• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • Lowa77

Ähh!! Jäkla telefon, nu hade jag skrivit en presentation som bara försvann... :-/. Hoppas jag får vara med ändå?! :)

Är 35 år och har nyss plussat efter vår första ivf/icsi! Ser verkligen fram emot vul den 7e mars! Först därefter känns det som att man kan tro på det på riktigt! Har gått på Sahlgrenska och hade ÄP den 31/1. Har inte så många symptom utom trötthet och spänd i magen, känner mig redan svullen?!
    Hur tidigt började era symptom? Jag verkar vara "sist ut" här än sålänge... BF 22 okt...

• Caspianne

Grattis Aneleh001! Så underbart ! Vad glad jag blir! Jag känner igen dig från ÄD-trådarna!

Grattis Lowa!

Den här HCG-tabellen har jag hittat, så det ser nog jättebra ut!
    Vilken vecka är du i ?  Hur många embryon fick du tillbaka och hur många dagar är de/den odlad?

Vecka 3: 5 - 50
    Vecka 4: 4 - 426
    Vecka 5: 19 - 7340
    Vecka 6: 1 080 - 56 500 
    Vecka 7-8: 7 650 - 229 000

Jmelb: Vad jobbigt su har det!. Åksjuketabletter ska också funka. Postafen till natten (man blir trött av dem) och så finns det andra som man kan ta på dagen, (har läst i gravtrådar), men kommer ej ihåg namnet. Ett annat tips är att ha tex mariekex till hands.

Intressant att bananer ska hjälpa mot illamående! Har i princip varit svagt, svagt illamående i ett dygn och igår åt jag 2 st bananer i stort sett på raken på jobbet. Ha ha 

Ojoj, Susanba, du kommer att få fullt upp! Men ett kärt besvär, förstås. Ja, positiva tankar nu!
    VUL steg 1
    v.12 steg 2

Vände och vred på ett 2-pack CB digital med veckoindikator som visar tom v.5, men vågade inte köpa och testa...  

Odessa: Det där med träning är mitt dilemma också. Jag är van att vara aktiv och rida (har två egna hästar) men har ej vågat göra det under ruvning och inte nu heller.
    Känner dock att jag mår dåligt av att inte få röra riktigt på mig, samtidigt så är jag ömsom svullen och har molvärk.

Men, ja, det gäller nog att lyssna på sin kropp. Om du mår bra kan du nog göra det du vill!  

//Fd Tazty/Caspianne  

• Caspianne
    Kvitter skrev 2012-02-21 17:21:44 följande:
    Grattis odessa! Vad härligt att få det bekräftat att det finna en litet hjärta som slår därinne! Gud vad jag längtar till fredag. Jag känner mig mer och mer osäker på att det finns nått där inne!

Jodå Kvitter, det är klart den är där! Kram!
  • Kvitter

Åh vilken bra tabell med hcg värden! På väg hem från jobbet nu och köpte ett CB mef veckoindikator!

Förra gången stod det 3+ på. Tror ni kan testa nu i kväll eller är det fortfarande viktigt att det är morgonkisset! Vill ju inte riskera att det står vecka 1-2!! Då blir ja ju jättenervös!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • aneleh001

Caspianne: tack!!! Känner igen dig med och nu vänder vi trenden. Jag fick två bastisar tillbaka den 3 feb. Började blöda efter en vecka och blev super negativ men hade drygt 400 på dag 13 och sen steg hcg:t till 1500 till dag 18. Ska på tidigt vul på fredag för att se en hinnsäck förhoppningsvis. Såå nervös. Har alla symtom??

• Kvitter

Caspianne: vilka CB hittade du förresten som visar till och med vecka 5? Jag har bara hittat som visar 3+!

jag testade förresten nu. Det tog jättelång tid innan det kom fram. Hann bli riktigt nervös och tänka många dystra tankar men till slut så kom "gravid 3+" upp. Phu! Då har ju inte nivåerna sjunkit iallafall!!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • pölsan

Kvitter - När det står 3+ så innebär det minst tre veckor sedan befruktningen, vilket motsvarar graviditetsvecka 5 eller mer. Tror det står något också om att veckoresultatet kan bli tokigt om man väntar fler än ett barn och om man är längre in i graviditeten. Kanske blir för mycket hcg! Jag hoppas på ett 3+ imorgon bitti...

anneleh - så spännande att göra VUL så tidigt. Är det av någon särskild orsak?

Välkommen Lowa! Typiskt när det man skrivit försvinner. Själv har jag inte vågat räkna ut mitt BF än.

Hoppas ni har haft lagom med graviditetssymtom - tillräckligt för att känna sig lugn, inte så mycket att ni känner er sjuka.

pölsanHjärta 

• Jmelb

mår fortfarande lite illa, men det har blivit bättre, men om det beror på mina akupressurband eller inte, vågar jag inte svara på, men jag vågar inte heller ta av mig dom för att se efter. så de kanske hjälper lite.

Det kan oxo bero på att jag äter något litet kex, frukt,macka varje timme, så det kanske är det som håller illamåendet i shackt.
    Min kära kollega försökte trösta mig med att det är pga att graviditetshormonerna är så höga i kroppen som gör att man mår illa och vissa reagerar mer på det än andra.Så jag får väl se det positivt att den finns nog därinne och mår bra. längtar till VUL om en vecka.

Jag skulle vilja vänta med att berätta på jobbet, men de börjar nog misstänka att något är galet för jag är helt ur jängorna. och vi är bara 13 st på mitt kontor (inkl min chef) så det syns så tydligt när någon inte mår bra..

• susanba

Hej alla kämpare!!! Ja herrrguuh vd illamåendet har tilltagit!!! Kan äta..men mår illa sen..hemskt jag jobbar dessutom som kock nu o matoset står mig upp i halsen....men som sagt e ju glad iaf för få hoppas man allt går bra till därinne..... Helstvill man bara sova.... Lycka till imorn Kvitter!! Det e en vecka o 4dagar till minVUL.....suck.. Gonatt har jag lust o säga..... . ..

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?