diana0101 skrev 2012-10-10 20:14:16 följande:
Maybe: Vad bra det låter!! Jag håller tummarna!!
Rosenäng: Välkommen! Jag känner igen mig i din situation, jag har oxå varit inne på Fl långt innan men aldrig har det hänt något för oss heller. Nu är vi iaf inne i systemet. Förstår jag det rätt att det är första mötet till IVF ni väntar på och att det skulle ta ca 5 månader?
Första mötet till RMC tog för oss två månader efter att de fått vår remiss och nu är vi på väg att sättas upp på IVF listan men man hamnar där först efter att prover för blodsmitta är tagna och invändningsfria. Jag lämnade mitt igår och min sambo sitt idag. En väntetid på ca 4 månader för första mötet på IVF är vad vi också fått besked om men att de jobbar med att korta ner tiden... man kan ju bara hoppas. Vi får följas åt och "snacka" med varandra här så blir inte väntetiden lite roligare
Tack Diana0101 för ditt välkomnande! Jag visste inte att det fanns fler så kallade första möten... jag trodde att vi nu väntar 4-5 månader för att få komma till en läkare på RMC där vi gör undersökning och får veta om det blir korta/långa protokollet etc för att sen köra igång efter ytterligare lite vänta. Men som jag förstår på dig står vi nu enbart i kö för att göra blodprov, och först när svar kommit på dessa kommer vi i ivf kön som är ytterligare 4 mån till ett första möte? Vi gjorde olika prover på KK i Lund i våras, kommer inte exakt i håg vilka men vet att det bla var HIV. På beskedet jag fått hem står att vi är remitterade till Ivf/icis. Hm... kanske bör man räkna med 8 månaders väntan.. hua vad det låter länge.... Ska bli kul att följas åt i varjefall