• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Karin13

Var på mitt andra vul i lördags och allt såg bra ut. Tyvärr var det färre äggblåsor än förra gången, vilket känns lite tråkigt. Men jag försöker intala mig själv att det behövs ju faktiskt bara ett befruktat ägg...
    ÄP blir i morgon (tisdag), så nu är jag rätt nervös. Inte så nervös för själva ingreppet utan mer för att de inte ska få ut tillräckligt många ägg eller att något annat ska skita sig på vägen. Så håll tummarna för mig!

• Tany

Hej och Välkommen här alla nya vänner.
    Jag börja synarela spray idag. så, jag har lång protokoll.
    Lycka till alla :)

• fridalilla

Jag ska på mitt andra vul idag så det blir nog äggplock för mig med denna veckan :) försök att inte oroa dig! För som du sa så räcker det ju med ett bra ägg! Jag är väldigt öm och svullen i nedre delen av magen , kan inte ens ha sex , så jag blir förvånad om där inte är många ägg !

• fridalilla

Hade 7 st äggblåsor :) tror jag hade fler förra ivfen , men nu har jag inte sprutat lika många dagar. Det blir äggplock på fredag , och är väldigt nervös eftersom jag hade så plågsamt plock förra gången :( men förhoppningsvis kommer det vara värt de!

• fridalilla
    Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983

Spraystart: 
    nl2012 - 4 okt
    Libra1 - ca 22 okt
    Tany- 24 sep

Sprutstart: 
    Karin13 - 15 sep
    fridalilla-19sep
    Maybe - v.40  
    Libra1 - v.45

Äggplock:
    Karin13 - v.39 (tror jag)
    Maybe - v.42 förhoppningsvis  
    nl2012 - v.44   
    Libra1 - v.47
    fridalilla- 28 sep

ET/FET:

Ruvare: 
    minasera

Gravida:

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
  • fridalilla
    Karin13 skrev 2012-09-24 07:41:02 följande:
    Var på mitt andra vul i lördags och allt såg bra ut. Tyvärr var det färre äggblåsor än förra gången, vilket känns lite tråkigt. Men jag försöker intala mig själv att det behövs ju faktiskt bara ett befruktat ägg...
    ÄP blir i morgon (tisdag), så nu är jag rätt nervös. Inte så nervös för själva ingreppet utan mer för att de inte ska få ut tillräckligt många ägg eller att något annat ska skita sig på vägen. Så håll tummarna för mig!
    Hur gick det på plock?
  • Tinapina

Snart dags för mig att börja spruta. Inte lika orolig denna gången, skönt! Men först ska nya prover tas och mannen lämna mer spermaprov, många resor till Malmö blir det:)

• nl2012
    Tinapina skrev 2012-09-25 09:54:12 följande:
    Snart dags för mig att börja spruta. Inte lika orolig denna gången, skönt! Men först ska nya prover tas och mannen lämna mer spermaprov, många resor till Malmö blir det:)
    Ja, många resor bli det, men denna gången ska vi göra mycket som möjligt på distans så vi slipper köra ner till Malmö så ofta. Går allt som det ska behöver vi inte åka dit förräns det blir dax för äggplock. Skönt, för så roligt är det inte att pendla fram o tillbaka........
  • Karin13
    Väntar på första möte: 
    lovvan 
    Sindyrella1983 

Spraystart:  
    nl2012 - 4 okt 
    Libra1 - ca 22 okt 
    Tany- 24 sep

Sprutstart:  
    Karin13 - 15 sep 
    fridalilla-19sep 
    Maybe - v.40   
    Libra1 - v.45 

Äggplock: 
    Karin13 - 25 sep
    Maybe - v.42 förhoppningsvis   
    nl2012 - v.44    
    Libra1 - v.47 
    fridalilla- 28 sep

ET/FET: 

Ruvare:  
    minasera 

Gravida: 

Väntar på ny IVF: 
    Tinapina
  • Karin13
    fridalilla skrev 2012-09-25 02:08:34 följande:
    Hur gick det på plock?
    Nu har jag kommit hem från mitt äggplock. Det blev 6 ägg från 6 äggblåsor. Det hade hunnit växa till sig några äggblåsor sedan i vul i lördags, vilket var en lättnad. Jag var rädd att de bara skulle få ut 2-3 stycken. Så det känns bra. Lite nervös inför beskedet i morgon om hur många som blivit befruktade. 
    Jag tycker att det här äggplocket var mindre smärtsamt än första. Tror att jag kunde slappna av bättre eftersom jag visst vad som skulle hända. Förhoppningsvis blir det så för dig också fridalilla. Sen blir man ju så väl omhändertagen på RMC av alla sjuksköterskor.
    Lycka till på fredag och hoppas att de får ut många och fina ägg! 
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö