• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag hade bokat en tid på gynmottagningen på vårt sjukhus, och förklarat varför. Tror inte det är några konstigheter. Annars vet dom iallafall vart du kan vända dig.

• Sindyrella1983

Hmm ja jag menade där, ring och fråga dom och förklara läget.... vet inte om dom går med på det men frågan e fri

• Sindyrella1983
    Försöker1 skrev 2013-01-14 10:57:16 följande:
    Hej, gjorde vul idag med Margareta, såg 11 blåsor av olika storlek, nytt vul på onsdag, ÄP antingen fredag, lördag eller måndag. Hoppas det inte blir fler blåsor utan att de bara växer till sig!  Fick faktiskt en komplimang: du har många ägg med tanke på din ålder(36)!
    Va roligt att det såg så bra ut =) Hoppas dom växer till sig fint!!
  • Sindyrella1983
    Desiderans skrev 2013-01-16 14:24:32 följande:
    Då var man hemma igen efter äggplock. Fem ägg fick vi ut! Bättre än vi hoppats på! Nu blir det soffläge hela dagen...

Hur mår du? Hoppas det känns okej nu och att du inte har för ont. Fem ägg känns ju bra, hoppas alla vill bli befruktade Glad
  • Sindyrella1983

Åhh jag är så glad, min sambo påminde mig igår om att jag ska börja med vitaminer och Folacin (tror jag det heter) en månad före planerad behandling. Det innebär ju att jag ska starta med det nästa helg, alltså om typ en vecka!!!!! Jaaaaa det närmar sig nu! Det är en stor lättnad att känna att steg 1 är på gång, jag är på gång! =)

• Sindyrella1983
    Tany skrev 2013-01-25 21:13:28 följande:
    Sindyrella : ja. Du måste ta folsyra och vitamin b12 en månad innan du börjar en behandling.

Det gör jag gärna det blir första steget för mig i min behandling
  • Sindyrella1983

Var igår på apoteket och skulle se om jag kunde hämta ut mina recept...
    Skulle ha 6 recept totalt, Folacin (som är folsyra), injenktionspenna, Ovitrelle, Puregon, Cronin och Orgalutran.
    Fick hämtat Folacin, det anda hade dom inte hemma så allt ska beställas hem. Men när jag står där och pratar med kvinnan på apoteket så säger hon att ja men då beställer jag hem dessa 4 recept.....4???? Nänä, så JAG som aldrig har genomgått detta, som inte är utbildad att ha koll på mediciner alls fick förklara att injektionspennan för Puregonet inte är det samma receptet som vätskan för Puregonet. Nu är jag riktigt nojjig att jag får fel grejor. Men jag har sparat kopior på mina recept och jag kommer kolla allt i minsta detalj när jag väl ska hämta ut det sen. Men herregud, dom måste ju kunna sånt här. Även om det inte händer varje dag, så det får i alla fall inte vara anledningen till att jag inte skulle bli gravid....
    Till råga på allt skrattar hon bara lite lätt när jag går runt disken för att titta på hennes skärm och förklara.... SUCK!!!
    Men men, hon fick i alla fall beställt allt till slut och skulle ringa mig när det kommit hem. 

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö