• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Libra1

diana0101: Vad tråkigt att där var stopp. Hoppas IVF fungerar för er.

Är det fler som fått kolla äggledarna med kontraströntgen? Jag frågade efter det men vår läkare tyckte det var dumt att lägga tid på. Så nu vet vi inte om vi kan bli med barn själva eller inte. Antagligen inte. Kan man kanske kräva att få göra det innan sista IVFen? Vad tror ni?

• diana0101

Libra1: Jag vet inte vad er utredning visade men man ansåg väl att eftersom alla våra värden var såpass bra så var det bara äggledarna kvar att kolla upp och jag är glad att vi gjorde det för nu förstår vi ju varför vi inte får till det. Jag förstår att du vill kolla upp det och jag tycker du ska höra efter igen.

• Libra1

diana0101: Ja vi har också fått det svaret. Inga fel funna. Ska höra mig för. Känns ju så onödigt att försöka själva om det inte finns någon chans.

• fridalilla

Några timmar kvar till plock så ska försöka sova nu! Angående stopp i äggledarna så blev jag "spolad" när vi gjorde utredning. Och det visade inget stopp. Men försöka själv är väl inte fel ;) man ska ju njuta med :p sen vi började med ivf har vi knappt haft sex (om man jämnför med innan) . Det har konstigt nog gett en spontan graviditet. Men har man stopp så är det bara njuta av varrandra och ha ivf som barntillverkare

• Sindyrella1983
    Vi var hos läkaren i onsdags och fick veta att alla våra prover var bra och att jag har fina stora äggstockar vilket gör att jag har bra förutsättningar att få ut många ägg vid IVF-behandling Glad Hon säger att vi har väldigt bra förutsättning att lyckas eftersom vi inte har några som helst problem att bli gravida, endast att dom satte sig i äggledarna istället för livmodern... Så nu skulle hon skicka remissen till Malmö så får vi se hur många månader det tar innan vi kommer dit... Den eviga väntar är igång igen........
  • fridalilla

Fick ut 9 ägg idag! :) förra gången blev det 7 st , så hoppas det blir några till frysen denna gången. I morgon ringer rmc för att berätta hur många som blev befruktade. :)

• Libra1

Sindyrella: Det låter ju toppen :)

fridalilla: Grattis till äggen. Det var ju bra. :)

• Sessan 83 K

Lovvan: Går ni privat eller via landstiget? Om ni går via LT vet du isof när er remiss skickades från er "hemmaläkare" ner till RMC? Min man och jag väntar också på vår första kallelse ner dit....

Diana0101 och sindyrella 1983. Efter en titthåls op i våras så blev resultatet av detta IVF.... Vi väntar fortfarande på att få komma dit. har väntar i ca 6 månader (!!!) För våra papper "kom bort" men är nu tillbaka igen! Så förbered dig på lååååååååång väntan!

• Maybe

Jag såg precis att jag börjat blöda, inte färskt blod utan brunt. Jag ska ha mens på tisdag och brukar aldrig ha mellanblödningar annars. Vet inte kommer mer än det som kom när jag va på toa.
    Tror ni detta ställer till med någonting?
    Jag ska börja spruta med Gonal-F på onsdag...

Rmc inte öppet :/    

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö