, så minns han inte det. Ok om det hade varit ett irl samtal och man inte minns, men på nätet är det ju bara att scrolla bakåt i vår konversation så framstår man ju som mycket smartare. Och det är han som är mest "på" mig, så han har ju allt att vinna genom att kunna plocka upp en passning när den kommer ?
    Jo fast det förutsätter ju att han minns att det finns i konversationen tidigare, eller får för sig att det så kan vara. 
    Är det så att konversationen består av enskilda mail eller dyl kan det ju vara så att han raderat tidigare meddelanden av en eller annan anledning.

Sen personligen så börjar jag dra öronen åt mig när jag stöter på personer som "inte minns" gång på gång, jag har lärt mig att man brukar ha att göra med en person som har svårt att hålla sig till sanningen då, och det behöver inte vara stora allvarliga saker. 

Endast det bästa gott nog.

• Anonym (33-åring)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 16:24:25 följande:
    Äh nu kör jag bara, ska minnsan fixa några dejter. Utmanar er att göra det samma, två dejter innan nästa söndag. Vad säger ni är ni med?

Liiite mer tid får du nog ge oss, jag ska "dejta" mina kompisar 6 av 7 nämnda dagar.
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-22 20:39:15 följande:
    Liiite mer tid får du nog ge oss, jag ska "dejta" mina kompisar 6 av 7 nämnda dagar.

Du får väl vara lite kreativ och kombinera dejt med kompisar ...nej då ville bara få lite fart på alla ledsna här som tröttnat, tyckte det var skönt att inte ta allt på sådant allvar. Jag har i alla fall fått till 1 st fika dejt i veckan som kommer och skaffat 1st ny kontakt idag.
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-22 20:39:15 följande:

Fast du får gärna anta min utmaning ändå, kul att peppa varandra lite, hur lång tid vill du ha?
  • Opcode

Ge oss en livstid att få en enda bra dejt.

• snällochgla
    Opcode skrev 2012-07-22 20:31:36 följande:
    Jo det är väl inte helt orimligt att man skulle kunna heta Anna med en sådan signatur :)

Jag är nog en sådan person som först är tyst och analyserande men när jag väl lärt känna någon så kan jag prata länge och jag är ganska noga med att kommunicera om mina tankar så det kan nog bli snett fördelat om man stöter på en person som inte lika "aggressivt" gärna diskuterar. Men det innebär inte att man inte lyssnar eller kan lyssna. Däremot så har jag väldigt svårt att lyssna på någon som pratar sävligt och bygger onödiga meningskonstruktioner som tar 5 gånger längre tid att säga än att komma till sak direkt.

"Jag tänkte att... men det har du kanske inte? Om du inte har något för dig alltså? Eller har du det? Isåfall kan du ju komma hit tänkte jag" eller typ åt det hållet menar jag, det kan driva mig till vansinne :P
    Ja nu svarade jag ju förstås bara "Anna" och la inte till 001 hahahahahahaha men om jag gjort det så tror jag inte att den här personen skulle undrat. Han skulle inte reagerat. Han skulle inte skrattat och frågat -" Heter du verkligen Anna001? Han skulle sagt -"Ja häjj ska vi fike eller ska vi gå direkt på könsdelerna"??? Å ja har ju bara en krone i plånboka så du få bestämme !!! Betale du fö kaffe å någe te å döppe så kan kanske ja få döppe annat sen hehehe". På den nivån. Orka.........
  • Opcode

Haha var det lanthandlare sjökvist du dejtade?

• Anonym (33-åring)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 20:56:12 följande:

Du får väl vara lite kreativ och kombinera dejt med kompisar ...nej då ville bara få lite fart på alla ledsna här som tröttnat, tyckte det var skönt att inte ta allt på sådant allvar. Jag har i alla fall fått till 1 st fika dejt i veckan som kommer och skaffat 1st ny kontakt idag.

Jag tror inte de blir så glada om jag drar med mig en okänd människa till segelbåten. Vill heller inte riskera att inte få komma tillbaka till det andre paret jag ska besöka för att jag plötsligt har en dejt i deras vardagsrum

Men som sagt, ge oss ett lite längre tidspann så är det en utmaning som antas! 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!