• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej!

I juli fick vi våra provssvar från RMC. Allt såg kanonbra ut! Men min läkare ville skicka en remiss för kontraströntgen av mina äggledare. Detta gjorde jag i tisdags och det visade sig att jag inte har någon fri passage i någon av äggledarna. Min sambo frågade läkaren om detta betyder att vi inte kan få barn på egen hand och han sade med bestämdhet ja. Jag har nog inte riktigt förstått det eller tagit det till mig. Han sade att han ska skicka resultatet till läkaren vi träffade på RMC för att där med henne planera vidare för en IVF. Jag känner mig så himla stressad över allt man ska vänta på. Nu hoppas jag att hon på RMC fått resultatet (trots att det bara gått 2 dagar) så att vi kan träffa henne för att sedan vänta på vårt första IVF möte. Någon här som just fått konstaterat ingen passage i äggledarna och hur lång tid tog det innan ni träffade de på RMC igen för vidare planering?

• diana0101

Libra1: Jag vet inte vad er utredning visade men man ansåg väl att eftersom alla våra värden var såpass bra så var det bara äggledarna kvar att kolla upp och jag är glad att vi gjorde det för nu förstår vi ju varför vi inte får till det. Jag förstår att du vill kolla upp det och jag tycker du ska höra efter igen.

• diana0101
    Pärla84 skrev 2012-10-02 14:49:26 följande:
    Hej! Vad händer på första besöket på rmc? Något man ska tänka på samt ha med sig??

Pärla 84: På första besöket träffar du och din kille varsin läkare, samtidigt. Ni får var för sig svar på de blod och spermaprover som ni har fått göra och de gör ett vaginalt ultraljud på dig och inne hos mannen känner  läkaren på din killes testiklar. Efter detta träffas ni alla fyra och ni får reda på varandras resultat och sen beroende på era resultat går ni vidare för utredning eller behandling. Ni behöver inte tänka på att ha med er något.

Lycka till!  
  • diana0101
    TheMrs81 skrev 2012-10-02 18:20:13 följande:
    Ni andra som gör eller snart ska göra IVF, vad har ni för "problem" som gör att ni behöver göra IVF.

När vi gjorde vår infertilitetsutredning visade det sig att jag har myom och sedan även endometrios. Så jag har haft en lång resa för att försöka bli av med de som satt i vägen och påverkade våra chanser att bli gravida. Så efter fyra operationer sen dec förra året är det nu dags för IVF.

Vore spännande att höra era andras historier?

Vill någon förresten hjälpa mig att lägga in mig på listan, spraystart 18 okt. 

The Mrs81: I vårt fall fick vi reda på att alla prover var jättebra så man tänkte att mina äggledare skulle kollas utifall det skulle vara stopp eller dålig passage i dem. Läkaren skickade en remiss för en kontraströntgen av äggledarna. Denna gjorde jag i förra veckan och det visade sig att jag inte har någon passage i äggledarna. När läkaren som skickade remisse nfått resultatet från ultraljudsröntgen så ska hon kontakta oss igen och då ska vi planera med henne hur vi går vidare. Läkaren på ultraljudsavd menar att det ser ut som det är IVF för oss.

Hur upptäcktes det att du har myom och endometrios... Något som du känt av själv eller...?   
  • diana0101
    Lägger till mig på listan. Fick brev från RMC idag om att vi ska sättas upp på väntelistan då jag inte har någon fri passage i äggledarna. Trodde man skulle få mer medicinsk information om varför och om det är ngt man kan göra ngt åt. Vad är det som gör att de går direkt på IVF för oss osv. Fick på telefon oxå reda på att väntetiden är ca 4 månader... Hoppas så på att det går snabbt!

Väntar på första möte:
    lovvan Sindyrella1983 sessan 83 k diana0101

Spraystart: nl2012 - 4 okt Tany- 24 sep malphie-10 okt themrs81-18 okt Libra1 - 19 okt

Sprutstart: Maybe - 2.okt   Libra1 - 6 nov

VUL: Libra1 - 13 nov

Äggplock: Maybe - v.42 förhoppningsvis   nl2012 - v.44    Libra1 - v.47

ET/FET: Karin13 - 27 sep

Ruvare: minasera Karin13 Fridalilla

Gravida:
    Väntar på ny IVF:Tinapina
  • diana0101

Uppdaterar listan: Väntar på första möte: lovvan Sindyrella1983 sessan 83 k diana0101 Spraystart: nl2012 - 4 okt Tany- 24 sep malphie-10 okt themrs81-18 okt Libra1 - 19 okt Sprutstart: Maybe - 2.okt Libra1 - 6 nov Tany - 10 Oct VUL: Libra1 - 13 nov Tany - 17 Oct Äggplock: Maybe - v.42 förhoppningsvis nl2012 - v.44 Libra1 - v.47 Tany - v.43 Tant Groda - v. 43 ET/FET: Karin13 - 27 sep Ruvare: minasera Karin13 Fridalilla Gravida: Karin13 Väntar på ny IVF: Tinapina

• diana0101

Oj... Det ser ju inte rätt ut, inte meningen att göra det rörigt. Någon som vet hur man gör de där listorna får gärna göra en ny och lägga till Mig på väntar på första möte + Tant Groda ÄP v 43

• diana0101

Maybe: Vad bra det låter!! Jag håller tummarna!!

Rosenäng: Välkommen! Jag känner igen mig i din situation, jag har oxå varit inne på Fl långt innan men aldrig har det hänt något för oss heller. Nu är vi iaf inne i systemet. Förstår jag det rätt att det är första mötet till IVF ni väntar på och att det skulle ta ca 5 månader?

Första mötet till RMC tog för oss två månader efter att de fått vår remiss och nu är vi på väg att sättas upp på IVF listan men man hamnar där först efter att prover för blodsmitta är tagna och invändningsfria. Jag lämnade mitt igår och min sambo sitt idag. En väntetid på ca 4 månader för första mötet på IVF är vad vi också fått besked om men att de jobbar med att korta ner tiden... man kan ju bara hoppas. Vi får följas åt och "snacka" med varandra här så blir inte väntetiden lite roligare Flört

• diana0101

Rosenäng: Ok, ni har redan gjort utredning i Lund och prover för blodsmitta. Då det säkert så att ni redan står i IVF kö och och bara den. Vi gjorde vår utredning på RMC och fick av dem nyligen prover för blodsmitta. Ni har ju redan kommit en bit på vägen så det verkar som vi väntar i samma kö 😊

• diana0101

Sessan 83 K: Vad roligt!!! Ja absolut ska ni åka till Triangeln som Karin sade. Ja, gå upp södra ingången och det tar inte ens 10 min, ni har sjukhuset intill. Lycka till!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö