• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 21:47:05 följande:
    Ok då två dejter på två veckor, Opcode får dispens han får godkänt bara han haft en kort trevlig konversation med en tjej på stan (fast det kanske är svårare?) Tabula, Alexiandra och ni andra kräsna vad säger ni? Snällochglad kan tillgodoräkna sig sin "nätgubbe" och Papito verkar inte behöva pepp ....

Haha, dispens...kom igen nu Oppis
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym skrev 2012-07-23 18:33:19 följande:
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...

Håller med dig helt tror det kan vara tufft för tjejer också, har du provat att byta sajt och presentation under dina tre år? Jag är själv på en ganska dryg sajt, och har det mentalt tufft med att lägga ut bild på mig själv, känns så himla utsatt. Nu har jag i alla fall lagt ut en lite halv otydlig
  • Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 18:55:43 följande:
    Hur menar du med att man letar på fel stlle om man lyckas på till många dejter? 

Angående utmaningen: Jag har fått tacka nej till en föreslagen dejt, eftersom dagen inte passade för mig. Får se om han nappar på att ses nästa vecka istället. 
    Nej jag sa inte att man letar på fel ställe om man lyckas med många dejter, utan jag säger att en person som får många dejter under samma period som en person som enbart får ett fåtal uppenbarligen inte träffar på den rätte snabbare. Då känns det som att man förmodligen faller för fel personer om man har sådant utbud, men jag vet inte det är bara min slutsats :)
    Endast det bästa gott nog.

• Opcode
    Papito skrev 2012-07-23 19:13:28 följande:
    Haha, dispens...kom igen nu Oppis
    Nej jag letar som sagt inte, jag vill nog helst vara själv för tillfället- det har gett mig ganska mycket insikt och styrka hittils. Och ärligt så känner jag mig inte redo, men om jag trots allt skulle stöta på någon så kanske sådant kan ändras snabbt. Men jag vet inte jag var nog mer desperat tidigare efter mitt förhållande tog slut. 

• Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-23 19:24:38 följande:
    Håller med dig helt tror det kan vara tufft för tjejer också, har du provat att byta sajt och presentation under dina tre år? Jag är själv på en ganska dryg sajt, och har det mentalt tufft med att lägga ut bild på mig själv, känns så himla utsatt. Nu har jag i alla fall lagt ut en lite halv otydlig

Förra gången jag var i den här djungeln var det inte alls lika vanligt med kort. Jag tycker också att det är lite utlämnande därför kör jag utan. Blir lite svårare men det får man ta. Har funkat ok än så länge.
  • Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-07-23 19:32:47 följande:
    Nej jag letar som sagt inte, jag vill nog helst vara själv för tillfället- det har gett mig ganska mycket insikt och styrka hittils. Och ärligt så känner jag mig inte redo, men om jag trots allt skulle stöta på någon så kanske sådant kan ändras snabbt. Men jag vet inte jag var nog mer desperat tidigare efter mitt förhållande tog slut. 

Tycker det låter bra men prata med en tjej på stan får du fixa..
  • Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-23 19:37:21 följande:
    Tycker det låter bra men prata med en tjej på stan får du fixa..
    Jadå, får det vara någon inom service yrket? ;)

• Papito
    Opcode skrev 2012-07-23 19:32:47 följande:

Jag skojar lite med dig. Jag tror att det är det absolut bästa man kan göra, ta sig tid innan man hoppar in i något nytt. Dels hinner man landa i Sif själv och dels skapar det bättre förutsättningar när man väl träffar någon ny.

Våga vara kall Oppis!
  • Anonym (b)

Papito: Hur lång avstånd har du och kvinnan du vill träffa emellan er?

• Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 19:40:24 följande:
    Jadå, får det vara någon inom service yrket? ;)

Klart det får (tycker jag), men det ska ju inte handla om det yrkesinriktade. Dvs du kan prata om gårdagskvällen med tjejen på ICA, men inte fråga om tröjan du provar på Jack&Jones sitter bra. Och så bör det ju vara mer än en mening
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!