• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • minasera
    Tinapina skrev 2012-08-29 14:57:03 följande:
    Minasera. Vad spännande med äp, vart på det idag:) går också på rmc Malmö. Lycka till i morgon då:)

Tack Tinapina, hur gick din Äp idag? Hoppas de har fått många fina ägg och alla befruktar idag.
  • Maybe
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-29 11:16:44 följande:
    Vi har nu fått info om IVF och vad som kommer hända. Vi har lämnat lite prover och ska lämna fler under de närmsta veckorna. Sen ska vi tillbaka till sjukhuset för genomgång om ca 1 månad Glad efter det skickas remissen till Malmö och då börjar vårdgarantin gälla, alltså att vi ska ha tid inom 3 månader Glad Känns så skönt att bollen är i rullning och att det börjar hända något!!! {#emotions_dlg.flower}

Vad innebär genomgång? Är det att ni ska få veta om ni ska köra korta eller långa och hur sprutorna funderar?
  • Libra1

Är det den första gemensamma infon man får gå på? Den gick vi på först efter proverna, sen läkarbesök.

• Karin13

Minasera: Lycka till idag! Hoppas allt går bra och att det blir många ägg.

• Sindyrella1983
    Maybe skrev 2012-08-29 16:36:35 följande:

Vad innebär genomgång? Är det att ni ska få veta om ni ska köra korta eller långa och hur sprutorna funderar?
    Nä den genomgången vi ska på då är på vårt sjukhus i vår stad (bor inte i Malmö). Jag tror vi ska gå igenom våra provsvar och om där inte är något konstigt så skicaks remissen till Malmö.
    Allt det andra får vi inte förrän vi har kommit till Malmö.....

Enligt min sköterska som vi träffade så var det inte ens säkert att jag behövde gå på några hormoner eftersom jag har ägglossning som normalt och det "bara" är äggledarna som saknas. Glad
  • Maybe
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-30 08:15:40 följande:
    Nä den genomgången vi ska på då är på vårt sjukhus i vår stad (bor inte i Malmö). Jag tror vi ska gå igenom våra provsvar och om där inte är något konstigt så skicaks remissen till Malmö.
    Allt det andra får vi inte förrän vi har kommit till Malmö.....

Enligt min sköterska som vi träffade så var det inte ens säkert att jag behövde gå på några hormoner eftersom jag har ägglossning som normalt och det "bara" är äggledarna som saknas. Glad

Jag har också normal ägglossning så vi kan hålla tummarna att jag också slipper hormoner Glad
  • Libra1

Jag har också normal ägglossning men fick köra långa protokollet. Kanske för att man är lite äldre..?

• Tant Groda

Då har mensen kommit och det är dags att börja med lite förberedelser inför ivf om 1 månad! Nervöst.

• minasera

De fick 14 ägg (otur första och 2:a ivf var också 14 ägg) och 11 st befruktade ( 2:a gången var samma men dag efter 9 st ibte utveclade) imorgon Et. Vi få se... Men jag är redan hopplös :(:(:(

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö