Hoppfull2013 skrev 2013-06-04 20:33:16 följande:
Det skulle ju vara jättetråkigt om ni inte skulle få fler försök, för ni har ju inte förbrukat era poäng ännu...och ett blev ju faktiskt befruktat (även om det inte skulle klara sig, men det hoppas vi så klart inte) och då kan de ju bara ge upp om er, tycker man ju! Och många ägg är ju inte alltid positivt som jag har förstått det, så då kanske de satsar på färre antal nästa gång men med bättre kvalité! Men ge inte upp hoppet ännu! Ni vet inte förrän imorgon!
Vi har pratat lite löst om adoption några gånger men för vår del känns det för sent när man vet att det är flera års väntetid (vi är 38 och 40). Men hade vi varit lite yngre hade vi nog kollat upp möjligheterna.... Men samtidigt vill man ju så gärna att detta ska lyckas och man hoppas ju så och då tror jag man drar sig för att ta det steget fullt ut.
Poängen är egentligen inte förbrukade förens de gjort ET sa de sist, så jag hoppas att vi får försöka lite till. Denna gången försökte de satsa på färre ägg med menopur istället men blev nog inte riktigt som de tänkt sig. Får se hur de gör tills nästa gång.
Förhoppningsvis blir det förstås ingen nästa gång, vi hoppas ju såklart på detta lilla ända ägget. Vi tänker att om det varit så starkt och blivit befruktad när 40 andra inte klarade av det måste det ju vara starkt! Kommer bli en lång natt.
Tror du har en poäng där med adoption, man vill så gärna att detta ska gå och vill därför inte ta steget med adoption.