• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tinapina

Det är så skönt att läsa alla era historier m.m då man lätt känner sig ensammast i världen när alla vänner runt omkring skaffar barn utan hela denna karusell. Vi ha varit mycket öppna med våra vänner vad vi går igenom men det är skönt att "prata" med er som vet precis hur det känns. Ska på vårt andra vul i morgon, hoppas på många fina äggblåsor:)

• Sindyrella1983

Här är det mycket upp och ner, ena stunden känns det bra, nästa stund får jag reda på att någon är gravid å då känns det skit och så gråter jag ett tag....

Men idag ska vi på möte på sjukhuset där vi ska få info (tror jag) och för att sedan gå vidare med provtagningar (tror jag)..... Känns nervöst men spännande på ett bra sätt såklart! Jag har ju längtat så sjukt till denna dagen Glad

• Tant Groda

Karin13: ja man behöver verkligen stöd. Typiskt nog har mensen bestämt sig för att krångla denna månaden och jag väntar och väntar men mensen

• Karin13

Måste bara skriva av mig lite...
    I dag hamnade jag i en ganska jobbig situation. Satt och åt lunch med tre arbetskamrater. Alla tre har små barn. Plötsligt började de diskutera amning. Så i 45 min satt jag och lyssnade på hur man ammar bäst, hur länge man bör hålla på o.s.v. Jag visste inte riktig vart jag skulle ta vägen, så jag satt kvar och tuggade i mig min mat med gråten i halsen. Helst hade velat gå där ifrån, men det kändes inte heller bra. Två av dem vet vad jag går igenom, men samtidigt måste de ju få prata om sina liv. Hur ska man egentligen hantera en sådan situation?

• Karin13
    Tant Groda skrev 2012-08-27 11:44:32 följande:
    Karin13: ja man behöver verkligen stöd. Typiskt nog har mensen bestämt sig för att krångla denna månaden och jag väntar och väntar men mensen
    Visst är det konstigt, ju mer man väntar på mensen desto mer krånglar den. De sista två månaderna har min mens krånglat, jag som aldrig har problem med det annars. Allt för att det ska ta ännu längre tid innan man kan starta behandlingen.
  • Tant Groda

Karin13: min mens har varit krånglig hela tiden. Men känns ändå trist! Kan inte något gå på räls någon gång.
    Jobbig sits du var i

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö