• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Första gången jag gjorde ET hade dom inte heller sagt något till mig, så då tog jag den ca 2 timmar senare... Andra gången hade jag den med mig och tog den direkt. Vet inte om det spelar så stor roll då jag inte lyckats på något av försöken.
    Men jag hade nog valt att ta den så snart som möjligt.

• Sindyrella1983
    Väntar på ny IVF:
    Libra1 (FET Augusti-September)
    cornelia95 (FET aug-sept)
    Mjeja
    Sindyrella1983

Spraystart: 

Sprutstart:

VUL:
    Hoppfull2013 - 20 juni

Äggplock:
    Hoppfull2013 -24 eller 25 juni
    Sessan 83 K - v. 34

ET/FET:

Ruvare och testdag:
    Vixtrix 30 juni

Gravida: 
    Karin13 
    Fridalilla 
    Tant Groda 
    Malphie 
    Annanax 
    Maybe 
    Desiderans 
    TheMrs81 
    lovvan 
    änglahår 
    Jessicaaa
    Försöker1
    Bollaloll
    Rosenlund
    katziki
    diana0101

IVF försök ( färskt och frysa ): 
    Tany - 4 
    Karin13 - 3 (Gravid) 
    Fridalilla - 2 (Gravid) 
    Libra1- 3
    Malphie - 1 (Gravid) 
    Tant Groda - 1 (Gravid) 
    Försöker1 - 2 (Spontant gravid) 
    Sessan 83 K - 2 
    TheMrs81 - 2 (Gravid) 
    Bollaloll - 3 (Gravid) 
    Mjeja -2 
    Jessicaaa - 2 (Gravid) 
    Hoppfull2013 - 2 
    Maybe - 2 (Gravid) 
    Mimmie01 - 4 
    Strandhem - 2 
    Änglahår - 1 (Gravid)
    Annanax - 5 (Gravid) 
    Tizzle - 1 
    Iovvan -1 (Gravid) 
    Diana0101- 1 (gravid)
    Sindyrella1983 -3 
    Rosenäng -2 
    Tinapina - 3 
    Lund76 -2
    Desiderans -1 (Gravid) 
    Pärla84 - 1
    lele79 - 1
    Ingen 1 - 1 
    mirror1988 - 1
    Rosenlund - 1 (Gravid)
    katziki - 1 (Gravid)
  • Sindyrella1983

Jag har haft en paus från allt vad barn heter men i söndags fick jag min mens och ringde till den nya telefonsvararen. Vi fick inte börja på denna eftersom där inte fanns några tider. Så vi måste vänta minst en mens till och då ringa igen. Vet inte riktigt vad jag tycker om det nya systemet.

• Sindyrella1983

Jag har upplevt det nya systemet. Fick min mens i söndags och då ringde jag. Det är en telefonsvarare där man pratar in namn, personnummer, dag för mensstart och telefonnummer. Dom lyssnar av den måndag till lördag kl 08:00. Om man ska ha kort protokoll så ringer dom upp er. Om man ska ha långt protokoll så får man besked på posten.

Dom ringde mig i måndags och sa att jag inte fick börja med sprutorna på denna mensen. Jag får ringa nästa gång igen.

• Sindyrella1983

Nu är jag tillbaka i verkligheten... ca 3 veckor till nästa mens och förhoppningsvis får jag börja på vårt tredje försök då. Hoppas verkligen ni haft en skön sommar!!!

• Sindyrella1983

Jag tycker inte att äggplocken har gjort så himla ont. Smärtstillande hjälper bra på mig, jag blir lite lullig och känner mig lite så småfull =) Det är rätt coolt faktiskt, att se dom punktera äggblåsorna och följa jakten på äggen! Jag personligen är glad att jag inte varit sövd.

Å Tinapina, såklart ska du hänga kvar här! Vi vill ju höra hur allt går och fortsätta följa dig.

Gällande antal embryo så har det aldrig varit på tal med mer än ett för min del. Men jag skulle nog kunna tänka mig att sätta in två nu på vårt tredje och sista betalda försök.

• Sindyrella1983
    mirror1988 skrev 2013-08-12 14:11:18 följande:
    När vi satte in en fin blastocyst i onsdags så de vi hade nio st kvar som va fina och de skulle odla dem en dag till sen skulle vi få papper på hur många som klarade sig. Fick pappret idag och inga till frysen . Tycker de känns så konstigt.
    Så har jag också haft det, båda mina gånger... Tycker också att det känns väldigt konstigt...
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2013-08-13 12:09:30 följande:
    Nu har jag fått tag på dem. Det blir antagligen ett FET för oss i mitten av september. Som jag längtar!!!

Någon mer som har planerat IVF/FET då? :D
    Va roligt!! Jag hoppas få starta med sprutorna nästa mens och då borde det blir ÄP vecka 37-38!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö