30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Suck. Blir så jävla trött på vården. Ringde och skulle boka tid för två veckor sen, men då fick jag antingen vänta till mitten på mars eller återkomma om två veckor för att boka en akuttid. Idag svarar de med att de inte har några tider denna veckan, men jag fick iaf nästa tisdag 28/2. MEN sen säger hon att eftersom jag hade min sista mens 3/1 är jag i vecka 7 då. Detta ifrågasätter jag och menar att det bli väl V9 men nej enligt hennes beräkningar är det så. 2 veckor hit el dit har ju ingen betydelse för världsfreden, jag vet, men just nu är detta ganska relevanta uppgifter för mig. Hjälp, va fan gäller?!?
Förrästen, grattis Odessa!!!
Grattis Odessa!!!!
Så glad för din skull !!! Måste kännas skönt!! Det känns nästan som en domedag denna första VUL...
Hoppas det går lika bra för oss andra!!!
Caspianne, vad skönt o åka bort över helgen!! Man behöver som sagt mindpeace :)
Själv ska jag ta hand om gudbarn och två brorsdöttrar, 5,7 o 9 år.... help!!! sleepover & Tom Titts står bla på schemat så jag lär väl också ha fullt upp!! :)
grattis odessa. vad underbart att få se ett litet hjärta. gald för din skull.
volvofru: jag vet inte hur hon räknade, men jag skulle säga precis som du att du är i början av v.9 om en vecka.
Kollar man på alla graviditetsberäkningar så borde du vara i slutet av v.7, början av v.8 idag.
själv mår jag jättekonstigt.. känns mer som om man är sjuk än gravid. Känns hela tiden som om jag inte har ätit på ca 15 timmar och mår illa p.g.a. det. magen är uppsvälld för jag måste äta något ungefär varje timme för att inte må helt kasst. Har precis gått iväg till apoteket och köpt SEA-BAND, (akupressur-armband) för att se om det hjälper något.. Jag får lixom panik av att gå runt med ständig hungerkänsla fast jag mår illa och inte sugen på att äta.
inte lätt att vara fokuserad på jobbet nu när man känner att man ev. måste springa på toa då man börjar känna av lite kväljningar. hua hua.. samtidigt som man inte vill klaga,när jag äntligen kanske har fått de man önskat i flera år.
Hej, skriver till mig på listan. Hoppas det är ok. har äntligen blivit gravid efter 3 IVF och 6 ÄD. har inte fått tid för VUL än. HCG i måndags, dag 17 var 1525. Det måste väl vara bra eller vad tror ni? Inte så mycket symtom än förutom lite ömma bröst. Lycka till alla!!!
KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2 BF 10/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
Caspianne: Skönt att få komma bort och bara ha det riktigt trevligt en helg!
Volvofru: Det brukar räkna från ÄP + 2 veckor. Jag hade min ÄP den 18:e, så i morgon är jag alltså i v.7+0, så du borde vara i v.7+1 i dag?!
Susanba: jag tror CB visar fler veckor allteftersom, då HCG hormonet höjs hela tiden.
Jmelb: Hoppas akupressurarmbandet hjälper, jag har precis börjat må illa nu i dagarna, speciellt efter en måltid, men de säger att bananer och ingefära ska hjälpa, kanske värt att prova om du inte redan har gjort det!
Aneleh001 och Pinkiepie: Grattis till plus och välkomna till tråden!
Rikolin: haha, yes, chips och läsk ordinerade läkaren mig när överstimuleringen var som värst! För mig har det börjat gå över, men jag får inte börja rida på en månad med risk för att äggstockarna snurrar sig... Det är fortfarande 6cm stora men svullnaden har börjat gå ner. Får nästan på mig mina favoritjeans nu.
Hur gör ni andra med träning, simning måste ju vara bra och ok? Vad tror ni?
Grattis odessa! Vad härligt att få det bekräftat att det finna en litet hjärta som slår därinne! Gud vad jag längtar till fredag. Jag känner mig mer och mer osäker på att det finns nått där inne!
Grattis och välkomna Pinkipie och aneleh001 Pinkipie, kan inte du också lägga till dig i listan?
Susanba - Som nån har svarat så finns det clearblu test där man kan få angivet hur många veckor man varit gravid. Men den slutar räkna vid 3+. Men om jag fick två till tre veckor förra veckan så borde det ha stigit nu. Det säger kanske inte så mycket, men då har ju i alla fall hormonnivåerna stigit.
volvofru - så förvirrande med veckorna. Vecka sju eller vecka nio är ju stor skillnad. Det som kan vara lite snurrigt ibland är att den räknar att t ex 7+2 är vecka sju och andra säger vecka åtta om det.
Odessa - Grattis Så skönt att såg bra ut! Simning ska var jättebra. Jag skulle kanske vara tveksam till simning om jag haft blödningar. Fast det kanske är dumt tänkt?
Jmelb - berätta om banden funkar! Illamående är väl det enda symtom jag själv känner av.
Hoppas ni andra i tråden har det bra
pölsan
Skönt o hörs odessa!! Som sagt ingen graviditet är väl lik en annan..men skönt o hålla ihop i denna tråd o höra fler med likande symtom/icke symtom... Är det någon som varit med om vul m.tom hin nsäck? Hur vanligt..el.nej förresten fel o fokusera på det!! Positiv energi nu!!