• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Minimi85: Tack för dina ord och att det inte skulle vara något att oroa sig för. Vad många ägg du fick! Låter ju kanon! Jag är nyss hemkommen från äggplocket och jag var jättenervös och rädd men till alla er som har detta framför sig; det var inte alls så hemskt som jag trodde det skulle vara. Det var lite trixigt för henne att komma till mot slutet och jo det gjorde ont men då fyllde dem genast på med mer smärtstillande. Alla sköterskorna och läkaren var super gulliga! Man blir verkligen omhändertagen Dem fick ut 9 ägg på mig och nu väntar vi på att dem ska ringa imorgon. Min sambo har varit med mig vid alla besök på RMC och det har bara varit bra! Efter första ul sade läkaren att dosen skulle höjas och vi uppfattade det som att det skulle den göras på en gång. Sjuksköterskan som man träffar efteråt fyllde sedan i schemat för fortsatt behandling. När vi satte oss i bilen tittade min sambo på schemat och upptäckte då att sköterskan fyllt i att vi skulle höja dosen nästa dag. Vi gick tillbaka och ifrågasatte detta och mycket riktigt hade hon gjort fel! Vi skulle starta nya dosen samma kväll! Det är aldrig fel att vara två 😉

• diana0101

De ringde från RMC imorse och meddelade att 7 av de 9 ägg som de fick ut igår har blivit befruktade. På måndag är det ET 😊om inget annat händer. Det som är lite oroväckande är att jag blivit sjuk och har feber. Både sköterskan och läkaren sade att det inte är så bra. Vid för hög feber gör dem ingen återföring pga att embryot kanske inte klarar sig i för varm kroppstemperatur. Jag är nästan aldrig sjuk och så är jag det nu!! Ligger här pall och försöker kurerar mig

• diana0101
    Jessicaaa skrev 2013-03-09 16:46:28 följande:
    Diana: hoppas att det blir bättre med dig till på måndag :) krya på dig
    Tack Jessicaa! Förstår hur jobbigt det måste vara för dig att vänta och förhoppningsvis reulterar väntan i något gott, än ser det ju hoppfullt ut  
    Libra1 skrev 2013-03-09 22:09:03 följande:
    diana: Åh nej. Inte feber. Är den hög? Vet du varför du fått feber? Hoppas den försvinner.
    En kollega på jobb gick hem för sjukdom, dagen innan jag hade äp så jag tror att jag fått det därifrån. Jag började hosta lite natten till äp, men ok på äp. På eftermiddagen började jag få värk i kroppen, ont i halsen och hosta, jag var riktigt gråtfärdig för jag hade ju redan ont nere i buken efter äp och hade svårt för att gå. Vaknade sen på natten med över 38 i temp. Berättade detta för Rmc när de ringde och gav oss beskedet- Febern måste ner... febern steg och jag tänkte att nu är det kört! Vi fick så bra resultat på äp och nu kanske vi inte får göra det?!! Ev skulle de ringa in oss för äp idag men jag hoppas det blir först på måndag. Just nu ligger jag på strax under 38... Livrädd att de ska ringa in oss idag :(

• diana0101
    Strandhem skrev 2013-03-09 23:49:24 följande:
    Diana:
    måtte din feber gå över. Förstår din oro, efter allt man gått igenom vill man inte snubbla på mållinjen och inte ens få en möjlighet till graviditet. Om det mot förmodan inte fungerar så kanske ett ägg utvecklar sig till en blastocyst och då kan de sätta in den dag fem när du säkert är bättre.

Tack för din information, det här tänkte jag inte på! Jag har funderat över hur det skulle gå att lösa... frysa ner och sen sätta in men det medför väl lite större risker för embryot att klara både nedfrysning och upptining så den tanken gick ju bort. Jag känner mig något bättre nu och kommer att ta det riktigt lugnt nu så ska det nog vara bra till måndag
  • diana0101

Libra1: Ja det visar helt klart symptom på influensa. Som jag nämde tidigare så är jag nästan aldrig sjuk, typ 3-4 år sedan jag hade den sist och så får jag den dagarna precis mellan äp och et! Min panodil är slut och jag har just skickat iväg mannen för att inhandla mer. Han låter mig inte göra någonting- febern ska ner till varje pris för imorgon gäller det! Tur dem inte ringde idag för tempen har varit uppe och snurrat på nästan 38...

• diana0101

Detta är helt sanslöst... Nu kommer vi troligtvis inte att få göra et idag pga att jag har varit sjuk. Läkaren skulle ringa upp och ge besked. Hon ringde och vill skjuta fram det till onsdag. Jag frågade om chanserna att lyckas med det och hon sade att det finns en risk att den inte klarar sig till onsdag men det finns oxå en risk att den inte klarar sig i mig eftersom jag har en infektion i kroppen och fortf lite feber... Jag frågade om vi inte ändå ska dit och "visa upp" mig och dem då tar tempen och ett beslut... Hon kan ev tänka dig detta men måste fundera lite till och ska ringa igen... Jag är hur nu i ingenmansland... Et är eg om mindre än 2h!!!

• diana0101

Det blev ingen ET idag 😭 Läkaren vill avvakta tills onsdag och få förhoppningsvis är jag helt feberfri då. Jag har bara lite feber nu men hon menar att jag har trots allt en infektion i kroppen och har haft feber hela helgen. Nu siktar vi på att något av våra embryo ska klara en långtidsodling och utveckla sig till en Blastocyst till onsdag då vi fått en ny tid. Rosenäng och Sindyrella: Jag hade nästan ingen symptom alls på hormonstimuleringen och kände inte av ägglossning eller något sådant alls, mycket lite vid något tillfälle. Man höjde dosen från 112,5 till 137.5 och jag var rädd att detta onte skulle räcka och oroade mig över att jag inte skulle få tillräckligt eller bra storlek på mina ägg men läkaren sade att det är helt normalt, känner man för mycket kan det vara ett tecken på överstimulering och vid mitt äp befruktades 7 av 9 ägg så oroa er inte, ni behöver inte känna något.

• diana0101
    Libra1 skrev 2013-03-11 14:15:03 följande:
    diana: Vad tråkigt att det inte blev något idag. Men bra av de att tvinga dig vänta ändå. Eftersom detta försök inte räknas om det inte blir ET. Men vi håller tummarna för onsdag. :)

Ja jag tror att det var rätt beslut av dem. Nu korsar vi alla tummar och tår för att våra embryon klarar sig till onsdag och att jag är frisk nog att sätta in en stackars liten som får kämpa vidare där på labbet.
    Hoppfull2013 skrev 2013-03-11 16:55:40 följande:
    diana: Vad tråkigt att det inte blev nåt idag. Hoppas på bättre tur på onsdag!

Ja tack! Det gör vi verkligen, men som sagt detta var nog rätt ändå. Bara nu de små kämpar på oxå...
  • diana0101

Jag skulle eg ha gjort ET i måndags men eftersom jag var sjuk flyttades det fram till idag (dag 5). Jag är fortf sjuk och vi ska vara där om ett par timmar... Nu är frågan om det blir någon ET till slut eller inte... Vi är så ledsna och oroliga

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö