• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • Kvitter

Jag tränar inte så överdrivet i vanliga fall så det blir som vanligt bara raska promenader nån gång i veckan.
    Vad gäller sex så är jag inte det minsta sugen när man känner sig svullen och lite öm. Och "riktig" sex undviker vi med däremot lite "lättare mys" (ja utan penetration, låter så dumt bara!) det har vi haft.
    Det kommer nog dröja innan jag vågar göra det på "riktigt" nu. Som tur är tycker vi lika i den frågan!

Idag vaknade jag och mådde INTE illa!! Då nojjar man för det! Aldrig är man nöjd. Känner mig inte alls gravid idag! inte så svullen, inte illamående. Högre temp fortfarande så jag hoppas allt är som det ska!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Kvitter
    Har vi nån lista? Om inte kan ni väl fylla på om ni vill!
    Vet inte vilken info ni vill ha med men skriv som ni tycker!

KVITTER:

ÄP 18/1
    TD 8/2
    VUL  24/2
    BF ca 9/10
  • Jmelb

Jag känner mig allmänt trött.. kanske mest på grund av att tankeverksamheten kring denna ev. graviditet tar mkt utrymme.

Igår fick jag munsår och petade på som vanligt min salva.. (har typ munsår vartannat år eller så) och sen läste jag på nätet att man INTE ska använda salvan, så nu har jag slutat med den och har fått världens utbrott.. som tur var hittade jag på nätet att detta är väldigt vanligt när man blir gravid och hormonerna spökar, så jag får väl se det som något positivt, fast det inte känns så nu.. min underläpp ser ut som angelina jolie :)

Jag har tänkt att jag ska börja träna smått nästa vecka.. lyckades ju köpa nya träningskläder och skor efter jul som jag ännu inte haft jättestor glädje av.  vill helst ta det lugnt, men samtidigt känner jag att jag blir ganska deprimerad av att inte träna.

Vad bra med en lista, jag fyller på genast

KVITTER:
    ÄP 18/1
    TD 8/2
    VUL  24/2
    BF ca 9/10

Jmelb:
    ÄP 20/1
    TD 7/2
    VUL  1/3
    BF ca 11/10

• Caspianne

Jag känner som du Lmelb, att jag blir lite olycklig av att inte träna (rida) som är min sport...
     Hänger på i listan: 

KVITTER:
    ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄP 25/1 TD 10/2 VUL 3/3  

• Odessa

Hej!

Jag hoppas också in här! Detta är mitt första IVF-försök, jag är 32 år och har ett MA i bagaget vid en graviditet på naturlig väg.

Nojjar därför väldigt mycket, det är nästan så att jag önskar att jag kräktes flera gånger per dag bara för att känna att det verkligen frodas där inne. Tycker att jag har känns mig lite illamående och efter sovstunder mitt på dagen mår jag väldigt illa. Var också tvungen att gå och köpa chokladrån i dag för att jag blev så sugen på just det, har nog aldrig köpt det förut och inte ätit det sedan jag var barn! Märkligt. 

Jag saknar träningen otroligt mycket och håller på att bli galen, men får inte röra på mig pga att jag blev överstimulerad, annars säger de väl att man ska leva som vanligt och att det är bra att träna om man gjorde det innan!

Vilken bra tråd och roligt att följas åt!
    Jag skriver in mig i listan:

KVITTER: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄP 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2

• Caspianne

Stort grattis Odessa!

Jag har också börjat nojja igen. De senaste dagarna har min mage slutat vara svullen och jag känner i princip ingenting på förmiddagrna, mår heller inte illa eller är yr länge.

Annars har jag haft endel 'växtvärk', men ja... det är jobbigt att leta efter bekräftelser heeela tiden.
    Måtte den lilla myran vara kvar! 

Hur mår ni andra?  

Men jag är iallfall fruktansvärt vimsig (mer än vanligt) märker jag. Har tex blandat ihop ÄP och ET i listan märker jag.

Ändrar:
    KVITTER: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3

• Jmelb

intressant.. Då känner vi nog alla likadant.. jag är så trött i huvudet då jag tänker på detta konstant och man söker bekräftelse genom att känna efter hela tiden.. Vill bara ha varit på VUL så kanske man kan koppla av lite mer iaf.

Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10

• Kvitter

Gud så skönt att läsa att fler inre känner lika mycket längre. Jag har ju varit full av symtom men igår och idag har jag inte alls kännt lika mycket. Inget illamående direkt, inte svullen alls och jag somnade inte i soffan igår! Kan kroppen har vant sig? Jag blir så nojjig och nervös!

Dom sk spökveckorna börjar väl inte ännu?!

Längtar så till vul. Men vad nervös man kommer vara om symtomen avtar mer!

• Odessa

Skönt att vi alla känner lite likadant!! Det är ju säkert helt normalt. 
    Jag vill bara att VUL dagen ska vara här nu. Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för oss alla.

Och stort grattis även till er! 

• susanba
    Odessa skrev 2012-02-16 11:16:14 följande:
    Skönt att vi alla känner lite likadant!! Det är ju säkert helt normalt. 
    Jag vill bara att VUL dagen ska vara här nu. Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för oss alla.

Och stort grattis även till er! 
    Hej alla vul väntare! :)
    Vad skönt och läsa att flera inte har några symtom!! Jag e skitnojjig vill ju må illa, för att det är bra tecken typ...vad knäpp man e... Men det är ju inte så konstigt kanske, superförkyld och ont i halsen, så det tar på krafterna det med. Visst undrar man om pyret e kvar..? Pratade med min granne igår som är i sista triesten av sin graviditet som väntar sitt andra barn, hon försökt lugna mig med att hon kände typ symtom när den förväntande mensen inte kom, Sedan har började inte hon känna av ngt förrens i typ v 8-9..antar att detta är så individuellt, en annan kompis mådde illa from. början och i 4 mån....

Ja det är väl bara att vi stöttar varann och håller glädjen och modet uppe, man får väl ta ut lite glädje i förskott, jag menar händer det hemska mf..så får man bearbeta det då och kämpa vidare, trots allt tänker jag på att jag aldrig i mitt 39årig liv varit gravid och det är en fantastisk känsla/tanke.

Lägger till min historik med då ra ; )
    Caspianne, japp vi e close :)

Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3

åhh ser att jag har senast VUL help....kan inte den dagen bara vara här snart..
Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?