• Odessa

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej!

Jag hoppas också in här! Detta är mitt första IVF-försök, jag är 32 år och har ett MA i bagaget vid en graviditet på naturlig väg.

Nojjar därför väldigt mycket, det är nästan så att jag önskar att jag kräktes flera gånger per dag bara för att känna att det verkligen frodas där inne. Tycker att jag har känns mig lite illamående och efter sovstunder mitt på dagen mår jag väldigt illa. Var också tvungen att gå och köpa chokladrån i dag för att jag blev så sugen på just det, har nog aldrig köpt det förut och inte ätit det sedan jag var barn! Märkligt. 

Jag saknar träningen otroligt mycket och håller på att bli galen, men får inte röra på mig pga att jag blev överstimulerad, annars säger de väl att man ska leva som vanligt och att det är bra att träna om man gjorde det innan!

Vilken bra tråd och roligt att följas åt!
    Jag skriver in mig i listan:

KVITTER: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄP 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2

• Odessa

Skönt att vi alla känner lite likadant!! Det är ju säkert helt normalt. 
    Jag vill bara att VUL dagen ska vara här nu. Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för oss alla.

Och stort grattis även till er! 

• Odessa

Jag bor i Stockholm! Har känt mig en aningens illamående i dag och har lite temperatur, vet inte om det beror på sjukdom eller graviditeten...Jag har också lite värk i nedre delen av ryggen och som jag har tjatat om inne på någon annan tråd så har min Crinone kommit ut med lite bruna flytningar sedan i lördags. Hoppas det inte betyder något, har ni tagit samma hormonvaginatorier eller något annat? 

Håller med om influensan, alla runt mig är sjuka, jag kör med handsprit, funkar faktiskt mycket bra mot influensa och magsjukan!  

• Odessa

Kul att du är här Rikolin! Du blev alltså överstimulerad...! Visst är det fruktansvärt, men mitt gick över på två veckor. Ät mycket chips. Det hjälper. Har du fått tömma vätska?

Tack Kvitter! Men det är i morgon, jag har visst skrivit fel datum, är inställd på det värsta eftersom mina bruna flytningar inte upphör, å andra sidan borde det kanske kommit i gång efter så här lång tid. Det har hållit på i 10 dagar nu. Åh! Kommer vara väldigt nervös.

Välkommen Pölsan!

Hur mår alla? Trevlig vecka!

• Odessa

Hej alla! Tack för alla uppmuntrande ord!

I dag fick vi se ett litet hjärta slå. Wiiiiiiiiiii! Jag var helt inställd på det värsta, men är nu så otroligt glad...det känns helt overkligt! BF 10:e oktober.

De kunde inte se vad de bruna flytningarna kom ifrån, men jag har mellanblödningar vanligtvis, kanske beror det på det...

Lycka till alla andra! Det här är som sagt vårt år!!

• Odessa

Uppdaterar listan:

KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10 
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3 
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2  BF 10/10
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
    Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3

• Odessa

Caspianne: Skönt att få komma bort och bara ha det riktigt trevligt en helg!

Volvofru: Det brukar räkna från ÄP + 2 veckor. Jag hade min ÄP den 18:e, så i morgon är jag alltså i v.7+0, så du borde vara i v.7+1 i dag?!

Susanba: jag tror CB visar fler veckor allteftersom, då HCG hormonet höjs hela tiden.

Jmelb: Hoppas akupressurarmbandet hjälper, jag har precis börjat må illa nu i dagarna, speciellt efter en måltid, men de säger att bananer och ingefära ska hjälpa, kanske värt att prova om du inte redan har gjort det!  

Aneleh001 och Pinkiepie: Grattis till plus och välkomna till tråden!

Rikolin: haha, yes, chips och läsk ordinerade läkaren mig när överstimuleringen var som värst! För mig har det börjat gå över, men jag får inte börja rida på en månad med risk för att äggstockarna snurrar sig... Det är fortfarande 6cm stora men svullnaden har börjat gå ner. Får nästan på mig mina favoritjeans nu. 

Hur gör ni andra med träning, simning måste ju vara bra och ok? Vad tror ni?

• Odessa
    Kvitter skrev 2012-02-21 17:21:44 följande:
    Grattis odessa! Vad härligt att få det bekräftat att det finna en litet hjärta som slår därinne! Gud vad jag längtar till fredag. Jag känner mig mer och mer osäker på att det finns nått där inne!
    Tack! Förstår att du bara vill att dagen ska vara här NU.

Kanske skönt att höra att jag var helt inställd på att hinnsäcken skulle vara tom,  i stort sett har jag inte känt någonting, inga klassiska symptom, har bara varit lite trött, och en aningens illamående på kvällarna om jag verkligen känner efter.

Lycka till på fredag, håller tummarna och tror det kommer gå jättebra!  
  • Odessa

Lycka till Kvitter!!!! Det kommer gå jättebra!

Jag fick ett missfall i förgår natt, min lycka varade inte så länge, hade den känslan hela tiden, men är såklart oerhört besviken. Jag lämnar den här tråden nu men kommer kika in lite då och då. Vi kommer göra ett nytt försök så fort min normala cykel är i gång. Meddelar er om hur det går!

Lycka till allihop, var positiva, starka och försök njuta lite av att vara gravida. Jag försöker tänka så, det gick i allafall att bli gravid även om det inte gick hela vägen nu. Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Många kramar!

• Odessa
    Kvitter skrev 2012-02-25 07:43:50 följande:
    Odessa, nej!!! Kramar till er! Allt som såg bra ut på vul ju!!?

Vårt vul gick jättebra! Perfekt i storlek och ett tickande hjärta. Läkaren sa att om man sett ett hjärta i denna veckan kan man pusta ut för det är väldigt sällan man får missfall efter det. Men nu efter det som hände er odessa så vågar man ju inte tro på det!
    Stort grattis Kvitter! Det kommer gå jättebra!! Njut utav att vara gravid nu!

Det verkar jätteovanligt att få missfall efter att allt ser bra ut och man har sett ett hjärta slå. Jag ska kräva en utredning, tror inte det beror på slumpen bara. Vi fick ju dessutom missfall när vi lyckades bli gravida sist också, för exakt ett år sedan. Så det finns kanske andra faktorer som påverkar oss...
Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?