• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tant Groda

Malphie: jag tror inte du får tag på dem på helgen. Men du kan prova ringa växeln och de kan koppla till lämpligt nr. Är det om du får börja spruta? Vet du doserna? Isf hade jag börjat ta sprutorna ändå. Hade ju ett liknade problem då jag fick "fel" spruta och min dos fanns med. Tog då liknade dos och pratade med dem dagen efter. Du kan prova ringa dem idag också

• Tany

Libra1: Ok. Jag tog kl 7, 14 och 21. Men nu tar jag 2 gångar kl 7 och 21. Jag har andra VUL på måndag :) håller tummurna för många och bra ägg :)

• Libra1

Tany: Jag håller tummarna hårt :)

Malphie: RMC har inte telefonen öppen på helgerna. Har du inte fått en sprutdag måste du vänta. Det är olika när man får börja. Beror på äggplocksvecka. Eller testa och ring idag. :)

• Malphie

Tack för era svar :)

Har pratat med dem idag och fått svar på mina frågor.

Trevlig helg!

• TheMrs81
    Tant Groda skrev 2012-10-19 07:21:18 följande:
    Themrs81: tycker att vi träffar olika läkare hela tiden.

Det verkar visst vara lite olika det där. vi har bara träffat vår läkare en gång och jag tyckte hon kändes förvirrad, började babbla om att jag inte var vaccinerad mot röda hund, men sen när hon tittade i journalen lite mer noggrant så var jag visst det. Det känns lite omständigt att byta läkare också. Hon kan ju bara haft en dålig dag.

Vi träffade en läkare sin hette Karina. Nån mer som varit hos henne och kan dela med sig av erfarenheter?
    Tant Groda skrev 2012-10-19 14:57:26 följande:
    Har äp på tisdag!!!

Spännande! Hoppas det går bra!
  • Tant Groda

Karina har jag träffat. Någon Britta och Leif nu de sista gångerna. Hanna har vi också träffat

• Maybe

Jag har haft Margareta Kitlinski som läkare och hon som gjorde äggplock. Har även haft Britt som satt in Et och gjort lite undersökningar osv.

Jag gillar Margareta och Britt =)

Alexander Giwercman gjorde undersökning på min sambo. Jag tycker han ser ut som en utomjording.............   

• fridalilla
    Tant Groda skrev 2012-10-19 14:57:26 följande:
    Har äp på tisdag!!!

Grattis! :) hoppas dem får ut många fina ägg!
  • fridalilla

Vi har haft olika läkare hela tiden ! Kommer inte ens ihåg namnen på dem :p karina tror jag det va som jag ska ha på ultraljudet nu i november.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö