• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Libra1

Tror tyvärr det gör det. Det är en stor kostnad för de. Men om man skulle behöva avbryta precis innan så blir man inte av med poäng. Är lite osäker. Kanske kan ringa och höra?

• fridalilla
    tette09 skrev 2012-08-19 17:22:48 följande:
    hej! Jag hoppar in här :) Ska göra ett syskonförsök (förhoppningsvis) med frysta embryon i september. Har en son som är 3 år som kom till på vårt första IVF. Jag mådde oxå bra av spray och sprutor, blev lite svullen mot slutet men berodde på alla äggen :) 

Har varit lite nyfiken på det med syskon och ivf. Hur mycket kostar det att göra i Malmö?
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2012-08-21 17:32:15 följande:
    Tror tyvärr det gör det. Det är en stor kostnad för de. Men om man skulle behöva avbryta precis innan så blir man inte av med poäng. Är lite osäker. Kanske kan ringa och höra?

Vi har inte börjat med vår IVF än, ska till läkaren på lasarettet på måndag för första mötet och sedan skickas remissen ner till Malmö, men jag ska komma ihåg att fråga när vi väl kommer så långt. Det var mest en tanke som slog mig Glad
  • Tany
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-21 16:04:05 följande:
    En fråga..... Om man inte får något befruktat som dom kan sätt in, "kostar" det poäng ändå?
    De berättade att de räknar poängen från det de sätta tillbaka embryot ... så, om du avbryter innan eller om du inte överföra, du har dina poäng.Glad
  • minasera

Hej till alla, Efter en fantastik semerter jag är här igen.. Jag började spruta och fredag min första VUL och jag tror nästa vecka ÄP.. Lycka till för alla.

• Sindyrella1983
    Suck!! Fick reda på att den 4:e av mina nära vänner och familj är gravid, fantastiskt roligt för dom men jag är helt ärligt lite trött på att alla lyckas!
    Jag skulle ju varit hemma med alla dom om allt hade gått som det skulle första gången! Känns som jag bara vill lägga mig och gråta! Gråter
  • fridalilla
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-23 09:03:11 följande:
    Suck!! Fick reda på att den 4:e av mina nära vänner och familj är gravid, fantastiskt roligt för dom men jag är helt ärligt lite trött på att alla lyckas! Jag skulle ju varit hemma med alla dom om allt hade gått som det skulle första gången! Känns som jag bara vill lägga mig och gråta!

Vet hur det känns. Min bästa vän är 2 år yngre än mig och hon blev gravid (oplanerat) för att dem hoppade över kondom en gång. När hon berättade de började jag gråta och var ganska deprimerad ett tag. Men nu har jag blivit lite starkare och kan glädjas över de. Men visst är det orättvist när alla kan bli gravida bara sådär , medans vi får kämpa i flera år.
  • fridalilla
    minasera skrev 2012-08-22 12:53:45 följande:
    Hej till alla, Efter en fantastik semerter jag är här igen.. Jag började spruta och fredag min första VUL och jag tror nästa vecka ÄP.. Lycka till för alla.

Välkommen tillbaka :) kör du samma schema som förra gången? Berätta gärna hur många ägg där är när du varit på vul :)
  • Tant Groda

Hejsan. Hoppar också in här. Ska göra vår första ivf i slutet på september på rmc

• minasera

Hej Fridalilla, jag kör kort igen. Imorgon jag ska gå för fösta vul och vi få se...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö