• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-21 03:24:42 följande:
    Alltså rent översatt är det "Vi spelar inte i samma liga" sen kan man ju tolka det hur man vill, jag tolkar det som jag skrev ovan. 

"I'm out of your league" vore bättre som du säger eftersom det inte har dubbelmening, men som sagt det är en tolkningsfråga :)

Im out of your league - Du är inte god nog för mig / har ingen chans.

Shes out of my league - Hon är för snygg för mig.

Dvs Your out of my league - Jag har ingen chans mot dig.

En annan källa än yahoo answers..

http://www.usingenglish.com/reference/idioms/out+of+my+league.html

Finns hur många som helst utöver det... Fast som allt språkbruk hittar man variationer, även om denna är den absolut vanligaste om man vill bli förstådd.

• Opcode

Spelar det någon roll så länge man får slicka? ;)

En gynekolog är en person som letar efter problem där andra hittar glädje.
  • Papito
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-22 00:19:27 följande:
    Im out of your league - Du är inte god nog för mig / har ingen chans.

Shes out of my league - Hon är för snygg för mig.

Dvs Your out of my league - Jag har ingen chans mot dig.

En annan källa än yahoo answers..

www.usingenglish.com/reference/idioms/out+of+...

Finns hur många som helst utöver det... Fast som allt språkbruk hittar man variationer, även om denna är den absolut vanligaste om man vill bli förstådd.

Ibland kanske folk VILL att det ska vara öppet för egen tolkning?

Sen om du googlar fram en mer korrek syftning är det kul för dig..så länge de flesta förstår vad som menas och syftas kan jag leva med det

Kan vi återgå till ämnet nu?
  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-22 03:47:42 följande:
    Spelar det någon roll så länge man får slicka? ;)
    Hehehe
  • Anonym (Ute igen)

Äh nu kör jag bara, ska minnsan fixa några dejter. Utmanar er att göra det samma, två dejter innan nästa söndag. Vad säger ni är ni med?

• Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 16:24:25 följande:
    Äh nu kör jag bara, ska minnsan fixa några dejter. Utmanar er att göra det samma, två dejter innan nästa söndag. Vad säger ni är ni med?
    Jag skulle vilja säga ja för tävlingensskull, Men jag har förhöga krav för att kunna fixa det och jag vill inte såra eller utnyttja någon för en tävlingsskull. 
  • Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-07-22 16:49:59 följande:
    Jag skulle vilja säga ja för tävlingensskull, Men jag har förhöga krav för att kunna fixa det och jag vill inte såra eller utnyttja någon för en tävlingsskull. 

Äh nu är du fånig, klart man inte sårar någon genom att föreslå en fika, man utsätter väl sig själv för lika stor "risk" Det är väl bara att man är tydlig med att det är ganska lättsamma "vi får se vad som händer dejter" Och nej jag tänkte inte drabba män som är helt ur min liga vare sig uppåt eller neråt. Jag har tråkigt och säkert sitter någon annan och har det.
  • Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 17:01:50 följande:
    Äh nu är du fånig, klart man inte sårar någon genom att föreslå en fika, man utsätter väl sig själv för lika stor "risk" Det är väl bara att man är tydlig med att det är ganska lättsamma "vi får se vad som händer dejter" Och nej jag tänkte inte drabba män som är helt ur min liga vare sig uppåt eller neråt. Jag har tråkigt och säkert sitter någon annan och har det.
    Jag skulle nog inte klara fixa det oavsett om jag släppte på kraven även om jag skulle vilja, men som sagt jag tycker det känns dumt att dejta bara för dejtandets skull. Vill jag sitta fika och prata skit med någon så känns det bättre att göra det med en vän som man känner väl och vet vad denne är bra på att prata med om.
  • Anonym (b)

Jag kan inte heller dejta fler än en åt gången... har jättesvårt för det. Tycker det känns så skumt att det är ok i nätdejtingsvärlden att träffa flera samtidigt men det är det ju inte i "verkligheten". Så sätt passar nätdejting inte alls mig..

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!