• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • blimamma

Lovvan:  jag förstår hur du känner att vänta, vi väntade på länge också innan fick vi kallese. Vi väntade på 5 månader till innan de kunde börja eftersom vi bodde inte ihop upp till 2 år. Jag tycker det tar ca 3 månader.

Lycka till alla!  

• Carolina12
    lovvan skrev 2012-09-16 19:58:41 följande:
    Vad roligt att ha hittat den här tråden. Jag ska göra ivf i Malmö nu i höst. Om en vecka har det gått tre månader av väntetiden men det står på deras hemsida att man får vänta ca 4 månader nu för ett första samtal. Tänkte höra med er hur långt innan samtalet som ni fick er kallelse? Känner att jag verkligen behöver ett datum för att känna att känna att jag har ett "mål" att räkna ner till.

Lycka till alla!  

Hej! Hoppar in här eftersom det kan bli aktuellt med IVF för mig. Just gjort en insemination men om det inte funkar vill läkaren på RMC sätta oss i kö för IVF. Lät på henne som om det var lång kö. Menar du att från att ni sattes i kö har det gått tre månader utan ens en kallelse? Vår erfarenhet är att allt tar enormt lång tid i Malmö. Förstår verkligen att du vill ha ett datum. Det hjälper. Hoppas du får det snart annars får du väl ringa och tjata lite.. :)

• lovvan

Åh, tack för era svar!

Maybe: Vecka 40 är ju snart! Skönt för er att snart få sätta igång!

Carolina12- Japp, om en vecka har det gått tre månader sen vi sattes i kö och fortfarande ingen kallelse. Håller på att bli knäpp . Det står i remissbekräftelsen att det är vårdgarantin på tre månader som gäller men sen står det på RMC:s hemsida att det är extra långa köer just nu. Vad tråkigt att ni har den erfarenheten att allt tar så lång tid. Hoppas, hoppas att inseminationen fungerar för er!  

Imorgon ringer jag RMC och hör.  

• Carolina12

Tack Lovvan! Ja gör det! Hoppas du får ett besked av dem på tel. Ibland är de ju sena med att skicka ut bev. Ni kanske har en tid som väntar. Lycka till!

• Karin13
    lovvan skrev 2012-09-16 19:58:41 följande:
    Vad roligt att ha hittat den här tråden. Jag ska göra ivf i Malmö nu i höst. Om en vecka har det gått tre månader av väntetiden men det står på deras hemsida att man får vänta ca 4 månader nu för ett första samtal. Tänkte höra med er hur långt innan samtalet som ni fick er kallelse? Känner att jag verkligen behöver ett datum för att känna att känna att jag har ett "mål" att räkna ner till.

Lycka till alla!  
    Välkommen hit!
    Jag kan tänka mig att väntetiden för IVF för tillfället är fyra månader eftersom RMC haft semesterstängt en månad under sommaren. Vi gjorde en IVF i våras som misslyckades och har precis börjat på vårt andra försök. Vi fick vänta fyra månader på en andra IVF p.g.a. semestern. Jag har också något minne av att de inte skickade ut kallelsen till det första mötet sådär jättelångt i förväg, några veckor.
    Hoppas du får en tid snart, det kan ju inte vara så länge kvar tills det är din tur. Att bara vänta är inte speciellt roligt.
    Lycka till! 
  • fridalilla

Välkomna alla nya :). Igår kom mensen så på onsdag är det dags för sprutor ! Ska snart ringa rmc och säga att mensen kommit

• Maybe
    lovvan skrev 2012-09-16 21:26:05 följande:
    Maybe: Vecka 40 är ju snart! Skönt för er att snart få sätta igång!

Ja, det är verkligen skönt att det äntligen börjat hända något! 
    Har gått i ett år och bara väntat på kallelsen... 
  • fridalilla

Alltid lång telefon kö! Nu är det så många som ringer så jag hamnar inte ens i kö. Försökt snart i en timme..

• fridalilla

Äntligen fick jag tag på dem :) på fredag ska jag på första vul och antagligen ett till på måndag. Tyvärr ska min sambo jobba på fredag så jag får gå dit själv :( fast det fick jag göra på ett av vul. Förra gången med. .

• lovvan

Nu har jag vart i kontakt med RMC och tyvärr fick jag tråkiga besked. Just nu är det 4-5 månaders väntetid till första mötet. Jaha, då får man ställa in sig på slutet av november istället då.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö