• Rosenäng

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

lele79 skrev 2013-03-04 13:46:46 följande:
    Hej på er!

Har läst en del i tråden nu och hoppas att det är okej att jag hänger på, kommer nog att vara lite anonym nu i början eftersom vi inte kommer att börja förrän i april, så långa väntetider i Malmö nu, jobbigt men tiden går ju hyfsat snabbt.
    Ska bli kul att följa er alla! 

Välkommen Lele79 Glad
  • Rosenäng
    diana0101 skrev 2013-03-05 12:32:44 följande:

Hej!

Idag var jag på det andra ultraljudet och jag känner mig mycket gladare och mindre orolig nu, dels så tycker jag att läkaren idag var bättre och mer tydlig. Jag har 8 mogna ägg som ser bra ut och ev kan där växa till sig fler till på fredag när det är dags för Äggplock!! Wiiiee, spännande och nervöst på samma gång
    Åh så kul att där var fler idag, hoppas det blir samma för mig :). Undra om vi hade samma läkare första VUL, upplevde också att det var otydligt och ingen information alls. Kändes bara som löpande bandetfabrik, in och ut ur rummet. Karina tror jag hon hette...  Lycka till på fredag!

Håller tummarna Strandhem! 
  • Rosenäng

Är det normalt att ha älflytningar, är på sprutdag 6. Tar orgalutran, håller äggen på att lossna eller är detta normalt?

• Rosenäng

Tack för alla dina kloka svar Libra, du är verkligen en klippa här inne :). Man vet ju att köerna är långa och att de är stressade, men känns lite snopet när ingen frågar om det känns bra eller hur det gått med sprutorna. Men de träffar väl så himla många var dag att de inte kan fråga alla.

• Rosenäng
    Strandhem skrev 2013-03-05 19:41:42 följande:
    Är så ledsen idag, det var ett negativt besked.
    Har burit så mycket hopp inom mig och allt togs ifrån mig efter bara ett litet
    klick på datorn.
    Kan inte få tårarna att sluta rinna........

Stor kram Strandhem, jag känner mig dig {#emotions_dlg.flower}
  • Rosenäng

Jag håller tummarna hårt för dig Hoppfull2013!

Jag var på mitt andra VUL idag utan min sambo, han hade svårt att komma ifrån just idag. Idag såg det mycket bättre ut, 11 blåsor på 15 mm så nu sänker jag dosen på Gonal F till 125.
    ÄP blir på tisdag, åh som jag längtar! Mitt i allt detta så känns det som man glömmer lite vad det är man håller på med, eller så kanske man medvetet förtränger att detta faktisk kanske resulterar i en graviditet. Det känns lite förbjudet att hoppas, men samtidigt när man låter sig göra det, så fladdrar det till i magen av lycka.    

• Rosenäng
    Hoppfull2013 skrev 2013-03-07 15:20:56 följande:
    Tack!

Kul att du fått tid för ÄP! Hoppas blåsorna växer till sig ordentligt tills det är dags! 

Tack för du uppdaterade listan :)
  • Rosenäng

diana0101 skrev 2013-03-11 11:42:41 följande:
    Detta är helt sanslöst... Nu kommer vi troligtvis inte att få göra et idag pga att jag har varit sjuk. Läkaren skulle ringa upp och ge besked. Hon ringde och vill skjuta fram det till onsdag. Jag frågade om chanserna att lyckas med det och hon sade att det finns en risk att den inte klarar sig till onsdag men det finns oxå en risk att den inte klarar sig i mig eftersom jag har en infektion i kroppen och fortf lite feber... Jag frågade om vi inte ändå ska dit och "visa upp" mig och dem då tar tempen och ett beslut... Hon kan ev tänka dig detta men måste fundera lite till och ska ringa igen... Jag är hur nu i ingenmansland... Et är eg om mindre än 2h!!!

Nämen fy så trist Diana! Jag förstår din besvikelse! Är du feberfri nu?  Hoppas hoppas det löser sig sig så du får genomföra ET.

Sindyrella, jag hade också huvudvärk några dagar. Jag har även varit helt galet uppsvullen. Men nu, en dag innan äp känner jag nästa ingenting och är knappt svullen heller. Jag har hört att man borde bli ännu mer svullen av ovitrelle, så jag hoppas inte att detta är dåligt tecken.

• Rosenäng

ÄP gick bra idag. Det gjorde rätt ont. Men jag hade 23 blåsor och 22 ägg fick de ut. Jag hade bara 11 blåsor på vul i torsdags så jsg blev förvånad. Jag hoppas många är mogna och fina. De var lite oroliga för att jag kunde bli överstimulerad så nu ska jag vila. Imorgon får vi veta om något blivit befruktat. Åh som jag hoppas!

• Rosenäng

Inget utav våra 22 ägg hade blivit befruktade :( ägget och spermierna såg bra ut så de kunde inte säg varför.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö