• lovvan

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Vad roligt att ha hittat den här tråden. Jag ska göra ivf i Malmö nu i höst. Om en vecka har det gått tre månader av väntetiden men det står på deras hemsida att man får vänta ca 4 månader nu för ett första samtal. Tänkte höra med er hur långt innan samtalet som ni fick er kallelse? Känner att jag verkligen behöver ett datum för att känna att känna att jag har ett "mål" att räkna ner till.

Lycka till alla!  

• lovvan

Åh, tack för era svar!

Maybe: Vecka 40 är ju snart! Skönt för er att snart få sätta igång!

Carolina12- Japp, om en vecka har det gått tre månader sen vi sattes i kö och fortfarande ingen kallelse. Håller på att bli knäpp . Det står i remissbekräftelsen att det är vårdgarantin på tre månader som gäller men sen står det på RMC:s hemsida att det är extra långa köer just nu. Vad tråkigt att ni har den erfarenheten att allt tar så lång tid. Hoppas, hoppas att inseminationen fungerar för er!  

Imorgon ringer jag RMC och hör.  

• lovvan

Nu har jag vart i kontakt med RMC och tyvärr fick jag tråkiga besked. Just nu är det 4-5 månaders väntetid till första mötet. Jaha, då får man ställa in sig på slutet av november istället då.

• lovvan

Idag kom äntligen kallelsen till första ivf-mötet på Rmc. Om tre veckor ska vi dit. Tänkte höra med er hur lång tid det tog för er från första mötet till att ni fick sätta igång med ivf.?

• lovvan
    Sessan 83 K skrev 2012-09-28 19:00:25 följande:
    Lovvan: Går ni privat eller via landstiget? Om ni går via LT vet du isof när er remiss skickades från er "hemmaläkare" ner till RMC? Min man och jag väntar också på vår första kallelse ner dit....

Diana0101 och sindyrella 1983. Efter en titthåls op i våras så blev resultatet av detta IVF.... Vi väntar fortfarande på att få komma dit. har väntar i ca 6 månader (!!!) För våra papper "kom bort" men är nu tillbaka igen! Så förbered dig på lååååååååång väntan!

Vi går privat. Remissen från min gyn skickades runt den 20 juni sen fick vi remissbekräftelsen från rmc den 26 juni. Exakt på dagen tre månader senare fick vi kallelsen till Rmc för första mötet. Hoppas du får kallelsen snart! Väntan är så jobbig!

Tack alla andra för era svar. Verkar som att det blir ytterligare lång väntan efter första mötet. Men nu är vi iaf inställda på det och väntat har man ju gjort förutFlört!  
  • lovvan

Fick brev från Rmc idag. Vårt första besök har blivit framflyttat till den 5 november pga läkarbrist. De verkar ha lite väl mycket att göra där. Håller på att bli tokig av all denna väntan!

Kul med lite nya bloggar. Ska kika in  

• lovvan
    fridalilla skrev 2012-10-05 19:29:14 följande:

Tråkigt med denna väntan! Hoppas att du står ut och att tiden går fort . Njut av såna saker man inte får göra sen när man är gravid ;) jag ångrar att jag inte åt mögelost med ett gott glas vin till ;)

Tack för dina peppande ord. Väntan känns så jobbig men jag ska försöka att njuta av sånt man inte får göra sen, som du sa. Idag tod jag dig på orden och tog ett glas vin
  • lovvan

Nu var det längesen jag var här inne och skrev men jag har följt er litegrann i det tysta . Grattis till er som har plussat och mina tankar till er som fått negativa besked. 

För ca en månad sen var jag på RMC för ett första möte. Eftersom min mens kommer som den vill fick jag preliminära startdatum. Så för min del börjar jag med Provera i v 1, sprutor i v3, och äggplock i vecka 5. Äntligen närmar det sig! Tack ni andra för att ni delar med er   

Just det, blev det någon träff bland er i tråden?  

• lovvan

Äntligen börjar det hända lite grejer för oss alla. Idag fick jag min mens efter en Proverakur och jag är nu inbokad på vul nästa torsdag.  Ska bli spännande att följas!

• lovvan
    Lund76 skrev 2013-01-29 09:48:57 följande:
    Hallå! Har precis varit på VUL, hade 8blåsor, 4 på vardera sida! Ska göra ÄP på fredag! Spännande... :))

Jag har också planerat äggplock på fredag. Ska in på ett tredje vul imorgon och får då veta med 100 procent. Lycka till!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö