• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tant Groda

Suck suck suck. Den dosen jag skulle ta av gonal f kunde man inte få till med den sprutan jag fått. Försöker nu ringa rmc men först öppnade de inte telefonen och när jag försökt ringa i 10 min så är det för många som ringer så de kan inte ta emot samtal. Vad ska man nu göra??

• Tant Groda

Fler av er som inte kan ringa rmc idag? Har försökt ring hela morgonen nu, men kopplas bara bort. Min dos finns inte på sprutan jag fått

• fridalilla

Rmc är svåra att få tag på! Men om de går så dela upp dosen. Dela på hälften och se om den dosen finns, så får du ta 2 ggr. Skulle du ta den igår kväll?

• Tany

just nu mens kommer och jag är verkligen glad.Glad idag  jag ringde RMC och de boka en tid för mig på 2.45 idag för att ha VUL att se varför mens inte kommer. men nu är jag glad och jag kommer att kalla tillbaka för att avbryta tid och få en tid för att börja med Gonal-F. 

• Tany
    Tant Groda skrev 2012-10-09 10:56:46 följande:
    Fler av er som inte kan ringa rmc idag? Har försökt ring hela morgonen nu, men kopplas bara bort. Min dos finns inte på sprutan jag fått
    Hur mycket är din dos?
  • Tant Groda

Det går inte att få till dosen på annat sätt. Iaf har jag fått tag på rmc nu och fått fel spruta. Har fått en gamla spruta som rmc valt att inte använda. Dosen jag tog igår var okej att ta dock ska vi se hur vi ska fortsätta nu. Ssk jagar en läkare nu.

Jäkla apotek som inte gör som de ska!

• Libra1

När ni hämtar ut medicinen så be att få den nya sprutan. Annars får de beställa hem. Är man i krokarna av RMC så brukar Apoteket där ha den nya.

Tany: Grattis till mensen. :)

Sitter tyvärr med telefonen så kan inte ändra er. Får se senare. :)

• Tant Groda

Libra: Det är inte så lätt att veta att det finns nya och gamla sprutor. Det är ju en sak som rmc måste informera om isf, vilket de inte gjorde. Dock hade det inte hjälpt i mitt fall då läkaren klart och tydligt har ordinerat den gamla sprutan till mig och skrivit att den ej går bytas. Nu ska Apoteket prata med läkaren så att de får lämna ut den andra sprutan (som är beställd) fram tills dess har jag fått nya ordinationer på vad jag ska ta.

• Tany

Uppdaterar listan:

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    sessan 83 k

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24 sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt