fridalilla skrev 2012-10-13 17:10:17 följande:
Första gången fick jag inte ut så många ägg och inga hamnade i frysen :( vet att det känns förjävligt. Jag sa till och med att jag inte ville göra fler försök, då jag hade ett plågsamt plock! Men längtan efter ett barn var för starkt och här sitter jag nu med en bulle i ugnen ;) men precis som du så hade jag inte så positiv inställning till första försöket. Denna gången har jag bara tänkt "denna gången funkar de" . Hoppas så klart att det är ett guldägg
Jag hade så positiv tanke redan frå¨n början att det skulle ta sig på första försöket. Vi är en av de få procenten som det lyckas på första försöket!
Vi har superägg och superspermier!
Nu känns det inte så längre...
Jag hade inte ett speciellt plågsamt plock men hela situationen att gå igenom IVF är tillräckligt jobbig så jag vet inte om jag orkar med det mer än en gång...
Däremot blir jag helt varm av tanken att det embryot vi ska få tillbaka imorgon är faktiskt levande. De sätter ju inte in ett ägg som inte utvecklas och delar sig. Det är ödet som har bestämt att just detta embryot ska bli vårt barn. Inte något av de andra äggen utan just detta vi ska få tillbaka imorgon.
Usch va nervös jag är... Inte lika nervös som jag va dagen innan äggplock, men fortfarande vääääldigt nervös!
Jag är inte troende över huvud taget men ändå sugen att be till alla gudar som finns att detta ska gå vägen!