• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany
    Karin13 skrev 2012-10-11 09:49:18 följande:
    Rosenäng: Jag tror det är lite olika var man tar sina blodprov. Vi tog alla våra innan remissen skickades till RMC, så det var klart. Är nog olika hur man gör. Så vårt första möte var att göra ett ultraljud, lära sig sprutorna och bestämma behandling. Jag kan inte tänka mig att ni ska behöva vänta 8 månader.
    Hade du graviditetssymptom ?
  • diana0101

Rosenäng: Ok, ni har redan gjort utredning i Lund och prover för blodsmitta. Då det säkert så att ni redan står i IVF kö och och bara den. Vi gjorde vår utredning på RMC och fick av dem nyligen prover för blodsmitta. Ni har ju redan kommit en bit på vägen så det verkar som vi väntar i samma kö 😊

• Rosenäng

Tack snälla ni för alla era svar! Då håller jag mina tummar att de fått vad blod de vill ha. Diana0101, känns som vi är lika långt komna och i samma kö då, oj så spännande och kul!  Maybe: de kommer gå så himla bra imorgon{#emotions_dlg.flower}

• Karin13

Ja, man märker här hur olika det fungerar med utredningar o.s.v. inför IVF. Inser att vi hade nog väldig tur när vi sökte hjälp. Vår utredning gjordes på Citykliniken i Lund, jag går hos en barnmorska där sedan tidigare. Tid till läkaren där fick vi på en vecka.
    Så från det att vi sökte hjälp första gången tills dess att vi hade vårt första möte på RMC tog det ungefär 4 månader (det var kortare väntetid på RMC då), vilket jag har börjat förstå är väldigt snabbt.
    Sedan gäller blodproverna ett år. Vi fick ta om dem inför vårt senast IVF, men det gick snabbt och smidigt.

Maybe: Lycka till i morgon! Du kommer fixa det!

Fridalilla: Jag håller tummarna för dig i morgon. Om du får ett plus så bokar man in en tid för ultraljud. Jag fick tid den 5:e november, fyra veckor efter testdatum. Då var man tydligen i vecka sju, tycker de räknar lite konstigt:)

Tant Groda: Vad skönt att det fixat sig med sprutorna. Oj, det verkar som ni haft en lång och krokig väg för att få tid för IVF. Måste kännas skönt att äntligen ha kommit igång.

• Tant Groda

Karin13 Vår väg har varit mycket krokig och rörig. Men nu är vi igång och hoppas på det allra bästa.

Hur har ni det med biverkningar när ni sprutar, är trött och illamående och lite finnig. Usch man oroar sig för allt.

• fridalilla

Karin13: man räknar sin förra mens som v.1 av sin graviditet. Tycker det är konstigt med, men så är de :p då får jag väl vul vid den 8 november :) om det nu är plus..

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö