30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
självklart får du vara med här i tråden.. grattis..
fyll på gärna i vår lilla lista.
Jag har börjat inse att jag är konstant hungrig.
efter ca 10 min när jag ätit klart så får jag en hungerkänsla, precis som om jag inte har ätit på flera timmar, typ att man är så hungrig att magen kurrar och man mår nästan lite illa.. herregud.. jag kommer ju gå upp hur många kilo som helst om jag ska äta hela tiden.. någon annan som känner igen sig?
Jmelb: Nej ja e tyvärr tvärtom, mår illa hela tiden, värst blir det efter jag ätit. Har konstant en äcklig smak i munnen, typ som när man e sjuk, blää. Igår hade jag sån molvärk i rygg å mage att jag trodde mensen skulle komma, men icke då . Pölsan: När ska du på vul?
Pölsan: välkommen!! Jag har också en lite redan. En tvåårig flicka. När har du vul?
Här är en till som mår illa, men är ändå hungrig!! Ibland blir illamåendet bättre när jag ätit och ibland blir det mycket värre! Snurrigt!
Tack för väkomnandet
Nu har jag lagt till mig i listan. Väntan på VUL känns verkligen lång tycker jag. Håller tummarna för lyckat VUL Odessa!
KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Hej!
Får man hoppa in här, verkar vara en perfekt plats!!
Känner igen några!
Här kommer lite info.
Är 34år, vi har försökt i över 3år innan vi lyckades genom IVF.
Gjorde ÄP 23/1 ET25/1 testade plus för första gången i mitt liv på dag 14!!
Bor i Kalmar.
Har inte så mycket känningar än, ibland lätt illamående, men däremot har jag åkt på överstimulering så jag mår kasst i övrigt, supersvullen mage, får syra i benen så fort jag gör ngt, håller på att svimma om jag böjer mig ner och upp igen, hjärtklappning och andfådd. Annars inget.
Är iväg på jobb och skall göra VUL så snart jag kommer hem ca 20 mars.
Vågar inte heller tro på att det är sant förrän jag ser ett hjärta slå.
Fick testa idag igen för att tro lite på det! : ))
Hej Rikolin, Välkommen!
Jag testade också plus för första gången i mitt liv på RD16, tog testet en dag efteråt men har inte vågat testa igen..
Välkommen Pölsan, ser att vi har samma VUL dag 6/3 känns så förbannat långt till dess arrhh....
Känns så skönt att läsa att andra har samma slags symtom, jag mår i princip alltid illa efter jag ätit....och kan inte äta lika mycket längre..det tar liksom stopp ( vilket inte är så dumt för jag har några kg övervikt :)
Dessutom mår jag sämre på kvällarna, på dagarna mår jag topp och känner mit helt "ogravid" Men så har man j ju inget och jämföra med,,,
Gonatt och sov gott allihopa!!
Välkommen rikolin! Kul med en till som är från denna sidan sverige mellan kalmar och karlskrona är det ju inte så långt!
Oj du får vänta länge på ditt vul då?!
Lycka till idag Odessa!
Kul att du är här Rikolin! Du blev alltså överstimulerad...! Visst är det fruktansvärt, men mitt gick över på två veckor. Ät mycket chips. Det hjälper. Har du fått tömma vätska?
Tack Kvitter! Men det är i morgon, jag har visst skrivit fel datum, är inställd på det värsta eftersom mina bruna flytningar inte upphör, å andra sidan borde det kanske kommit i gång efter så här lång tid. Det har hållit på i 10 dagar nu. Åh! Kommer vara väldigt nervös.
Välkommen Pölsan!
Hur mår alla? Trevlig vecka!
Hej Rikolin! Då har du verkligen lång väntetid tills VUL. Fast å andra sidan så har du möjlighet att se en liten krabat där och inte bara en böna.
Susanba - Ja det känns som en evighet tills VUL! Har svårt att koncentrera mig på jobbet. Skjuter upp en massa saker och känner mig allmänt orolig. Försöker att inte tänka så mycket, det finns inget man kan göra liksom. Fast på torsdag så tänkte jag testa med ett sånt test med veckoindikator. I torsdags stod det 2-3 veckor på det, så nu borde det stå 3+ om hormonerna stiger.
Odessa - Då fortsätter jag hålla tummarna. Vad otroligt jobbigt det låter med bruna flytningar. Skönt att du får kolla läget imorgon.
Jag känner inget i mina bröst - det gör mig såklart orolig. Men det småspänner i underlivet, mår en del illa och känner mig något tröttare. Eftersom jag har varit gravid en gång så jämför jag hela tiden, och när det inte kämms som förra gången blir jag osäker. Men det är ju inget som säger att det ska kännas likadant!
kram, pölsan
odessa: När min kompis blev gravid så blödde hon lite eller hade bruna flytningar konstant i en månads tid innan det slutade och det var inget som var fel. Lycka till imorgon.
Välkommen rikolin!
jag har så himla mycket på jobbet, men jag är så himla trött hela tiden för jag har så svårt att koncentrera mig.. känns som om denna graviditet ockuperar min hjärna ganska mycket nu... känns som om jag skulle kunna lägga mig och sova och vakna upp den dagen det är dags för VUL, för det känns som om det är det enda som existerar just nu.
varför ska man nojja sig hela tiden.?? jag nojjar mig för att jag itne har någon mol.värk eller mår illa på morgonen eller att jag INTE behöver kissa på natten.. bara hungrig, lite illamående ibland, för att jag är hungrig, trött och ömma bröst.. jag kanske är trött bara för att jag ska analysera allt jag kännerI inte känner heeeela tiden.
Men samtidigt känns det skönt att höra att det inte är bara jag som nojjar mig..