• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (b)

Neej jag blir så ledsen! han jag har haft lång kontakt med via mail,(flera mail per dag) vi skulle ses nästa vecka. Han tog bort sina bilder från sin sida, sen tog han tillbaks dem och jag trodde allt var frid och fröjd. Nu har han tagit bort dem igen + sin presentation!

Han har nu börjat skriva till min mail igen... jag frågade varför och då skrev han bara att han inte känner för att vara på dejtingsidan mer... vet inte vad jag ska tro...

En annan konstig sak är att han när vi chattar plötsligt måste göra något annat vid typ 21.30 tiden... en gång skrev han att det var någon kompis som kom och någon annan att han somnade?

Ändå verkar han jätteintresserad i sina brev och vill träffas. Men jag tycker det känns skumt, vad tycker ni?      

• Opcode

Låter ju onekligen skumt.

Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Anonym (Ute igen)

Ja nu har jag (kvinna) dragit iväg några mail, vi får se hur det går... Anonym (b) håller med, låter skumt, men om ni har kul när ni chattar så gör det ett tag till och se om beteendet upprepas ytterligare gånger ...

• Anonym (b)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-20 22:53:54 följande:
    Ja nu har jag (kvinna) dragit iväg några mail, vi får se hur det går... Anonym (b) håller med, låter skumt, men om ni har kul när ni chattar så gör det ett tag till och se om beteendet upprepas ytterligare gånger ...

Bad att få hans efternamn också, så nu kunde jag kolla upp honom lite och det stämde att han jobbar där han jobbar iaf. Han sa att han förstod mig men att han bara inte ville vara med mer på sidan för att det blev sådan press och stress.
  • Anonym (Unikum)
    Papito skrev 2012-07-19 15:47:09 följande:
    Oppis....du är säkert en kanonkille...men....You are out of my league!
    Lite ironiskt att du säger att Opcode spelar i en högre division än du...
  • Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-21 02:11:59 följande:
    Lite ironiskt att du säger att Opcode spelar i en högre division än du...
    Fast han säger att jag inte spelar i samma liga och det brukar tolkas som att man är en eller ett par divisioner lägre. Och det är ju inte mer än sant. =)
    Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-21 02:40:10 följande:
    Fast han säger att jag inte spelar i samma liga och det brukar tolkas som att man är en eller ett par divisioner lägre. Och det är ju inte mer än sant. =)
    Det är omvänt..

Han skulle sagt 'Im out of your league' isf... Skrattande 

'Youre out of my league' betyder helt enkelt 'jag kan inte (ie klarar inte av att) tävla med dig'. 
  • Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-21 03:07:05 följande:
    Det är omvänt..

Han skulle sagt 'Im out of your league' isf... Skrattande 

'Youre out of my league' betyder helt enkelt 'jag kan inte (ie klarar inte av att) tävla med dig'. 
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080516040307AAVphfQ 
  • Opcode

Alltså rent översatt är det "Vi spelar inte i samma liga" sen kan man ju tolka det hur man vill, jag tolkar det som jag skrev ovan. 

"I'm out of your league" vore bättre som du säger eftersom det inte har dubbelmening, men som sagt det är en tolkningsfråga :)

• Opcode

(Jag pratar/skriver på engelska varje dag på jobbet- så jag har en ganska bra förståelse av det :)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!