• Rosenäng

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hoppfull, hur har det gått? Eftersom du uppdaterat listan gissar jag att det inte gått så bra...

Jag vet hur du känner dig. Vi fick ju inget befruktat på två försök med 20 ägg var gång.
    Läkaren som ringde upp efter att äggen inte blivit befruktade sa dessutom att vi kanske inte skulle få fler försök nu eftersom vi inte fått befruktning på två gånger men att de skulle prata igenom detta på ett läkarmöte.

I cirka 2 veckor gick jag runt och kände att framtiden var helt svart, de hade lika gärna kunnat säga till mig att jag hade cancer och inte hade länge kvar att leva. Det har varit oerhört mycket tårar, livet har känts så orättvis och ja, ni förstår. Har fått gå hem från jobbet då folk inte kunnat låta bli att fråga när det är dags för mig! Grr....! Famförallt har jag känt mig så himla ensam, känns som vi är de sämsta av de sämsta som inte ens kan få befruktade ägg :(

Förra veckan fick jag tack och lov veta att vi får ett försök till och det som nu fått mig att kunna se ett litet ljus igen är TCM, Traditionell kinesisk medicin. De ser på kroppen på ett helt annat sätt än västerlänsk medicin. Många beskriver att de fungerat jättebra, har försökt hitta någon som det inte fungerat på men inte lyckats... Ja, man griper kanske efter halmstrå men detta känns som en bra grej. Både äggkvalite och sperma kan förbättras avsevärt och en del lyckas även på naturlig väg. Har begärt ut journalerna ifrån RMC och ska på ett första på möte i alla fall och se vad de säger och vad de tror sig kunna göra.

• Rosenäng

Vet någon om det är rätt att man inte ska ta orgalutran när man kör långa med synarela och puregon? Gör synarelan så att äggen inte släpper? Har inte fått orgalutran, blev rädd att de kanske "glömt" den...

• Rosenäng

Hej tjejer, på lördag är det dags för mig att börja spraya. Ångesten växer för varje dag! Vid mina 2 tidigare försök har inget av äggen blivit befruktade. 20 var gång! Enligt Google beror detta på dålig äggkvalite. Rmc har aldrig sagt vad vårt problem är men jag antar att det är det. Jag har allt mer ofta ont i i magen och svårt att andas. På jobbet är det värsta babyboomen, för typ tredje gången och jag är fortfarande utanför! Tre andra tindrar med ögonen och säger förväntansfullt att snart är det deras tur. Det pratas förlossning och barnvagnar. Min svägerska väntar nr 2 så nu börjar karusellen om där igen. Jag tränar på med fokus att jag måste vara i form för min kommande graviditet, som aldrig händer. Det knapras piller och testad husmorsknep. Det ska ätas gi, inga mejeriprodukter etc etc. Jag är så trött på att alltid hålla på med diverse grejer för att öka min fertilitet. Varför måste just ja när alla andra inte behöver bry sig ett dugg. Jag känner att jag håller på att gå sönder, jag orkar inte vara stark och hålla min fasad uppe. På träningen ikväll var det nära att jag börjar gråta. Mest av allt oroar jag mig för att jag håller på att bryta samman, jag måste ju vara stark och positiv inför min kommande behandling, men var ska ja hitta orken? Förlåt att jag sprider mina negativa tankar men känns som ni är de ända som förstår hur det är. Snart firar vi 6 år som barnlösa, vi kanske ska ta den där plankan då istället? Min sambo har sagt att han ska bjuda ut mig på planka, mest som en fånig grej, när jag blivit gravid. Nu har vi inte kunnat äta det på flera år... Suck.

• Rosenäng

Tack sindyrella. Jag har inte pratat med någon professionell. De finns en del som vet om vår situation men jag känner inte att jag kan vara helt ärlig med hur dåligt jag faktiskt mår. Folk bli liksom lite "rädd" för en eller vad man ska säg. Det blir nästan som att jag måste övertyga dem om att allt kommer bli bra. Jag kan inte direkt vara ledig heller utan måste sjuka mig i så fall, men det vill jag gärna spara till sen. Brukar vara hemma en vecka i samband med äp. Men du har helt rätt, känns som lite ledighet vore skönt. Får se om det går att lösa.

• Rosenäng

Stort tack Libra, det var riktigt bra pepp! Jag ska försöka ta mig samman. Jag försöker tänka på att inte hänga upp livet på att om jag kanske blir gravid. Idag känns ångesten lite längre bort, hoppas den håller sig där. Kram på er fantastiska starka tjejer!

• Rosenäng

Jag kom igång direkt när jag ville med långa. Börjar spraya imorgon. De bokar ju in behandlingar efter tid för äggplock. Har man korta så ska man ju slåss om tider både med andra som kör korta men även de som tidigare börjat med långa så det verkar rimligt att de behöver neka fler med korta.

• Rosenäng

Är det någon som vet hur det kommer sig att vissa får testa med blodprov så att de verkligen är nedreglerade efter synarela? Jag har fått datum att börja med sprutorna utan att kolla detta.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö