• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Håller tummarna för dig Tizzle!

• diana0101
    Hoppfull2013 skrev 2013-02-24 15:54:37 följande:

Vad kul att ni äntligen är på g nu!

Jag hade också korta protokollet med gonal-f och orgalutran och jag tog båda samtidigt. Gonal-f först eftersom den är lättast och sedan orgalutranen som är lite knepigare att ta. Under tiden stod min man beredd med värmekudden eftersom jag fick lite ont efter orgalutranen... Fast det gick över efter en stund igen!

Lycka till med sprutorna!

Tack för tipset! Jag tog Gonal-F först för den är man ju expert på nu Du hade rätt, den andra var lite trixigare men gick bättre än jag trodde. Jag var så nervös innan. Min kille gjorde halva jobbet
  • diana0101
    minimi85 skrev 2013-02-24 11:42:28 följande:
    Hej! Vad många som är igång nu. Vad roligt. Jag fick min mens igår och ska börja med sprutorna idag. Nu har nedräkningen börjat på allvar. Som jag uppfattat det ska man ta båda sprutorna samtidigt sen. Det står ju att det alltid ska göras på kvällen. Även jag kör på det korta protokollet så då kommer vi följas åt hela vägen, Diana0101 jag hoppas verkligen allt kommer gå bra. Jag vet inte om jag ska gå in med positiva eller negativa tankar. Är så rädd att jag blir helt förkrossad om jag tror helt på detta, samtidigt måste jag ju tro på det känner jag.
    minimi85,

Hej!

Vad roligt att vi kan följas hela vägen
    Hur går det för dig? För mig känns allt som vanligt... känner ingenting, jo en sak- Jag har varit jätte hungrig varje dag sedan jag började med Gonal-F annars känner jag inte av något. Orgalutranen tog jag ju först ikväll så jag får se om man känner av något av denna... blir så rädd att det inte händer något därinne, att medicineringen inte gör sitt jobb på mig. När ska du på ultraljud? Till mig sade dem att " Ja... dag 8 är ju på lördag så du får komma in på fredag"  Trodde faktiskt att man skulle få komma in ändå. Ja ja, de vet väl vad dem gör Så på fredagmorgon ska jag dit
  • diana0101
    änglahår skrev 2013-03-01 10:46:39 följande:
    7 ägg
    4 mogna
    3 befruktade
    Så idag är det en bra dag fast det känns som om att jag har svalt en heliumballong.
    Och imorgon så ska jag bli ruvare helt otroligt...

Vad roligt änglahår!! Det gick ju snabbt! Lycka till imorgon!
  • diana0101
    Jessicaaa skrev 2013-02-28 20:05:06 följande:
    Jag kom hem till en tråkig brev från RMC. :( jag vet inte längre vad jag ska tro.. Vi hade 6 befruktade ägg en fick jag tillbaka och de andra skulle frysas in till nästa gång men i brevet står det att ingen av de klarade sig till frysen hur stor är då chansen till att den jag har ska klara sig :( just nu vill jag bara fly låångt bort till något som kan få mig att tänka på annat..:(
    Jag kan tänka mig hur du känner men du, jag har hört flera stycken som bara haft ett ägg som kunde användas och det blev dem gravida med Håller tummarna för dig
  • diana0101
    Hoppfull2013 skrev 2013-03-01 15:15:51 följande:
    Och vi fick samma besked idag... :( Övriga fyra ägg klarade sig inte. Tråkigt men jag hade redan ställt in mig på det lite grann. Fick den känslan vid ET när de sa att de andra äggen inte var jättebra... Men jag förstår din känsla... Även om de sa att det ägg man fick tillbaka var det bästa så undrar man hur bra...? Men vi får inte ge upp eller hur? :)

Hur går det annars med ruvningen? Och för dig Strandhem? Idag har jag menskänning :( och en väldigt bubblig mage... Men man vet ju inte hur man ska tänka. 

Försök bara att vara som vanligt, ju mer man känner efter ju mer känner man och det skapar bara oro. Jag är jättedålig på att själv inte känna efter men när jag inte gör det så mår jag faktiskt bättre. Jag försöker själv i nuläget  att inte känna efter om det händer något därinne med min äggmognad, jag är lite orolig för att jag inte har tillräcklig produktion/mognad. Ska på nytt ultraljud på tisdag. Strandhem, menskänning kan ju vara ett tecken på båda hållen
  • diana0101
    minimi85 skrev 2013-03-01 11:40:53 följande:
    Där var 11 blåsor idag på ultraljudet. Ska på nytt ultraljud på måndag. Sen skulle äppplocket ske ons- fre någon gång. Hur gick det för er andra.?

Hej!

11 blåsor! Vad bra det låter! Jag är faktiskt orolig för min egen del för jag hade typ 2 på ena sidan och tre på andra... Jag ska from ikväll höja dosen från 112,5 till 137.. Kan det verkligen räcka när det såg så illa ut idag? och sen nytt vul på tisdag. Hon sade också att det kommer att bli äggplock på torsdag eller fredag nästa vecka?!  Hinner man utveckla mycket bättre tills dess...?    

• diana0101
    Rosenäng skrev 2013-03-04 09:47:15 följande:
    Godmorgon, första VUL visade på endast en mätbar äggblåsa på 10mm. Jag hade nog väntat mig att flera äggblåsor. Gonal F höjs från 137 till 150, känns ganska högt. Vet inte om detta är bra eller dåligt, men spontant känns det inte som ett toppenresultat?

Vid mitt första vul hade det inte hänt mycket, få och små äggblåsor vad jag förstod det som. Man höjde dosen från 112,5 till 137,5. Jag känner fortfarande ingenting, precis som att det inte händer något alls därinne. Jag är så himla orolig! Hur har ni andra haft det, har ni oxå knappt känt någonting och sen visar det sig att det varit tillräckligt vid äggplocket med gott reslultat?
  • diana0101
    Rosenäng skrev 2013-03-04 10:52:31 följande:

Tack Libra, då vet jag att jag ligger på en vanlig nivå av Gonal F ändå. Där fanns flera små blåsor också som dom trodde skulle växa till sig. Eftersom det inte hade hänt så mycket för dig heller Diana så kanske det är normalt. Läkarna verkade inte bekymrade och menade att det bara var första VUL. Får se vad som hänt tills torsdag när det är dags för nästa VUL. Jag har känt av att det hänt grejer hela tiden, det har inte gjort ont men en märklig känsla lixom som om de arbetar där inne. Därför trodde jag nog också att jag skulle ha flera och större blåsor. När har du nästa VUL Diana? Ska bli spännande att höra vad som hänt för dig.

Hej!

Idag var jag på det andra ultraljudet och jag känner mig mycket gladare och mindre orolig nu, dels så tycker jag att läkaren idag var bättre och mer tydlig. Jag har 8 mogna ägg som ser bra ut och ev kan där växa till sig fler till på fredag när det är dags för Äggplock!! Wiiiee, spännande och nervöst på samma gång
  • diana0101

Jag önskar dig all lycka inför imorgon 😊. Jag håller tummarna för dig och hoppas på det bästa!!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö