• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Maybe
    Libra1 skrev 2012-09-28 19:38:00 följande:
    Maybe: Svårt att säga. Kör du korta eller långa protokollet?
    Korta
  • Maybe

Jag ska alltså ha mens på tisdag, och börja med Gonal-F på onsdag. Den ska jag ta i 6 dagar tror jag, de två sista dagarna ska jag lägga till Orgalutran och alltså ha de båda två. 7e dagen ultraljud såvitt jag förstår

• fridalilla
    Maybe skrev 2012-09-28 19:17:22 följande:
    Jag såg precis att jag börjat blöda, inte färskt blod utan brunt. Jag ska ha mens på tisdag och brukar aldrig ha mellanblödningar annars. Vet inte kommer mer än det som kom när jag va på toa. Tror ni detta ställer till med någonting? Jag ska börja spruta med Gonal-F på onsdag... Rmc inte öppet :/    

Ta ett grav test för säkerhet skull! Om du ska börja spruta dag 2 så se i morgon om du blöder och börja ta sprutan. Sen är det bara att ringa på måndag och säga att du fått din mens.
  • Maybe
    fridalilla skrev 2012-09-28 19:43:14 följande:

Ta ett grav test för säkerhet skull! Om du ska börja spruta dag 2 så se i morgon om du blöder och börja ta sprutan. Sen är det bara att ringa på måndag och säga att du fått din mens.

Det finns inte en chans i livet att jag kan vara gravid tyvärr.
    Min mens går ju alltid som en klocka. Alltid 26 dagar och detta är  typ 5 dagar för tidigt... Det har nog aldrig hänt i hela mitt liv Förvånad

Iofs känns det som jag har pyttelite mensvärk (vanlig mensvärk ligger jag och kvider och mår illa och blir sängliggande mer eller mindre hela första dagen), jag känner någonting iallafall...

Varför händer sånt här bara en helg!!    
  • Pärla84

Hej! När man gör en ivf behandling, vilken tid på dygnet tar man hormoninjektionerna? Eller är det bara viktigt att man tar den samma tid varje dag? Tar man en eller flera sprutor?

• Maybe
    Pärla84 skrev 2012-09-28 20:53:10 följande:
    Hej! När man gör en ivf behandling, vilken tid på dygnet tar man hormoninjektionerna? Eller är det bara viktigt att man tar den samma tid varje dag? Tar man en eller flera sprutor?
    På kvällen bör man ta dom =)
    En sjuksköterska går igenom hur sprutor fungerar och vilken/vilka du ska ta. Det är individuellt 
  • Libra1

Maybe: Har ingen erfarenhet av korta tyvärr. Kanske någon på Kvinnokliniken vet?

Pärla84: Det är lite olika. Jag tog endast en spruta, Gonal-F, och den ska man ta på kvällen. :)

• Pärla84

Oki är det någon speciell tid på kvällen eller går det bra vid 22 tiden tex?

• Maybe
    Libra1 skrev 2012-09-28 21:02:48 följande:
    Maybe: Har ingen erfarenhet av korta tyvärr. Kanske någon på Kvinnokliniken vet?

Pärla84: Det är lite olika. Jag tog endast en spruta, Gonal-F, och den ska man ta på kvällen. :)

Är där någon på kvinnokliniken en lördag?
    Vart ringer man då? Jag är såååå förvirrad!

Jag tror det slutat blöda nu...    
  • Libra1

Maybe: Vet inte om de svarar i växeln. Men annars har gynakuten alltid öppet. :)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö