• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Maybe
    Maybe skrev 2012-09-29 09:04:10 följande:
    Det har inte kommit något inatt, varken blod eller bruna flytningar.
    Jag tar ingen annan medicin förutom folsyra och B12-vitaminer.
    Att jag har ont i nedre magen kan även bero på att jag är lite förstoppad...
    Om det kommer mer får jag försöka få tag i någon. Min sambo säger att mensen kom helt enkelt för tidigt denna gången och det är ingen fara. 
    Eller så är det bara en liten mellanblödning och mensen kommer som vanligt.

Fridalila: kortfattat. Min sambo får inte ut några spermier...   

Han har en sjukdom som heter cystisk fibros. Den har satt sig på sädesledarna och täppt igen dom. Det är lite komplicerat och är inte helt 100 själv om jag ska va ärlig. Det är en ärftlig sjukdom och alltså risk för att våra barn får det.
  • Karin13
    Maybe skrev 2012-09-28 19:17:22 följande:
    Jag såg precis att jag börjat blöda, inte färskt blod utan brunt. Jag ska ha mens på tisdag och brukar aldrig ha mellanblödningar annars. Vet inte kommer mer än det som kom när jag va på toa.
    Tror ni detta ställer till med någonting?
    Jag ska börja spruta med Gonal-F på onsdag...

Rmc inte öppet :/    
    De sa till mig på RMC att dag 1 på mensen räknades först när det blödde riktigt, alltså inte brunt. Så då borde du ju vänta tills mensen kommit igång helt. Det är nog ingen fara.
  • Karin13
    Pärla84 skrev 2012-09-28 21:05:18 följande:
    Oki är det någon speciell tid på kvällen eller går det bra vid 22 tiden tex?
    Man ska ta sprutorna på kvällen, men själva tidpunkten är nog inte så noga bara det blir samma varje dag. Jag tog mina runt 22.00 och det fungerade bra.
  • Karin13
    fridalilla skrev 2012-09-29 11:20:42 följande:
    I morgon blir jag ruvare! :) 6 st ägg blev befruktade! Lycka!
    Grattis!!! Då är vi snart ruvare båda två:) Själv är jag redan trött på att vänta... Fast jag bara är på Rd 2. Man går och känner efter och känner efter även om man vet att det är omöjligt att känna något redan.
  • fridalilla
    Karin13 skrev 2012-09-29 16:28:58 följande:
    Grattis!!! Då är vi snart ruvare båda två:) Själv är jag redan trött på att vänta... Fast jag bara är på Rd 2. Man går och känner efter och känner efter även om man vet att det är omöjligt att känna något redan.

Ja den väntan tar kål på en ! Förra gången tog jag gravtest dagen efter återförandet ;) bara för att jag visste att det skulle visa pluss från sprutan. Hade ju aldrig haft ett plus och ville så gärna se de , även om jag visste det var falskt ;) roligt att vi är ruvare samtidigt ! Hoppas bara att vi båda får pluss med ;)
  • Sessan 83 K

Fridalilla: Idag säger du att du blir ruvare imorgon.... Sätter de tillbaka ägg på helgerna också på RMC i Malmö???

• fridalilla

Ja dem har öppet på helger för återförande och tror för plock med. Man kan ju inte styra över sin menscykel så för sånt har dem öppet. Dock är det låst i själva huvudbyggnaden så dem kommer och öppnar åt en när man kommer dit. :) vad jag vet gör dom dock inte vul på helger , för jag fick göra vul på en fredag och sen på måndagen ( för att första vul hade inträffat på en söndag enligt schemat)

• Sessan 83 K

Jaha, tack för ditt svar... Då kan man alltså bli ruvare på helgen :) beroende på hur cykeln ser ut... Ett stort grattis till digHjärta

• Karin13
    fridalilla skrev 2012-09-29 20:18:38 följande:
    Ja dem har öppet på helger för återförande och tror för plock med. Man kan ju inte styra över sin menscykel så för sånt har dem öppet. Dock är det låst i själva huvudbyggnaden så dem kommer och öppnar åt en när man kommer dit. :) vad jag vet gör dom dock inte vul på helger , för jag fick göra vul på en fredag och sen på måndagen ( för att första vul hade inträffat på en söndag enligt schemat)
    De gör vul på lördagar också, jag var nämligen där förra lördagen. Men vad jag förstod inte på söndagar. Plock och återföring gör de alla dagar i veckan, så har jag också förstått det. Vid vårt förra IVF blev jag också ruvare en söndag.
  • Karin13
    fridalilla skrev 2012-09-29 17:23:44 följande:

Ja den väntan tar kål på en ! Förra gången tog jag gravtest dagen efter återförandet ;) bara för att jag visste att det skulle visa pluss från sprutan. Hade ju aldrig haft ett plus och ville så gärna se de , även om jag visste det var falskt ;) roligt att vi är ruvare samtidigt ! Hoppas bara att vi båda får pluss med ;)
    Vi får hoppas att du får se ett plus den här gången också, utan att behöva "fuska" :) och att jag får se ett också. Hade ju varit riktigt kul!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö