• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • fridalilla
    Miilli81 skrev 2012-09-08 14:09:08 följande:
    Hej! Hur har det gått för dig minasera? Jag är på ruvardag 10 och kunde inte låta bli att tjuvtesta imorse... Har testdag på måndag. Jag fick ett starkt plus!!! Jag kan knappt tro att det är sant....!!! Jag har molande värk i magen långa perioder varje dag. Det känns som om mensen ska komma hela tiden men nu försöker jag tänka positivt Lycka till alla!

Grattis till plus! Måste kännas helt underbart :) uppdatera oss gärna hur allt går :)
  • Miilli81

Tack, det känns fantastiskt! Fick svar från rmc att det såg bra ut :) Ultraljud 10 okt :)

• Karin13

Miilli81: Stort grattis till ditt plus! Måste kännas underbart!

Själv fick jag min mens i går, så i kväll är det dags för första sprutan. Känns skönt att äntligen komma igång efter all väntan, men samtidigt är jag fruktansvärt nervös att det inte ska fungera den här gången heller (har ju gjort två försök tidigare). Men det är bara att hålla tummarna och hoppas.

• fridalilla

Inte många dagar kvar till jag ska börja med. :) nu ska det väl ändå ta sig! Håller tummarna för alla här :)

• Maybe

Efter man gjort återinföring av befruktat ägg, hur länge väntar man till man får göra gravtest?
    Och vad händer om man plussar då?
    Får man inget tidigt ultraljud när man plussat för att kolla så det sitter på rätt plats och så där verkligen är någonting?  

• lovvan

Vad roligt att ha hittat den här tråden. Jag ska göra ivf i Malmö nu i höst. Om en vecka har det gått tre månader av väntetiden men det står på deras hemsida att man får vänta ca 4 månader nu för ett första samtal. Tänkte höra med er hur långt innan samtalet som ni fick er kallelse? Känner att jag verkligen behöver ett datum för att känna att känna att jag har ett "mål" att räkna ner till.

Lycka till alla!  

• Maybe
    lovvan skrev 2012-09-16 19:58:41 följande:
    Vad roligt att ha hittat den här tråden. Jag ska göra ivf i Malmö nu i höst. Om en vecka har det gått tre månader av väntetiden men det står på deras hemsida att man får vänta ca 4 månader nu för ett första samtal. Tänkte höra med er hur långt innan samtalet som ni fick er kallelse? Känner att jag verkligen behöver ett datum för att känna att känna att jag har ett "mål" att räkna ner till.

Lycka till alla!  

Välkommen.

Jag kan inte svara på din fråga eftersom vi var specialfall och inte uppfyllde klinikens kriterier för IVF förrän ett år senare. Vi ska börja med hela resan v. 40.
    Kolla upp vårdgarantin om det gäller i det fallet, såfall är det max 3 månader ni ska behöva vänta   
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö