• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany

Jag känner lite smärta på äggstocken och uppblåsta lite i mage. hade jag Gonal-f 175, för 4 nätter och tonight är natten 5. är det ok med denna känsla?

• Tinapina

Tany. Känner mig oxå öm i äggstockarna och svullen i magen av gonal-f. Går upp och ner. Läkaren sa vid vårt första försök att det var bra för då reagerar kroppen på behandlingen:) men det gör det ju i te mindre obekvämt;)

• Tant Groda

Usch känner mig så himla nervös i för allt, även om läk tyckte det såg ut som det skulle. Vul igen på tisdag. Känner nog inte så mycket av några biverkningar. Lite illamående, öm ibland, lite snurrig. Men det kan ju vara inbillning ickså

• Tinapina

Tany. Nej, jag är inte gravid:( mitt uppe i året andra ivf, ÄP på onsdag:) tar rätt låg dos med gonal f men äggen bara "poppar" upp:) men reagerar lite på alla dessa hormoner, trött, svullen, ont i magen m.m

• Försöker1

Hej, har läst tråden några veckor, vill gärna vara med. Känner mig helt nere. TD imorgon dag 13 men fick blödning i torsdags så jag tjuvtestade imorse, negativt.
     ÄP var 28/9 och ET 3/10 med blastocyst. 15 ägg uttagna därav 10 befruktade, inget dög att frysas. Det blir till att börja om helt igen. Jag fick coasta( bara spreja) 5 dagar efter 10 sprutdagar pga högt östradiolvärde, fanns över 20 blåsor från början. Undrar om det försämrade kvaliten på äggen. Vill inte tänka på hur länge jag ska behöva vänta på nästa försök! 

• Maybe
    Försöker1 skrev 2012-10-15 12:00:30 följande:
    Hej, har läst tråden några veckor, vill gärna vara med. Känner mig helt nere. TD imorgon dag 13 men fick blödning i torsdags så jag tjuvtestade imorse, negativt.
     ÄP var 28/9 och ET 3/10 med blastocyst. 15 ägg uttagna därav 10 befruktade, inget dög att frysas. Det blir till att börja om helt igen. Jag fick coasta( bara spreja) 5 dagar efter 10 sprutdagar pga högt östradiolvärde, fanns över 20 blåsor från början. Undrar om det försämrade kvaliten på äggen. Vill inte tänka på hur länge jag ska behöva vänta på nästa försök! 
    Till mig sa de att det är ingen fara om man har en liten blödning. Man kan absolut vara gravid ändå. 
    Ska du ta blodprov på testdagen på din klinik?
    Såfall kan det va så att det är för tidigt för att se på vanligt graviditetstest och man kan bara se med blodprov.

Vi har inte heller något i frysen så jag vet hur det känns med att man oroar sig för väntetiden om det inte skulle ta sig    
  • Försöker1

Hej, testade i fredags också, efter att jag börjat blöda, då var det positivt. Använde Clear Blue digitaltest, var då 14 dagar efter ÄP. Så jag litar till 99 % på resultatet, tyvärr. Jag ska göra dropp in blodprov på RMC i morgonbitti. Vore otroligt om det inte är negativt.

• Sindyrella1983

Åhh jag tycker redan det är jobbigt att vänta och RMC registrerade vår remiss den 4/10.... Hur långt innan första försöket får man reda på tiden?
    Jag vet ju att väntetiden är lång, men det hade varit skönt att ha ett datum.... Hur var det för er??

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö