• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tinapina

Nl2012. Vad smidigt att kunna göra lite på distans. Tror jag gör det första ul här hemma men de verkar som om de vill att jag gör det andra där nere. Det är just resorna som jag tycker känns mest jobbiga nu när man vet hur allt funkar och inte längre är nervös för hur allt går till. 2 timmar enkel resa:) men lär väl bli nervös inför och om det blir ET då vi i te kom så långt förra gången.

• fridalilla
    Karin13 skrev 2012-09-25 15:32:37 följande:
    Nu har jag kommit hem från mitt äggplock. Det blev 6 ägg från 6 äggblåsor. Det hade hunnit växa till sig några äggblåsor sedan i vul i lördags, vilket var en lättnad. Jag var rädd att de bara skulle få ut 2-3 stycken. Så det känns bra. Lite nervös inför beskedet i morgon om hur många som blivit befruktade.  Jag tycker att det här äggplocket var mindre smärtsamt än första. Tror att jag kunde slappna av bättre eftersom jag visst vad som skulle hända. Förhoppningsvis blir det så för dig också fridalilla. Sen blir man ju så väl omhändertagen på RMC av alla sjuksköterskor. Lycka till på fredag och hoppas att de får ut många och fina ägg! 

Låter hur bra som helst! Grattis till 6 ägg :) sjuksköterskorna är verkligen underbara på rmc , men har inte riktigt fått kontakt med dem jag träffat denna omgång. Förra gången hade vi en som hette moa , och både jag och sambon kände oss trygga med henne! Denna omgång har jag haft olika sjuksköterskor alla gånger , och har inte tyckt om dem lika mycket. Får hoppas där är nån man känner igen på fredag ..
  • Karin13

Två ägg var befruktade! Fy, vad nervös jag var innan jag skulle ringa. Så i morgon har vi tid för ET:)

Fridalilla: Jag har nog haft olika sjuksköterskor varje gång (känns det som). Men måste säga att de allra flesta är väldigt bra. Lite synd att man inte kan få samma, men det fungerar väl helt enkelt inte. Fast det hade helt klart känts tryggare.

• Karin13
    Väntar på första möte: 
    lovvan 
    Sindyrella1983 

Spraystart:  
    nl2012 - 4 okt 
    Libra1 - ca 22 okt 
    Tany- 24 sep

Sprutstart:  
    Karin13 - 15 sep 
    fridalilla-19sep 
    Maybe - v.40   
    Libra1 - v.45 

Äggplock: 
    Karin13 - 25 sep
    Maybe - v.42 förhoppningsvis   
    nl2012 - v.44    
    Libra1 - v.47 
    fridalilla- 28 sep

ET/FET: 
    Karin13 - 27 sep

Ruvare:  
    minasera 

Gravida: 

Väntar på ny IVF: 
    Tinapina
  • Tany

har någon här uppleva med Synarela spray? Jag tog den från måndag september 24 och jag inte har några symptom. Jag är orolig om jag använder den på rätt sätt

• Libra1

Tany: Jag kände inte heller några symptom direkt. Svettningarna och humöret kände jag inte av så mycket. Blev däremot lätt andfådd. Tror det är olika. Sen tar det ett tag innan man är nedreglerad.

• lovvan

Idag kom äntligen kallelsen till första ivf-mötet på Rmc. Om tre veckor ska vi dit. Tänkte höra med er hur lång tid det tog för er från första mötet till att ni fick sätta igång med ivf.?

• Maybe
    lovvan skrev 2012-09-26 17:03:33 följande:

Idag kom äntligen kallelsen till första ivf-mötet på Rmc. Om tre veckor ska vi dit. Tänkte höra med er hur lång tid det tog för er från första mötet till att ni fick sätta igång med ivf.?

Vi hade väldigt mycket tur eftersom min menscykel passade precis ihop med en enda ledig tid de hade en månad senare.
    De sa att vi hade väldigt mycket tur för om det inte passat ihop så bra nu så hade vi fått vänta 2-3 menscykler.  
  • fridalilla

Kommer inte ihåg om det var 2 eller 3 mån vi fick vänta. Men om man vill börja så snart som möjligt kan man ringa in lite då och då för att se om nån har avbokat sin tid ;)

• Bollaloll

Hej. Jag gick med i forumet när jag såg den här tråden. Jag ska börja puffa Synarela i morgon den 27/9. 

lovvan skrev 2012-09-26 17:03:33 följande:

Jag tror vi var på RMC första gången i mars och sen sköt vi med flit lite på tiden nu i somras, om allt går som planerat nu så blir det väl här om några veckor som vi gör vårt första försök.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö