• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito

Nä, jobbsnack räknas inte. Däremot om du pratar om annat med henne/honom.

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-07-23 19:45:01 följande:
    Papito: Hur lång avstånd har du och kvinnan du vill träffa emellan er?

ca 60 mil; korkat att ens börja prata, haha. Nä, får hålla mig till närområdet eller flyttbara madamer. Några förslag?
  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-23 19:41:30 följande:
    Jag skojar lite med dig. Jag tror att det är det absolut bästa man kan göra, ta sig tid innan man hoppar in i något nytt. Dels hinner man landa i Sif själv och dels skapar det bättre förutsättningar när man väl träffar någon ny.

Våga vara kall Oppis!
    Det är lugnt, jo jag är kallare än någonsin nu- fast vissa personer kan få mig att bli ganska varm också :P
    Du har nog helt rätt, jag har en helt annan världsbild nu än jag hade för ett år sedan. Så om man ska se det positiva i det hela så har jag utvecklats långt mer och största förändringen är nog att jag accepterar mig själv mer än tidigare. Men ibland får man det testat... Jag har fortfarande en stark tendens att gå i försvars position om jag upplever något som påhopp och men jag försöker diskutera bort det innan jag slår till hårt men det verkar misslyckas. Jag får väl lära mig ignorera också men jag är inte riktigt där ännu...
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 19:51:56 följande:
    Klart det får (tycker jag), men det ska ju inte handla om det yrkesinriktade. Dvs du kan prata om gårdagskvällen med tjejen på ICA, men inte fråga om tröjan du provar på Jack&Jones sitter bra. Och så bör det ju vara mer än en mening
     Det var så jag syftade på, om det var tillåtet att små prata lite på det sättet, nu är kanske inte ICA perfekt när man har 17 personer bakom sig men jag får se vad jag hittar på ;) Det känns ändå lite dumt att dyka på en slumpvis tjej och försöka forcera fram en konversation. 
    Papito skrev 2012-07-23 20:33:34 följande:
    Nä, jobbsnack räknas inte. Däremot om du pratar om annat med henne/honom.
    Se ovan.
    Endast det bästa gott nog.

• Anonym (b)
    Papito skrev 2012-07-23 20:38:46 följande:

ca 60 mil; korkat att ens börja prata, haha. Nä, får hålla mig till närområdet eller flyttbara madamer. Några förslag?

Jag är lika korkad jag är i exakt samma situation så jag har inget bra förslag:)
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 20:40:19 följande:
     Det var så jag syftade på, om det var tillåtet att små prata lite på det sättet, nu är kanske inte ICA perfekt när man har 17 personer bakom sig men jag får se vad jag hittar på ;) Det känns ändå lite dumt att dyka på en slumpvis tjej och försöka forcera fram en konversation. 
    Du får välja tid att handla rätt, när det inte är så mycket folk. Jag småpratar ofta med "snyggingarna på Hemköp" (dvs de killarna som är i ungefär rätt ålder). Det blir mycket trevligare att handla då =)
  • Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 20:48:56 följande:
    Du får välja tid att handla rätt, när det inte är så mycket folk. Jag småpratar ofta med "snyggingarna på Hemköp" (dvs de killarna som är i ungefär rätt ålder). Det blir mycket trevligare att handla då =)
    Jag små pratar bara med personer på affärer där jag är "stamkund" men du har helt klart rätt att det är trevligare då, så det kanske vore idé att försöka ta till en bredare nivå :P

• Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 21:06:05 följande:
    Jag små pratar bara med personer på affärer där jag är "stamkund" men du har helt klart rätt att det är trevligare då, så det kanske vore idé att försöka ta till en bredare nivå :P

Det är ju "ofarligare" att flörta lite i butiker man aldrig kommer besöka igen (som när man handlar i en annan stad), man kommer ju inte behöva skämmas nästa gång man kommer om det råkar bli fel.
  • Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 21:20:47 följande:
    Det är ju "ofarligare" att flörta lite i butiker man aldrig kommer besöka igen (som när man handlar i en annan stad), man kommer ju inte behöva skämmas nästa gång man kommer om det råkar bli fel.
    Det är nog sant, fast samtidigt är det synd om det skulle gå bra- då är det ju en jobbig distans ;)

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-07-23 20:48:08 följande:
    Jag är lika korkad jag är i exakt samma situation så jag har inget bra förslag:)

Himla korkat!

Du håller inte till på västkusten? Isf kan vi swinga till det och presentera våra respektive flirtar för varandra varandra
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 21:34:01 följande:
    Det är nog sant, fast samtidigt är det synd om det skulle gå bra- då är det ju en jobbig distans ;)

Opcode skrev 2012-07-23 21:34:01 följande:

Jag sa flörta lite, inte flörta, gå vidare, dejta och gå hem ihop =) Det är inte farligt att vara lite flörtig mot sina medmänniskor. Försök var lite mer avslappnad, testa olika saker och se hur tjejer reagerar, så blir du bättre och bättre på det, för att sen vara expert när du väl träffar någon som faktiskt passar dig.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!