• nl2012

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej på er!
    Är det ok om jag är med i tråden?
    Min bakgrund: Gjorde min första ivf i våras Minus I onsdags skulle vi göra FET men inget av våra 2 embryon klarade upptiningen Gråter
    Så nu är det dax att ta nya tag med spray, sprutor och äggplock mm.
    Planeringen ser ut så här: spraystart 4/10 äggplock v 44 under förutsättning att blödningen efter behandlingen inför FET var mens och inte en mellanblödning för då kommer allt att förskjutas.....  

• nl2012

God morgon på er alla tappra tjejer!

Vill någon lägga in mig i listan? Vet inte hur man gör. 

Ha en bra dag Solig 

• nl2012
    Tinapina skrev 2012-09-25 09:54:12 följande:
    Snart dags för mig att börja spruta. Inte lika orolig denna gången, skönt! Men först ska nya prover tas och mannen lämna mer spermaprov, många resor till Malmö blir det:)
    Ja, många resor bli det, men denna gången ska vi göra mycket som möjligt på distans så vi slipper köra ner till Malmö så ofta. Går allt som det ska behöver vi inte åka dit förräns det blir dax för äggplock. Skönt, för så roligt är det inte att pendla fram o tillbaka........
  • nl2012
    Libra1 skrev 2012-10-18 21:07:47 följande:
    Hej alla!
    Jag tog 1 veckas paus från allt men är tillbaka nu. :)

Imorgon börjar jag spraya med Synarela. Är jättepepp!!! Fler som sprayar just nu?
    Hej! Sprayar med Synarela sedan den 4è oktober. Ikväll tar jag min 3è spruta så det går framåt......
    Vad bra att du känner dig peppad!
    Kram på dig!  
  • nl2012
    Tany skrev 2012-10-18 21:42:42 följande:
    Nl2012: vilken tid du tar synarela ?
    Tog sprayet kl 8, 14, 20. Nu kl 8, 20. 
  • nl2012
    Maybe skrev 2012-10-29 21:35:15 följande:
    Efter man misslyckats med en IVF och fått mens, är det vanligt att mensvärken blir mycket värre och man blöder myyycket mer än vad man brukar göra? Jag blöder mycket i vanliga fall men bara de första två dagarna sen är det ganska lite. Jag blöder fortfarande floder....
    Likadant med mensvärken. Jag har enorm mensvärk första dagen sen känner jag ingenting i vanliga fall. Men nu har jag fortfarande hemsk mensvärk samt att det hugger till lite emellanåt.
    Är det normalt?  
    Jag blödde och hade ont, betydligt mer än vid normal mens efter misslyckad ivf. Styrkekramar till dig!
  • nl2012
    Tant Groda skrev 2012-11-05 15:04:55 följande:
    Nästa td är den12/11.
    Mitt hcg ligger på 31, de räknar grav vid 50. Gravtest visar positivt vid 20 och vid 25 är man troligen gravid. Då bara att vänta. Lite jobbigt.
    Hoppas att du är en låghormonare. Det var min kompis och hon fick lämna 3 blodprov innan de kunde konstatera att hon var gravid. Håller mina tummar hårt för dig Solig
  • nl2012
    Malphie skrev 2012-11-06 11:39:21 följande:
    Hemma efter ÄP! Är väldigt trött så jag ska försöka att sova en stund nu.

18 ägg plockades ut :)
    Bra jobbat, det var ingen dålig utdelning!! Vila nu & försök att koppla av Solig
  • nl2012
    Tany skrev 2012-11-06 12:15:57 följande:
    testet är negativt och jag måste vänta tills januari för FET.
    Fy, vad tråkigt Tany! Tillåt dig att vara ledsen några dagar och ta hand om varandra! Det gjorde jag när samma sak hände mig i maj. Många varma kramar!
  • nl2012
    Tany skrev 2012-11-06 12:23:40 följande:
    tack. Det var första försöket i maj? är du i fräscha cykel igen?
    Ja det var första försöket. Skulle gjort fet tidigt i höstas men våra 2 små embryon klarade inte upptiningen.
  • nl2012
    Tany skrev 2012-11-06 15:19:27 följande:
    nl2012: Vet du vilken avfrostning teknik de använder? heter förglasning på engelska? Om det är, är det en bra metod för att hjälpa embryot att överleva. men om de använder den gamla metoden är riskabelt.
    vet hur gammal var du embryon? Jag menar efter hur många dagar de sätter dem i frysen?
    När vill du börja om med en ny cykel?
    Din första fråga har jag inget svar på, men jag tror att mina embryon var 2 dagars.

Denna omgången var tanken att sätta in 3 dagars men de ringde mig så det blev 2 dagars igen. 5 av 11 blev befruktade. Inga var dessvärre frysbara men däremot sattes ett embryo in i fredags. Ingen förhoppning alls, vet inte varför men jag är förberedd (så bra jag nu kan) på att försöket kommer att misslyckas. Vet att man ska tänka positivt men det känns som om kvaliten på äggen är dåliga men men förhoppningsvis har jag fel. 
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö