fridalilla skrev 2012-06-13 15:55:29 följande:
Min sambo har varit lite fram och tillbaka tycker jag. :p han säger hela tiden att det kommer ordna sig och att om det inte fungerar nu så gör det de senare! När jag tog första sprutan stöttade han inte mig alls :( men hans mamma skällde lite på han sen och då blev han mycket bättre ;) över lag har han väl varit "normal" , men efter äggplock blev han mer känslosam . Jag hade ett plågsamt plock, och han sa : om jag hade vetat att det skulle göra så ont hade jag inte gått med på att göra ivf. När vi fick minus blev han väldigt ledsen . Det kom kanske en eller 2 tårar och det är stort för att vara han. Det var första gången jag såg han gråta. Så man kan väl säga att det var en känslosam bergochdalbana för oss båda.
När min sambo fick veta att han inte kan få barn på naturlig väg fällde han också några tårar hemma och va allmänt ledsen. Naturligtvis. Men det är första (och antagligen enda) gången jag såg han gråta.
Det är hjärtskärande och otroligt rörande med en vuxen man som gråter, speciellt när det gäller en sån grej som att bli pappa...