• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany

Hej vänner

Jag kallade till RMC igår och de svarade telefon 8: 30-11: 30...

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-07-30 23:16:58 följande:
    Ska ni på första läkarbesök i september eller ni ska börja då? Jag ska börja med sprutor i september, men min mens är sen efter mitt missfall, så skulle behöva ringa dit och ändra datum. Men det är telefon svar när jag ringer så får väl vänta några dagar med att ringa.

Om jag ska vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte Foten i munnen
    Vi har varit på läkarsamtal och undersökningar innan och konstaterat att det ser bra ut för mig, jag har bra ägglossning och "fin hjärtformad livmoder" vad nu det ska betyda. Samt regelbunden mens.
    Samt kontaterat att min sambo skjuter blankt så att säga.

Så vi skulle först träffa läkare och jag skulle tydligen bli undersökt igen, samt att vi skulle träffa en ssk som skulle visa oss hur sprutorna fungerar.
    Men jag vet inte vilken dag jag ska börja spruta... Är det första mensdagen? 
    Såfall är det 3 dagar efter vi varit där...  
  • Snövitt
    fridalilla skrev 2012-07-30 13:41:23 följande:
    Har rmc öppet nu under sommaren, eller när öppnar dem igen?
    De öppnar den 13 augusti.
  • fridalilla

Okej. Tack! Det är olika med alla behandlingar, men det verkar som att de flesta börjar mensdag 2 den första behandlingen .sen är det inte säkert att du får börja direkt, det beror på om dem har tid. Jag fick vänta 2-3 månader från första besöket till sprutdax. På första besöket undersöker dem dig för att se om du behöver lång eller kort behandling.

• Maybe

Jag pratade med RMC idag och de sa till mig att de har fullt upp nu med mycket patienter så även om jag gör korta protokollet kommer jag säkert få vänta minst en eller två menscykler innan vi sätter igång.
    Tack och lov att jag har regelbunden mens men ändå...
    Vi har ju redan väntat så länge... :(

Sen undrar jag en sak till. ssk sa att när vi varit där får vi recept på alla hormoner och B12 och folsyra. 
    Det skulle jag äta en månad innan sa hon.  
    Ska man inte äta folsyra 3 månader innan???

Jag trodde jag skulle få börja med sprutor direkt när mensen kom efter jag varit där, alltså samma månad. Då hade jag fel...  

• fridalilla

En månad innan ska du börja med folsyra och b12 som dem sa. Jag började ta det tidigare för att en annan läkare skrev ut till mig . Så det är nog ingen fara om du börjar tidigare ;)

• Sindyrella1983

Hej!

Jag och min sambo ska påbörja IVF... Vet inte riktigt när dock.
    Har första besöket hos barnmorska på sjukhuset den 27 augusti. Antagligen för prover mm.

Jag har tyvärr fått operera bort båda mina äggledare på grund av två utomkveds, så orsaken till varför vi inte kan bli gravida är redan konstaterad.

Är lite nervös inför detta, då jag inte riktigt vet vad som väntar. Men spännande på samma gång såklart.
    Vi uppfyller alla kriterier som dom har, så jag ska ringa min BM imorgon och höra om dom har en tid innan 27/8 så kanske det går lite snabbare. Kan inte tänka mig att remiss är skickad till RMC förrän jag har tagit alla prover...

Följs gärna åt här, även om jag inte har så mycket att säga om mig själv och min IVF just nu...

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-08-01 15:54:33 följande:
    En månad innan ska du börja med folsyra och b12 som dem sa. Jag började ta det tidigare för att en annan läkare skrev ut till mig . Så det är nog ingen fara om du börjar tidigare ;)
    Gör det någon skillnad om man börjar tidigare? Alltså är det någon mening?
  • fridalilla

Vet faktist inte om det gör nån skillnad , men folsyra är ju inget farligt när man försöker bli gravid. :)

• fridalilla
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-01 16:32:33 följande:
    Hej! Jag och min sambo ska påbörja IVF... Vet inte riktigt när dock. Har första besöket hos barnmorska på sjukhuset den 27 augusti. Antagligen för prover mm. Jag har tyvärr fått operera bort båda mina äggledare på grund av två utomkveds, så orsaken till varför vi inte kan bli gravida är redan konstaterad. Är lite nervös inför detta, då jag inte riktigt vet vad som väntar. Men spännande på samma gång såklart. Vi uppfyller alla kriterier som dom har, så jag ska ringa min BM imorgon och höra om dom har en tid innan 27/8 så kanske det går lite snabbare. Kan inte tänka mig att remiss är skickad till RMC förrän jag har tagit alla prover... Följs gärna åt här, även om jag inte har så mycket att säga om mig själv och min IVF just nu...

Välkommen :) roligt att vi blir fler även om du inte börjat med ivf än. Ska du ha äggdonation efter omständigheterna ? Hos barnmorskan tror jag mest ni ska prata och sen ta blodprov. Borde gå snabbt till ni blir skickade till rmc. Eftersom ni redan vet vad som är fel.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö