• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • diana0101

Maybe: Vad bra det låter!! Jag håller tummarna!!

Rosenäng: Välkommen! Jag känner igen mig i din situation, jag har oxå varit inne på Fl långt innan men aldrig har det hänt något för oss heller. Nu är vi iaf inne i systemet. Förstår jag det rätt att det är första mötet till IVF ni väntar på och att det skulle ta ca 5 månader?

Första mötet till RMC tog för oss två månader efter att de fått vår remiss och nu är vi på väg att sättas upp på IVF listan men man hamnar där först efter att prover för blodsmitta är tagna och invändningsfria. Jag lämnade mitt igår och min sambo sitt idag. En väntetid på ca 4 månader för första mötet på IVF är vad vi också fått besked om men att de jobbar med att korta ner tiden... man kan ju bara hoppas. Vi får följas åt och "snacka" med varandra här så blir inte väntetiden lite roligare Flört

• Karin13

Tack för alla grattis! Känns fortfarande lite overkligt och jag vågar nog inte riktigt lita på att det ska gå vägen. Fast samtidigt är man ju jätteglad. Jag håller tummarna och hoppas att det snart blir många fler plus på den här tråden!

Tant Groda: Att det fortfarande finns två typer av sprutor ute på marknaden, verkar helt förvirrat. Vid min första IVF fick jag en annan spruta än den som visats på RMC, men det var sju månader sedan... Och att komma fram på telefon till RMC är ju helt hopplöst! När jag skulle få besked på mitt graviditetstest tog det en timme att bli ställd i kö och ytterligare 30 min i kön. Tur att man har ett jobb där det fungerar att sitta sitta med telefonen i handen hela eftermiddagen.

Libra: Hoppas att du blir bättre så du kan börja med sprayen, tänker på dig!

Maybe: Låter ju kanon! Lycka till på ÄP!

Ni som är nya, Välkomna! Kul att vi börjar bli så många! 

• fridalilla
    Libra1 skrev 2012-10-10 13:09:01 följande:
    Jag ska börja spraya nästa fredag men har blivit sjuk. Mår konstigt i kroppen och har varit hos läkare idag. Hon funderar på sköldkörteln. Får ev svar imorgon. Känns ju inte så kul om det är det. Då får man väl inte göra IVF..?

När vi gjorde utredning hade jag för högt värde av de med sköldskörteln . Jag får äta levaxin dagligen , men inga problem med ivf för de :)
  • fridalilla
    Karin13 skrev 2012-10-10 21:38:00 följande:
    Tack för alla grattis! Känns fortfarande lite overkligt och jag vågar nog inte riktigt lita på att det ska gå vägen. Fast samtidigt är man ju jätteglad. Jag håller tummarna och hoppas att det snart blir många fler plus på den här tråden! Tant Groda: Att det fortfarande finns två typer av sprutor ute på marknaden, verkar helt förvirrat. Vid min första IVF fick jag en annan spruta än den som visats på RMC, men det var sju månader sedan... Och att komma fram på telefon till RMC är ju helt hopplöst! När jag skulle få besked på mitt graviditetstest tog det en timme att bli ställd i kö och ytterligare 30 min i kön. Tur att man har ett jobb där det fungerar att sitta sitta med telefonen i handen hela eftermiddagen. Libra: Hoppas att du blir bättre så du kan börja med sprayen, tänker på dig! Maybe: Låter ju kanon! Lycka till på ÄP! Ni som är nya, Välkomna! Kul att vi börjar bli så många! 

Grattis igen! Hur går man tillväga efter plus? Får man tid till ultraljud på rmc? Isåfall vilken vecka? Jag hoppas ju med på ett plus på fredag ;)
  • Tant Groda

Karin13 jag har ju inte ett jobb där jag kan det. Däremot bra chefer, så jag har varit ledig dessa dagar. Ja helt förvirrat att det finns två, och att de inte informerar om detta ( som de inte gjorde i mitt fall), dessutom hade det kvittat om jag sagt att jag ville ha den andra sprutan då artnr stod på receptet. Jaja allt har ordnat sig.

• Rosenäng
    diana0101 skrev 2012-10-10 20:14:16 följande:
    Maybe: Vad bra det låter!! Jag håller tummarna!!

Rosenäng: Välkommen! Jag känner igen mig i din situation, jag har oxå varit inne på Fl långt innan men aldrig har det hänt något för oss heller. Nu är vi iaf inne i systemet. Förstår jag det rätt att det är första mötet till IVF ni väntar på och att det skulle ta ca 5 månader?

Första mötet till RMC tog för oss två månader efter att de fått vår remiss och nu är vi på väg att sättas upp på IVF listan men man hamnar där först efter att prover för blodsmitta är tagna och invändningsfria. Jag lämnade mitt igår och min sambo sitt idag. En väntetid på ca 4 månader för första mötet på IVF är vad vi också fått besked om men att de jobbar med att korta ner tiden... man kan ju bara hoppas. Vi får följas åt och "snacka" med varandra här så blir inte väntetiden lite roligare Flört

Tack Diana0101 för ditt välkomnande! Jag visste inte att det fanns fler så kallade första möten... jag trodde att vi nu väntar 4-5 månader för att få komma till en läkare på RMC där vi gör undersökning och får veta om det blir korta/långa protokollet etc för att sen köra igång efter ytterligare lite vänta. Men som jag förstår på dig står vi nu enbart i kö för att göra blodprov, och först när svar kommit på dessa kommer vi i ivf kön som är ytterligare 4 mån till ett första möte? Vi gjorde olika prover på KK i Lund i våras, kommer inte exakt i håg vilka men vet att det bla var HIV. På beskedet jag fått hem står att vi är remitterade till Ivf/icis. Hm... kanske bör man räkna med 8 månaders väntan.. hua vad det låter länge.... Ska bli kul att följas åt i varjefall Glad
  • Rosenäng
    fridalilla skrev 2012-10-10 23:41:14 följande:

Grattis igen! Hur går man tillväga efter plus? Får man tid till ultraljud på rmc? Isåfall vilken vecka? Jag hoppas ju med på ett plus på fredag ;)
    Håller tummarna för dig Fridalilla Glad
  • Karin13

Rosenäng: Jag tror det är lite olika var man tar sina blodprov. Vi tog alla våra innan remissen skickades till RMC, så det var klart. Är nog olika hur man gör. Så vårt första möte var att göra ett ultraljud, lära sig sprutorna och bestämma behandling. Jag kan inte tänka mig att ni ska behöva vänta 8 månader.

• Tant Groda

Vi hade också alla prover klara när vi väl kom till rmc, men fick ändå ta en massa nya prover igen. Vår väntan blev 1,5 år. Men då vi fick gå en runda via genetik, så är det lite längre än normalt. Vår remiss försvann på vägens gång och lite annat strul.

• fridalilla

Har för mig att dem blodproverna gäller i ett år och det var kanske bara nån månad kvar på våra, så vi lämnade när vi var där med. Men vi blev ändå inbokade och hade vul den dagen. Jag hade med utredning i lund

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö