Karin13 skrev 2012-10-13 14:41:45 följande:
Maybe: Vet inte om min berättelse kan få dig att känna dig lite bättre...
Vid vårt första IVF fick vi ut 9 ägg varav 6 st blev befruktade, ett resultat jag kände mig nöjd med. Ett sattes tillbaka och av de resterande 5 var 2 st tillräckligt bra för att frysa. Det färska vi fick tillbaka tog sig inte. Inte heller det som klarade upptiningen. Till slut stod vi där utan graviditet och utan ägg i frysen, de var bara att börja om.
Vid vår andra IVF fick vi ut 6 ägg men bara 2 blev befruktade. När jag fick höra detta grät jag floder, hur skulle det nu gå? Av de två äggen sattes ett in och ett gick till frysen. Och... jag är nu gravid med det ägg man satte in! Vill bara säga att i vårt fall var inte det viktiga hur många befruktade ägg vi fick. Det viktiga var att guldägget fanns där! Visst känns det bättre med med fler befruktade ägg, men tappa inte hoppet! Ett av dina två kanske är guldägget.
Lycka till, jag håller tummarna!!
Tack snälla du
Jag vet ju samtidigt att det är så liten chans att det lyckas på första försöket iallafall, chansen att lyckas ökar ju med antalet gånger man försöker.
Jag kan inte göra mer än att hoppas och hålla tummarna...
Tänk om vi kommer dit imorgon, och sen blir hemskickade för att äggen inte klarade natten?