• lovvan

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany skrev 2013-01-29 19:25:52 följande:
    Iovvan : lycka till för imorgon och ÄP :) jag har FET på fredag också.

Tack!
  • lovvan
    Lund76 skrev 2013-01-29 20:20:16 följande:
    okej men då hoppas jag på att du får ett positivt besked imorgon så du också får göra ÄP på fredag! :)  Om allt går som det ska så sätter dom väl in det igen nästa vecka, hoppas det iaf ?! Less på allt vad sprutor å spray heter nu.... Flört 

Ja i början av nästa vecka måste det väl bli. Men nu är jag jättenervös för att äggplocket ska gå bra och att äggen verkligen blir befruktade. Less på sprutor har man hunnit bli jaTungan ute
  • lovvan

Panik! Snälla finns det någon som kan svara fort!

Snälla hjälp. Jag ska göra äggplock på fredag. Som jag förstod det skulle jag ta ovitrellesprutan idag klockan 23 men läkaren kollade även så att jag hade en Orgalutran kvar. Sa jag verkligen ta båda dess nu ikväll. Hur har ni gjort?

• lovvan

Tack till alla som svarade på mitt deserata inlägg. Har pratat med RMC idag och tydligen skulle orgalutranen ha tagits så fort som möjligt efter mitt läkarbesök igår så att det hann gå några timmar mellan sprutorna. Detta uppfattade inte jag så nu kan allt vara förstörtGråter. Men hur detta påverkat vet vi inte förrän imorgon vid äggplock.

Tinapina: Jag känner med digRynkar på näsan.  

• lovvan

Jag fick ut 10 ägg idag på äggplocket. Hoppas de ringer med glada besked imorgon.

Lund76: Härligt att ditt äggplock också gick bra!

Maybe: Även jag håller tummarna för dig!

Jag är 29         

• lovvan

TheMrs81: Grattis till ett härligt besked, och tack för lyckoönskningen!

Lund76: Ja man är allt lite mör och lättad på samma gång. Men nu är jag sjukt nervös och väntar bara på att de ska ringa från RMC och berätta hur det har gått. Håller också tummarna för oss båda!  

• lovvan
    Lund76 skrev 2013-02-02 09:30:30 följande:
    Samma här!Obestämd Dom sa att dom skulle ringa innan 11 fr RMC så jag försöker tänka på annat men det går inte så bra!! Cool

Jag har i stort sett suttit och stirrat på telefonen i tre timmar nu. Det får inte tiden att gå fortare.Flört! Bara en timma kvar nu!
  • lovvan

5 av 10 ägg blev befruktade. Återföring imorgon! Så glad och lättad!

• lovvan
    Lund76 skrev 2013-02-02 12:02:34 följande:
    Sorgebesked! Inga av mina 5 ägg blev befruktade så nu får jag pussa på min 7årige son å försöka hitta kraft att orka försöka igen! Lycka till Lovvan! :)

Åh vad ledsen jag blir för din skull! Skickar styrkekramar till dig{#emotions_dlg.flower}
  • lovvan
    Tany skrev 2013-02-03 19:08:52 följande:
    Iovvan : hur är det med ET ? När är din TD ?

Nu har jag fått tillbaka ett litet embryo och känner mig sååå glad. De resterande fyra äggen ligger i frysen
  • lovvan
    Tany skrev 2013-02-03 20:21:22 följande:
    Iovvan : Grattis :) När är testdag för dig? Jag ska updatera listan

Testdag den 14 februari! Tack för att du uppdaterar.
  • lovvan
    Pärla84 skrev 2013-02-03 19:48:21 följande:
    Lovvan- grattis!! Hur kändes/ gick det till på äggplocket?

Tack! Jag var jättenervös men det gick bättre än väntat. Mycket tack vare en jättegullig sjuksköterska som verkligen lugnade en och ökade på dosen smärtstillande när det behövdesFlört. Man fick ta på sig sjukhuskäder, kissa och väga sig. Sen fick man hoppa upp i gynstolen. (eller hoppa och hoppa, kanske inte riktigt efter det lugnande som  man fått). På en skärm såg man hur läkaren tömde äggblåsorna och på en annan skärm såg man hur labbet arbetade med att fånga upp äggen ur vätskan. Förutom smärtan (som man tar sig igenom) så tyckte jag det var en ganska häftig sak att vara med om. Känslan när labbet ropade att de hittat första ägget går inte att beskriva

Efteråt fick man vila lite och sen serverades frukost. Har aldrig ätit så god frukost, haha. Tungan ute  
  • lovvan
    Lund76 skrev 2013-02-03 12:49:13 följande:
    Hej! Ja idag känns det tungt, allt hopp bara försvann... Läkaren ringde samma dag o berättade hur vi skulle gå tillväga nu så det känns skönt med en plan. Jag ska göra samma behandling, synarela o Gonal-F. Kanske kommer å starta igen i slutet på mars så det blir skönt med en liten break från detta nu!
    Hur går det för dej?

Vad skönt att ni får komma igång hyffsat snart igen. Varje försök ger ju läkarna lite mer information att jobba utifrån för att göra behandlingen så bra som möjligt. Planen de har för nästa gång kommer säkert fungera bättreGlad
  • lovvan

Tany: Inte meningen att skicka lyckoönskningar efter att du skrivit att testet visade negativt. Ser att vi skrev exakt samtidigt och då blev det så.

Är såå ledsen för din skull Tany. Kram på digHjärta  

• lovvan
    Sessan 83 K skrev 2013-02-14 17:59:35 följande:
    Lovvan: Hur gick det med graviditetstestet?  Kram

Jag gjorde testet där jag bor och har sedan skickat det till RMC. Därför får jag inte svar förrän imorgon! Det är nervöst nu. Vill bara att det ska bli imorgon eftermiddag!
  • lovvan
    Sessan 83 K skrev 2013-02-15 15:28:38 följande:
    Lovvan: Hur har det gått idag, nu måste du ju ha fått ett besked?!Solig kram

Jag är gravid!Hjärta Vill knappt tro på det och började storgråta när RMC ringde. Känner sådan lycka. Nu vill jag bara nå hela vägen fram. 

Tack för alla tummar! Håller mina tummar för att alla ni i tråden som fortfarande kämpar ska få ert plus snart med! Kram  
  • lovvan

Tack för alla grattis! Det känns fortfarande overkligt men såklart väldigt härligt!

Tizzle: Härligt att du nu ruvar! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra!  

• lovvan

Diana0101: precis samma sak hände mig när jag försökte nå kvinnoklinken i Malmö. Kom inte fram på en hel kväll utan blev ombedd att lägga på luren! Eh!! Kom fram till kvinnoklinken i en annan stad tillslut!

Strandhem: även jag håller tummarna för dig!

• lovvan
    Rosenäng skrev 2013-03-05 12:58:38 följande:
    Åh så kul att där var fler idag, hoppas det blir samma för mig :). Undra om vi hade samma läkare första VUL, upplevde också att det var otydligt och ingen information alls. Kändes bara som löpande bandetfabrik, in och ut ur rummet. Karina tror jag hon hette...  Lycka till på fredag!

Håller tummarna Strandhem! 

Jag har varit jättenöjd med alla läkare som jag har träffat på RMC, förutom Karina. Hos henne kändes det verkligen  som en löpande-band-fabrik. Innan jag ens kommit ur rummet hade hon tagit upp sin mobil och ringt och bestämt lunchdejt. De andra läkarna var jättenoga vid vul (gjorde 3) och mätte och mätte men Karina bara tittade lite hastigt och sen var det klart. Sen gjorde hon så att min behandling gick lite fel. Hon sa nämligen att jag skulle ta sista orgalutranen samma dag som ovitrellen men hon nämnde inte att jag skulle ta den direkt efter mitt besök hos henne så jag tog den på kvällen som jag alltid gjort (eller bara halva, fick panik för att det kändes fel och drog ut den). Tog Ovitrellen två timmar senare och var sedan ett nervvrak innan äggplock. Läkarna kunde nämligen inte säga hur missen påverkat resultaten och om äggen gick att plocka. Men allt gick ju bra. Men som sagt, dåliga erfarenheter av denna läkare.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö