• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Karin13

Maybe: Nu gjorde jag dig förvirrad:) Helt rätt som du skriver. Orgalutran är färdigfyllda sprutor, det var så jag menade:) Ovitrellen vet jag inte riktigt för de har bytt spruttyp. Men jag tror att den nya liknar Gonal-F.

• Maybe

Det är ett tag kvar tills jag ska ta Ovitrelle så den bryr jag mig inte om för tillfället.

Något speciellt man ska tänka på när man tar Orgalutran då?
    Nålen sitter väl redan på orgalutransprutorna? Ska man ta av den nålen efter man använt en spruta?
    Och såfall hur gör man det?   

• Libra1
    Tany skrev 2012-10-04 11:58:53 följande:
    Libra1: håller tummarna för dig. Jag hade kort protokollet förra gången men det avbröts innan äp. Hoppas denna gång får vi plus :) när ska du börja ? Hur gammal är du? Kram :)
    Tack! Håller tummarna för dig också. :)

Vad tråkigt att du fick avbryta. Hoppas på bättre tur denna gången. Jag börjar spraya den 19 oktober, sprutstart 6 november och äggplock i vecka 47. Har precis fyllt 36. Du då? Kram :)
  • Libra1

Uppdaterar listan:

Väntar på första möte: 
    lovvan 
    Sindyrella1983
    sessan 83 k 

Spraystart:  
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24 sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt

Sprutstart:  
    Maybe - 2.okt   
    Libra1 - 6 nov

VUL:
    Libra1 - 13 nov

Äggplock: 
    Maybe - v.42 förhoppningsvis   
    nl2012 - v.44    
    Libra1 - v.47 

ET/FET: 
    Karin13 - 27 sep

Ruvare:  
    minasera 
    Karin13
    Fridalilla

Gravida: 

Väntar på ny IVF: 
    Tinapina

• Tany
    Libra1 skrev 2012-10-04 14:28:22 följande:

Vad tråkigt att du fick avbryta. Hoppas på bättre tur denna gången. Jag börjar spraya den 19 oktober, sprutstart 6 november och äggplock i vecka 47. Har precis fyllt 36. Du då? Kram :)
    Hur vet du om sprutstart datum (NOV 6)? för sista gången, hur många dagar efter första synarel spruta du hade blödningar? Jag är på dag 10 av synarela dag och ingen blödning ännu
  • Tany
    Libra1 skrev 2012-10-04 14:28:22 följande:

Jag är 28 år :)
  • Libra1
    Tany skrev 2012-10-04 14:43:21 följande:
    Hur vet du om sprutstart datum (NOV 6)? för sista gången, hur många dagar efter första synarel spruta du hade blödningar? Jag är på dag 10 av synarela dag och ingen blödning ännu
    Jag frågade efter sprutstart eftersom vi ska åka iväg på en liten semester runt då. Då frågade hon om jag ville boka in hela vägen redan nu och det ville jag. Så det kan man tydligen få om man vill.

Jag brukar ha 11 dagar mellan ägglossning och mens så det fick jag den gången också. Så 8 dagar efter spraystart tror jag det var (har kort cykel och börjar spraya redan på dag 18). Men du har kanske längre så det är därför det tar tid. Har du egen ägglossning? Vilken dag har du beräknad mens i så fall? Tar det längre än 14 dagar så ska du nog ringa kliniken. Men den kommer nog ska du se. :)
  • Karin13

Maybe: Det är inget speciellt du ska tänka på vad jag minns. Annars står det ju bra i bruksanvisningen. Nålen är fast, så den behöver du inte ta av. Jag sparade nålskyddet som satt på nålen och satte tillbaka det igen när sprutan var tömd. Lycka till igen!!

• Tany
    Libra1 skrev 2012-10-04 15:09:09 följande:
    Jag frågade efter sprutstart eftersom vi ska åka iväg på en liten semester runt då. Då frågade hon om jag ville boka in hela vägen redan nu och det ville jag. Så det kan man tydligen få om man vill.

Jag brukar ha 11 dagar mellan ägglossning och mens så det fick jag den gången också. Så 8 dagar efter spraystart tror jag det var (har kort cykel och börjar spraya redan på dag 18). Men du har kanske längre så det är därför det tar tid. Har du egen ägglossning? Vilken dag har du beräknad mens i så fall? Tar det längre än 14 dagar så ska du nog ringa kliniken. Men den kommer nog ska du se. :)
    Nu är jag på dag 31 av min riktiga cykel. Brukar ha blödning på dag 31 eller 32 men ibland dag 34. så väntar jag tills söndag och hoppas att det kommer förrän då :)
  • Libra1
    Tany skrev 2012-10-04 15:35:55 följande:
    Nu är jag på dag 31 av min riktiga cykel. Brukar ha blödning på dag 31 eller 32 men ibland dag 34. så väntar jag tills söndag och hoppas att det kommer förrän då :)
    Den kommer nog. Den kan säkert bli lite sen pga sprayen. Men visst är det en dryg väntan. :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö