• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Karin13
    Tany skrev 2012-10-12 15:35:12 följande:
    Karin och Fridalilla : gick du till jobbet dagen efter ET?
    Jag har ett fysiskt tungt jobb, så jag var ledig den dagen. Men tar man det lite lugnt är det nog ingen fara att jobba.
    fridalilla skrev 2012-10-12 15:48:18 följande:
    Ja jag jobbade på som vanligt. :) Karin13 : ja så häftigt om det.blir så :) jag har närmsta kk i lund, var har du?
    Jag har lika nära till Lund och Malmö, men vi brukar tillhöra Lund. Men min man har en sjukdom som våra barn kan ärva, så det kan hända att de vill att vi tillhör Malmö eftersom hans läkare finns där. Så jag vet inte riktigt...
    Tant Groda skrev 2012-10-13 10:39:50 följande:
    Nytt vul på tisdag, såg bra ut idag som tur var. Har en lydig kropp. Hoppas den lyder hela vägen också
    Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas också att din kropp är lydig, fast det är den säkert:)

• fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-13 13:15:42 följande:
    Lab ringde idag och berättade att av de 8 äggen som de fick ut, så va 7 st mogna. Det resultatet är jag nöjd med. Leendet försvann dock när de sa att två stycken blev befruktade... TVÅ stycken!!??  What the f*ck!! Hur kunde det bara va två? Vad hände med alla de andra? Då va det alltså 5 ägg som de försökte befrukta som det inte blev något av??? Hur kan detta va möjligt? Om de fortsätter utveckla sig så blir det ett ägg till frysen och ett ägg får vi tillbaka imorgon. (Håll tummarna för guldägg) Då tänker jag såhär. Det är ju inte alla embryon som klarar upptining, och har man då bara ett enda ägg i frysen så känns det inte så hoppfullt längre.  Inte alls faktiskt         Om inte det ägget klarar upptining så  måste vi ju börja om hela baletten från början... Och det innebär en väntetid som skulle kunna få mig att hoppa från en bro. Det känns som att detta måste vara ett guldägg och allt måste gå bra nu på en gång... Jag har en klump i magen och det känns inte alls bra detta.... Imorgon kl 10.45 ska vi dit för et och sen kommer jag typ inte våga röra mig på två veckor      

Första gången fick jag inte ut så många ägg och inga hamnade i frysen :( vet att det känns förjävligt. Jag sa till och med att jag inte ville göra fler försök, då jag hade ett plågsamt plock! Men längtan efter ett barn var för starkt och här sitter jag nu med en bulle i ugnen ;) men precis som du så hade jag inte så positiv inställning till första försöket. Denna gången har jag bara tänkt "denna gången funkar de" . Hoppas så klart att det är ett guldägg
  • Sessan 83 K

Tack alla:) Vi ser fram emot att äntligen "få in en fot" på RMC!!! Hur lång tid tog det för er från att ni var där på första mötet tills ni fick börja med sprutor och liknande inför IVF?

Vi ska dit den 1 November vilket är snart! :) wihiii

• Tinapina

Oj, va ett tag sedan jag uppdaterade listan:) någon som vill flytta mig från vänta på nytt ivf till ÄP 17/10:) mår lite konstigt av gonal-f, blir lite bubblig i magen och lätt illamående och emellanåt dödstrött:s någon som känner igen sig?

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-10-13 17:10:17 följande:

Första gången fick jag inte ut så många ägg och inga hamnade i frysen :( vet att det känns förjävligt. Jag sa till och med att jag inte ville göra fler försök, då jag hade ett plågsamt plock! Men längtan efter ett barn var för starkt och här sitter jag nu med en bulle i ugnen ;) men precis som du så hade jag inte så positiv inställning till första försöket. Denna gången har jag bara tänkt "denna gången funkar de" . Hoppas så klart att det är ett guldägg

Jag hade så positiv tanke redan frå¨n början att det skulle ta sig på första försöket. Vi är en av de få procenten som det lyckas på första försöket! 
    Vi har superägg och superspermier!
    Nu känns det inte så längre...

Jag hade inte ett speciellt plågsamt plock men hela situationen att gå igenom IVF är tillräckligt jobbig så jag vet inte om jag orkar med det mer än en gång...

Däremot blir jag helt varm av tanken att det embryot vi ska få tillbaka imorgon är faktiskt levande. De sätter ju inte in ett ägg som inte utvecklas och delar sig. Det är ödet som har bestämt att just detta embryot ska bli vårt barn. Inte något av de andra äggen utan just detta vi ska få tillbaka imorgon. 

Usch va nervös jag är... Inte lika nervös som jag va dagen innan äggplock, men fortfarande vääääldigt nervös!

Jag är inte troende över huvud taget men ändå sugen att be till alla gudar som finns att detta ska gå vägen!           
  • Miilli81

Hej alla! Här händer det grejer ser jag Grattis till Karin13 och fridalilla, så härligt! Maybe: jag fick utplockat 16 ägg. 5 är blev befruktade. Bara 2 fortsatte att utvecklas. Ett av guldäggen sattes in och vi skulle få hem brev ang det andra ägget. Världen rasade som så många gånger förut. Brevet kom och det hade lagts i frysen. Bara det kändes som en vinst! Ruvandet var en pärs.... Ledsen glad ledsen glad... Känna efter symtom tills man blev tokig. Testdagen kom och jag var gravid. Fantastiskt! Kunde inte vara glad mer än någon dag sedan kom oron igen. Jag brukar springa 4 mil i veckan men slutade med detta. Jag tog det lugnt. Jag började känna mig glad när jag var i sjätte veckan. Då kom blodet. En hel del blod. Världen rasade igen. Varför hade jag låtit mig vara glad. Två veckorna senare hade vi inbokat vul. Jag ville inte dit. Jag hade vägrat ta mig till KK akut. Ville inte veta. Dagen D då det var vul var nu i onsdags och då hade det gått 8 v. Jag bad hela vägen till rmc: snälla Gud låt mig vara ett av de undantagen som blöder och ändå är det bra. (Är inte religiös). Väl där så träffade jag min sambo och vi gick in. Margareta tittade och sa det ser helt normalt ut. Vi fick se fostret och hjärtat slå. Jag har gått på moln sedan dess. Denna gången ska det vara vår tur. Det är förstå gången för oss med ivf men jag har haft 2 ma och vi har försökt i 3 år. Lycka till alla! Kramar

• Maybe

Vilken lycka att få se hjärtat slå! 
    Jag hoppas att jag kan få berätta en solskenshistoria en vacker dag =)

Ni får mig att inse att det fortfarande finns hopp, även om det bara blev 2 befruktade ägg.
    När jag väl fått tillbaka mitt guldägg imorgon kommer jag nog känna mig lite lugnare, i typ en dag sen kommer ruvarperioden och då är jag nojjig över det istället...     

• Maybe

Det står på ett papper vi fick att vi ska göra graviditetstest 12 dagar efter återförande (om allt går bra)
    När får man komma och göra första vul efter de satt in ägg??? 

• Tant Groda

Tinapina: jag mår också lite skumt av den, så det är nog helt normalt. Jobbigast med illamåendet och tröttheten

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö