• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • fridalilla

Visst är det! Vi är oförklarligt barnlösa så min sambo tycker egentligen inte om att vi gör ivf. Han tror att det kommer att bli plus nån gång i framtiden. Men jag vill inte chansa och sen sitta där när vi är 40 och inte fått några barn. Bättre att ta vara på den hjälp man kan få!

• Loo

Hej alla glada!

Hur går det för er och hur mår ni? Själv har jag hållt på att nerreglera mig i en vecka nu och än så länge känner jag inte av behandlingen någonting, förutom några små blåmärken på magen efter sprutorna.

Är det någon av er som gjort det långa protokollet tidigare? Upplevde ni att blödningen som skulle komma under nerregleringen kom vid normal menstid eller senare?

• Tany

Jag var på vul och jag hade bara ett ägg som är större (16 mm) och många små ägg som inte växa.... jag har att avbryta denna behandling nu och börja lång protokoll i augusti.... Jag är verkligen besviken och ledsen :(

• Loo
    Tany skrev 2012-06-19 09:30:16 följande:
    Jag var på vul och jag hade bara ett ägg som är större (16 mm) och många små ägg som inte växa.... jag har att avbryta denna behandling nu och börja lång protokoll i augusti.... Jag är verkligen besviken och ledsen :(
    Usch så tråkigt Tany, jag är jätteledsen för er skull. Fick ni veta när i höst som ni ska göra ÄP och återföring?

• fridalilla

Tråkigt tany! Kan du inte få ta ägglossnings sprutan och ha samlag, och hoppas på det bästa? Många kramar till dig

• Tany
    Loo skrev 2012-06-19 17:16:04 följande:
    Usch så tråkigt Tany, jag är jätteledsen för er skull. Fick ni veta när i höst som ni ska göra ÄP och återföring?
    Jag börjar IVF med mina mens i augusti ... så börjar den den 5 augusti och på dag 21 av min cykel jag måste börja med spray (25 augusti) och fortsätt med spray i 2 veckor (till den 8 september) och då kan jag börja med spruta under vecka 38 och ÄP ska vara på vecka 40 .... så finns det alltid hopp :) hur är det med dig? När vill du börja igen? hade du kort eller lång behandling för första IVF? 
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-06-19 23:14:11 följande:
    Tråkigt tany! Kan du inte få ta ägglossnings sprutan och ha samlag, och hoppas på det bästa? Många kramar till dig
    tack :) När vill du har andra IVF? Det var lång eller kort första gången? hur den andra? krammmmm
  • fridalilla

Jag gjorde kort behandling och det ska jag göra nästa gång med. Jag ska börja med sprutor i september.

• Loo
    fridalilla skrev 2012-06-20 19:00:18 följande:
    Verkar som jag inte behöver försök 2 :) gjorde grav test idag och det visade plus! :)
    Hurra! Vad kul!!!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö