• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag har pratat med dom nu och jag kommer starta korta protokollet igen om 4 veckor, alltså redan vid nästa mens!!! Skrattande

• Sindyrella1983

Min sambo har varit med vid allt utom ett ultraljud. Han vill gärna vara med... så han försöker att ta ledigt när det behövs och har en förstående chef.

• Sindyrella1983
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på första möte: 
    Dream

{#emotions_dlg.flower}Spraystart: 

{#emotions_dlg.flower}Sprutstart: 
    Sessan 83 K - 5 april
    lele79 - v. 16
    Sindyrella1983 - v 18
    Rosenäng - v.20
    Hoppfull2013 - v.22 

{#emotions_dlg.flower}VUL:

HjärtaÄggplock:
    Pärla84 -v.15 
    Mjeja- v.17 
    Tinapina - v.17 
    Lund76 v.18
    Sessan 83 K - v.18
    lele79 - v.18 
    Sindyrella1983 - v 20
    Rosenäng - v.22
    Hoppfull2013 - v.24

HjärtaET/FET:

BabyRuvare och testdag: 
    Libra1 - 18 april

GravidGravida: 
    Karin13 
    Fridalilla 
    Tant Groda 
    Cornelia95 
    Malphie 
    Annanax 
    Maybe 
    Desiderans 
    TheMrs81 
    lovvan 
    änglahår 
    Jessicaaa
    Försöker1

NalleIVF försök ( färskt och frysa ) 
    Tany - 2 
    Karin13 - 3 (Gravid) 
    Fridalilla - 2 (Gravid) 
    Libra1- 3 Malphie - 1 (Gravid) 
    Tant Groda - 1(Gravid) 
    Försöker1 - 2 (Spontant gravid) 
    Sessan 83 K - 2 
    TheMrs81 - 2 (Gravid) 
    Bollaloll - 1 
    Mjeja -2 
    Jessicaaa - 2 (Gravid) 
    Hoppfull2013 - 2 
    Cornelia95 - 1 (Gravid) 
    Maybe - 2 (Gravid) 
    Mimmie01 - 4 
    Strandhem - 2 
    Änglahår - 1 (Gravid)
    Annanax - 5 (Gravid) 
    Tizzle - 1 
    Iovvan -1 (Gravid) 
    Diana0101- 1 
    Sindyrella1983 -2 
    Rosenäng -2 
    Tinapina - 3 
    Lund76 -2 
    Desiderans -1 (Gravid) 
    Pärla84 - 1
    lele79 - 1
  • Sindyrella1983

När jag gjorde äggplocket så var det jag och min sambo, två läkare, sjuksköterska och labbpersonal.
    Massor av folk Glad Men det gjorde ingenting.
    Jag tyckte inte att det gjorde ont, kändes som en lite mer hårdhänt gynundersökning. Det ondaste på mig var nålen dom satte i handen för att spruta in allt smärtstillande.
    Glad 
    Jag tyckte det var häftigt att se allt på skärmarna och få vara med!!

• Sindyrella1983
    Pärla84 skrev 2013-04-09 13:35:42 följande:
    Sindyrella- tack för svaret! Sätter dom nålen i handen? Jag som trodde dom satte den i armvecket. Men men man får bita ihop och hoppas att det inte för allt för ont! Och jag som tycker att det känns med ett vanligt ultraljud haha. Ska man kissa precis innan äggplocket?
    På mig satte dom den i handen för dom hittade inga blodådror i armvecket haha.... Men jag är alltid så himla kall och då är det svårare. 
    Ja man får kissa där när man bytat om =) Vid återföringen så ska man inte kissa innan, då vill dom gärna att man är lite kissnödig för det är tydligen lättare då. 
    Det kommer gå bra, bara be om mer smärtstillande om det börjar göra ont!  
  • Sindyrella1983
    lele79 skrev 2013-04-12 15:21:56 följande:

Tack, misstänkte det, satt i telefonkö mellan 10.15-11.40 sen fick jag lägga på, lunchmöte på jobb. Tråkigt att det ska va så svårt att komma fram.
    Ni kan kanske svara på min fråga inför att jag ska börja spruta?!? Ska ju börja på dag två men jag har alltid väldigt lite första dagen och inte färskt blod om ni förstår vad jag menar, är den dagen ändå dag 1??? Vad händer om man börjar fel dag?

Vet inte vad som händer om man börjar på fel dag, men till mig sa dom att börja på dag 2 och att den första dagen är med riktig blödning, inte flytningar eller strimmor med rosa... Men som sagt, vet inte exakt vad dom vill att du ska göra såklart...
  • Sindyrella1983

Grattis Mjeja!!

En fråga till er som inte lyckades på första... Kom er mens igång som vanligt efteråt? Jag har gjort mitt första försök, och det är två veckor sedan jag fick blödningen. Så jag borde ha ÄL nu, men känner och märker ingenting. Kan det vara så att kroppen inte är på banan än? Och kan det isåfall påverka nästa mens?
    Jag vet att ni inte är några läkare, men tänkte iallafall höra era erfarenheter!

• Sindyrella1983

Va roligt att det är fler som kommer igång =) JAg har ca 1,5 vecka kvar till sprutstart!

Å Grattis Libra, hoppas den stannar och att det bara är lite rester som kommer ut med Crinonen.

• Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2013-04-18 13:45:47 följande:
    Malphie: Tack!!! Ja det kommer jag ihåg. Hoppas mitt också ökar. Ska försöka sluta oroa mig så länge jag inte blöder. Går sådär.
    Såklart ska du försöka låta bli att oroa dig, men jag kan tänka mig att det inte alls är lätt....
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö