• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej!

Jag och min sambo ska påbörja IVF... Vet inte riktigt när dock.
    Har första besöket hos barnmorska på sjukhuset den 27 augusti. Antagligen för prover mm.

Jag har tyvärr fått operera bort båda mina äggledare på grund av två utomkveds, så orsaken till varför vi inte kan bli gravida är redan konstaterad.

Är lite nervös inför detta, då jag inte riktigt vet vad som väntar. Men spännande på samma gång såklart.
    Vi uppfyller alla kriterier som dom har, så jag ska ringa min BM imorgon och höra om dom har en tid innan 27/8 så kanske det går lite snabbare. Kan inte tänka mig att remiss är skickad till RMC förrän jag har tagit alla prover...

Följs gärna åt här, även om jag inte har så mycket att säga om mig själv och min IVF just nu...

• Sindyrella1983
    fridalilla skrev 2012-08-02 17:19:07 följande:
    Välkommen :) roligt att vi blir fler även om du inte börjat med ivf än. Ska du ha äggdonation efter omständigheterna ? Hos barnmorskan tror jag mest ni ska prata och sen ta blodprov. Borde gå snabbt till ni blir skickade till rmc. Eftersom ni redan vet vad som är fel.

Nej, ingen äggdonation. Jag har äggstockarna kvar, så man plockar ut mina ägg som på många andra.

Ja hoppas det går snabbt, vi hoppar ju över hela utredningen.
  • Sindyrella1983

Idag är det tre veckor till mitt första möte med barnmorskan... Har ringt dit idag, så nu väntar jag på att dom ska ringa tillbaka. Ska fråga dom lite vad som ska hända när vi ska dit och om det är något vi ska tänka på innan... Och även om remiss är skickad eller ska skickas ner till Malmö. Glad

• Sindyrella1983
    Maybe skrev 2012-08-06 21:43:48 följande:
    Vårt förhållande har nog varit som vanligt men då har vi inte kommit igång ordentligt riktigt ännu.
    Vi har bråkat ett par gånger om det när det kommit på tal, oftast handlar det antingen om att jag blir frustrerad av att vänta och är arg för att det inte är lämpligt i nuläget att ta lån så vi kan gå privat,
    eller så är jag frustrerad över att min sambo inte vill prata om det så mycket.
    Han har inte samma behov av det som jag helt enkelt.
    Min sambo är likadan, han tycker mest det är drygt att älta det hela tiden... Så som jag gärna gör! Så självklart pratar vi om det, men när jag behöver älta mer så har jag mina vänner! Och jag tror det är bra för oss... Annars hade det blivit en belastning. Men nu är ju inte vi igång....

Fick svar från BM igår att det är kontroll att provsvar finns osv på första mötet, och sedan sa hon att det brukar ta 1-2 månader att komma till Malmö efter att remissen är skickad. Så hon trodde att vi skulle vara igång under hösten och det känns skönt!
  • Sindyrella1983

Åhh v 35 & 40 är inte så långt iväg även om det känns som en evighet! jag ska till barnmorskan v 35 och det känns som det är huuuur långe som helst till dess! Glad 

Idag firar jag och sambon 2 årig förlovningsdag!! Hjärta Han e verkligen det bästa jag har!!!

• Sindyrella1983

Äntligen fredag Glad Det ska bli såååå skönt med helg!
    Hoppas ni hittar på något mysigt i helgen och tar vara på varandra! {#emotions_dlg.flower}

• Sindyrella1983

Hur mår ni alla här? Jag har precis fått tillbaka min mens efter mina två utomkveds och operationerna. Så det känns skönt att kroppen är igång igen.
    Nu är det mindre än två veckor till vår karusell börjar snurra så smått!!!

• Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2012-08-21 17:32:15 följande:
    Tror tyvärr det gör det. Det är en stor kostnad för de. Men om man skulle behöva avbryta precis innan så blir man inte av med poäng. Är lite osäker. Kanske kan ringa och höra?

Vi har inte börjat med vår IVF än, ska till läkaren på lasarettet på måndag för första mötet och sedan skickas remissen ner till Malmö, men jag ska komma ihåg att fråga när vi väl kommer så långt. Det var mest en tanke som slog mig Glad
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö