Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Hej på er, hoppar jättegärna in här. Helt ny på FL men varit här inne och tjuvläst i flera år, tråden har jag följt ifrån start. Jag har dragit mig för att bli medlem, men känner att nu vill jag också finnas med på en av alla listor, för att allt ska bli lite mer verkligt i all väntan och få ventilera med personer i samma situation. Man känner sig så ensam när de flesta runt omkring väntar eller fått sitt andra och man själv hävdar att man vill vänta och göra annat... Vi har försökt bli 3 i 4 år. Utredningen gjordes i våras, men man hittar inte felet. Vår remiss inkom till RMC för ca 2 veckor sedan, efter att den först kom bort(??), nya läkaren på KK hade visst inte riktigt koll på att skicka remiss, suck. Han informerade även oss att ett första möte borde bli inom 4-6 veckor, de va väl ingen särskild väntan, skönt tyckte vi. Även på BM på KK sa att vi borde komma till inom 2-3 månader, hon visste flera par som även kommit till inom några veckor. Chocken blev därför extra stor när RMC meddelar ca 5 månader och då till första mötet, som jag förstått här kan det sen dröja ytterligare tills man kommer igång med behandlingen. Allt kändes med ens väldigt tungt, och förstår inte hur man ska orka med hela hösten och vintern.... Jag vill följa er andra med spänning och gör gärna lovvan, Sindyrella1983, sessan 83 k och diana0101 sällskap i listan under väntar på första mötet. <3