• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tant Groda

Nytt vul på tisdag, såg bra ut idag som tur var. Har en lydig kropp. Hoppas den lyder hela vägen också

• Maybe

Lab ringde idag och berättade att av de 8 äggen som de fick ut, så va 7 st mogna.
    Det resultatet är jag nöjd med.
    Leendet försvann dock när de sa att två stycken blev befruktade... TVÅ stycken!!?? 
    What the f*ck!!
    Hur kunde det bara va två? Vad hände med alla de andra? Då va det alltså 5 ägg som de försökte befrukta som det inte blev något av???
    Hur kan detta va möjligt?

Om de fortsätter utveckla sig så blir det ett ägg till frysen och ett ägg får vi tillbaka imorgon. (Håll tummarna för guldägg)
    Då tänker jag såhär.
    Det är ju inte alla embryon som klarar upptining, och har man då bara ett enda ägg i frysen så känns det inte så hoppfullt längre.  Inte alls faktiskt Rynkar på näsan       
    Om inte det ägget klarar upptining så  måste vi ju börja om hela baletten från början... Och det innebär en väntetid som skulle kunna få mig att hoppa från en bro.

Det känns som att detta måste vara ett guldägg och allt måste gå bra nu på en gång...
    Jag har en klump i magen och det känns inte alls bra detta....

Imorgon kl 10.45 ska vi dit för et och sen kommer jag typ inte våga röra mig på två veckor Rynkar på näsan     

• Maybe
    Väntar på första möte
    lovvan 
    Sindyrella1983
    sessan 83 k 
    diana0101
    Rosenäng  

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24  sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt  

Sprutstart
    Maybe - 2.okt 
    Libra1 - 6 nov
    Tany - 10 Oct 

VUL:
    Libra1 - 13 nov
    Tany - 17 Oct
    Maybe - 10 okt 

Äggplock
    Maybe - 12 Okt 
    nl2012 - v.44 
    Libra1 - v.47 
    Tany - v.43
    Tant Groda - v. 43

ET/FET:
    Karin13 - 27 sep
    Maybe - 14 okt  

Testdag:
    Maybe  - 26 okt

Ruvare
    minasera 
    Karin13
    Fridalilla 

Gravida
    Karin13 

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
  • Karin13

Maybe: Vet inte om min berättelse kan få dig att känna dig lite bättre...
    Vid vårt första IVF fick vi ut 9 ägg varav 6 st blev befruktade, ett resultat jag kände mig nöjd med. Ett sattes tillbaka och av de resterande 5 var 2 st tillräckligt bra för att frysa. Det färska vi fick tillbaka tog sig inte. Inte heller det som klarade upptiningen. Till slut stod vi där utan graviditet och utan ägg i frysen, de var bara att börja om. 
    Vid vår andra IVF fick vi ut 6 ägg men bara 2 blev befruktade. När jag fick höra detta grät jag floder, hur skulle det nu gå? Av de två äggen sattes ett in och ett gick till frysen. Och... jag är nu gravid med det ägg man satte in! Vill bara säga att i vårt fall var inte det viktiga hur många befruktade ägg vi fick. Det viktiga var att guldägget fanns där! Visst känns det bättre med med fler befruktade ägg, men tappa inte hoppet! Ett av dina två kanske är guldägget.
    Lycka till, jag håller tummarna!! 

• Maybe
    Karin13 skrev 2012-10-13 14:41:45 följande:
    Maybe: Vet inte om min berättelse kan få dig att känna dig lite bättre...
    Vid vårt första IVF fick vi ut 9 ägg varav 6 st blev befruktade, ett resultat jag kände mig nöjd med. Ett sattes tillbaka och av de resterande 5 var 2 st tillräckligt bra för att frysa. Det färska vi fick tillbaka tog sig inte. Inte heller det som klarade upptiningen. Till slut stod vi där utan graviditet och utan ägg i frysen, de var bara att börja om. 
    Vid vår andra IVF fick vi ut 6 ägg men bara 2 blev befruktade. När jag fick höra detta grät jag floder, hur skulle det nu gå? Av de två äggen sattes ett in och ett gick till frysen. Och... jag är nu gravid med det ägg man satte in! Vill bara säga att i vårt fall var inte det viktiga hur många befruktade ägg vi fick. Det viktiga var att guldägget fanns där! Visst känns det bättre med med fler befruktade ägg, men tappa inte hoppet! Ett av dina två kanske är guldägget.
    Lycka till, jag håller tummarna!! 
    Tack snälla du {#emotions_dlg.flower}
    Jag vet ju samtidigt att det är så liten chans att det lyckas på första försöket iallafall, chansen att lyckas ökar ju med antalet gånger man försöker.
    Jag kan inte göra mer än att hoppas och hålla tummarna...

Tänk om vi kommer dit imorgon, och sen blir hemskickade för att äggen inte klarade natten? 

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö