• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-13 21:11:58 följande:
    Det står på ett papper vi fick att vi ska göra graviditetstest 12 dagar efter återförande (om allt går bra) När får man komma och göra första vul efter de satt in ägg??? 

3 veckor efter man plussat får man tid till vul. Då är man i vecka 7-8 :) förlåt om mitt andra inlägg lät negativt, men orkar inte skriva om allt som försvann. Men håller tummarna för dig ska du veta!
  • fridalilla

Om man blir gravid , men sen får missfall, försvinner ändå alla poäng från rmc? Alltså får man betala för att göra nytt försök?

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-10-13 22:13:20 följande:

3 veckor efter man plussat får man tid till vul. Då är man i vecka 7-8 :) förlåt om mitt andra inlägg lät negativt, men orkar inte skriva om allt som försvann. Men håller tummarna för dig ska du veta!

Tack för hållda tummar!
    Jag hör av mig direkt när vi kommit hem från kliniken imorgon  
  • Hjärtat78

Hej hoppar in med lite pepp, vi började ifjor oktober på Rmc fick ut 10 ägg/5 befruktade och inget till frysen tänkte nu ska vi lyckas och fick negativt. Körde andra i februari 5ägg/ alla befruktade, inget till frysen hade inte mkt hopp och negativt igen. Nu tänkte vi 3:e gången i april 15ägg/11 befruktade och 2 guldägg till frysen och negativt. Vi bestämde paus över sommaren, jag och sambon stack till Rhodos och gifte oss i smyg glömde bort allt med Ivf och levt på lyckan hela tiden sen 9/8. Så den 12 sept gjorde vi privat frysförsökoch vi lyckades. Fick liten blödning v 5+4 och fick tidigare lagt vul för att se så allt var okej. I onsdags var vi hos Margareta och fick se vår ängel med ett fint tickande hjärta!!! Man behöver göra något och släppa tankarna. som vi gjorde och det gav oss tur. 3 år har vi försökt med utomkved och endometrios bakom oss :)

• Tany

Hej vänner
    en fråga: jag har första VUL den 17 okt. hur många dagar efter att jag måste gå för andra VUL innan ÄP?

• Maybe
    Tany skrev 2012-10-14 10:09:47 följande:
    Hej vänner
    en fråga: jag har första VUL den 17 okt. hur många dagar efter att jag måste gå för andra VUL innan ÄP?

Det beror på vad vul visar. Hur stora dina folliklar är osv.

Nu är jag hemkommen från ET.   Det va inte mer obehagligt än en vanlig gynundersökning men nui efterhand så spänner det lite. Är det normalt?
    Vi fick se embryot de skulle sätta in på en skärm. Det hade 4 celler och såg jättefint ut enligt läkaren.
    Det andra hade tyvärr avstannat så det blev bara detta lilla vi fick ut denna gången Rynkar på näsan
    Läkaren sa också att detta embryot såg ut att vara av väldigt god kvalitet och har höga chanser att lyckas!
    Får man verkligen säga så? Jag menar, hon kanske ger mig falska förhoppningar?

Hon sa också att jag skulle leva normalt. Men det vågar jag inte... Jag kommer typ ligga på soffan och inte våga röra mig för jag är rädd att embryot ska trilla ut...        
  • Maybe

Uppdaterar listan lite. Har ändrat mitt testdatum och även hamnat under rubriken ruvare Glad

Väntar
    på första möte
    lovvan 
    Sindyrella1983
    sessan 83 k 
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24  sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt  

Sprutstart:
    Maybe - 2.okt 
    Libra1 - 6 nov
    Tany - 10 Oct 

VUL:
    Libra1 - 13 nov
    Tany - 17 Oct
    Maybe - 10 okt 

Äggplock:
    Maybe - 12 Okt
    nl2012 - v.44 
    Libra1 - v.47 
    Tany - v.43
    Tant Groda - v. 43

ET/FET:
    Karin13 - 27 sep
    Maybe - 14 okt 

Testdag:
    Maybe  - 25 okt

Ruvare
    minasera 
    Karin13
    Fridalilla
    Maybe   

Gravida
    Karin13 

Väntar på ny IVF:
    Tinapina

• diana0101

Maybe: Vad roligt att höra att det gick bra :) Du skriver på ett roligt sätt :) Men jag känner igen mig i dina orostankar... Jag kommer nog oxå vara rädd för att det ska trilla ut... Men du, det gör det ju inte Det blir bra ska du se All lycka till!

• Tinapina

Denna gången gjorde jag bara ett vul innan vi bokade in ÄP. Sista sprutorna tas i morgon, ska bli så skönt. Verkligen mått konstigt av gonal-f denna gången och ändå har vi inte ändrat dosen. Skönt att höra att ET är ganska odramatiskt, det blir ju förhoppningsvis s en ny upplevelse För oss denna gången.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö